Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 56

Wątek: Tamron 28-75 2.8 Braki

  1. #31
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Krecio - kolorystyka obiektywu? To bylo dobre przy filmach . Ja tam robie RAWy i kolorystyke kazdego RAWa z osobna dopasowuje tak by mi pasowala, najczesciej "tak jak to moje oczy zarejestrowaly a mozg zapamietal" .

  2. #32
    Początki nałogu Awatar froolk
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Polska
    Posty
    256

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mmsza
    Gdyby nie ten warunek "LEPSZE" to można podać 24-70/2.8 L - no ale miało być LEPSZE od tamrona więc odpada
    Właśnie o tym piszę. Ten Tamron nie ma konkurenta (rozpatrując szkła do DSLR, bo do 24-70 L nawet nie podskoczy w analogu). I oczywistym jest, że wszyscy go chwalą, bo nie ma innego który mogli by chwalić

  3. #33
    Początki nałogu Awatar froolk
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Polska
    Posty
    256

    Domyślnie

    A próbowałeś? Bo też się spotkałem z tą opinią. Ale póki co włożyłem ją między bajki.
    Jak sprawdzisz daj znać na forum

  4. #34
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez froolk
    oczywistym jest, że wszyscy go chwalą, bo nie ma innego który mogli by chwalić
    To, ze tyle osob go chwali nie jest absolutnie wyznacznikem tej "oczywistosci". Zreszta nawet w tym watku "nie wszyscy".
    Czy jest inne? Nie wiem, nie mialem innego w rekach o tym zakresie ogniskowych.
    Jest absolutna bzdura teoria, ze RAW to "czysty" zapis matrycy rozumieny w sposb taki, ze niezaleznie od szkla dane sa identyczne. Owszem, czysty z uwzglednieniem tego co doklada szklo. Tak wiec jesli tamron dodaje zimnych kolorkow to i RAW tez to zarejestruje. Zadne pranie w szopie tego nie zmieni w prosty sposob.
    A poza tym ja wypowiadam swoje zdanie i nic wiecej. Nie krytykuje, nie stwierdzam, ze szklo jest "be", nawet niespecjalnie szukam dla niego alternatywy. Ot, po prostu nie podobaja mi sie kolory jakie ono daje w pewnych sytuacjach i tyle. Wolno mi.
    Dla tego co sobie pstrykam to bardziej znaczenie maja dla mnie wlasnie tonacje kolorow, a nie ostrosc. Ja nie mam ambicji artystycznych bo brak mi w tym wzgledzie talentu. Po prostu dokumentuje sobie to co lubie i co jest moja pasja. Do detali mam 70-200. Natomiast widze zdecydowana roznice wlasnie w dominancie tego tamrona w porownaniu ze szklami canona, ktore mam i to mi sprawia duzy dyskomfort. Wiec prosze na mnie nie napadac i nie argumentowac w stylu "bo wszyscy tak mowia". Ja nie specjalnie szanuje demokratyczne obyczaje w indywidualnym odbiorze swiata osobistego.
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

  5. #35
    Początki nałogu Awatar froolk
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Polska
    Posty
    256

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krecio
    To, ze tyle osob go chwali nie jest absolutnie wyznacznikem tej "oczywistosci". Zreszta nawet w tym watku "nie wszyscy".
    Część osób narzeka na jego budowę, rzadko słychać utyskiwania na jakość optyczną. Jestem ostatnią osobą stosującą zasadę "wszyscy" to i ja. Wręcz przeciwnie - planowałem kupno 24-70L i próbowałem trzy razy, u ostatniego TIPa był również ten Tamron, jak go podpiąłem to już go nie zdjąłem

    Cytat Zamieszczone przez krecio
    Czy jest inne? Nie wiem, nie mialem innego w rekach o tym zakresie ogniskowych.
    Niewiele straciłeś nie miałem w rekach Tokiny ale nawet jej użytkownicy piszą, że optycznie jest gorsza od Tamrona. Budowa podobno super.


    Cytat Zamieszczone przez krecio
    Jest absolutna bzdura teoria, ze RAW to "czysty" zapis matrycy rozumieny w sposb taki, ze niezaleznie od szkla dane sa identyczne.
    Przecież nikt tak nie pisze?! Oczywistym jest, że jeśli szkło ma jakąś nie neutralną kolorystkę to zostanie ona "zapisana" na matrycy. Vitez pisał, że RAW pozwala mu na skorygowanie tego.
    Cytat Zamieszczone przez krecio
    Tak wiec jesli tamron dodaje zimnych kolorkow to i RAW tez to zarejestruje. Zadne pranie w szopie tego nie zmieni w prosty sposob.
    Chyba miałeś inne szkło niż ja. Rzeczywiscie Tamron ma specyficzne kolory ale raczej w ciepłych tonacjach. Zimne?? Ciepłe i mocno kontrastowe.

    Cytat Zamieszczone przez krecio
    Wiec prosze na mnie nie napadac i nie argumentowac w stylu "bo wszyscy tak mowia". Ja nie specjalnie szanuje demokratyczne obyczaje w indywidualnym odbiorze swiata osobistego.
    A kto na Ciebie napada??

  6. #36
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Moze ja sie nie znam, ale jesli chodzi o korekte kolorystyczna to raczej wiecej mozliwosci jest juz "po" RAW-ie...
    Do kontrastu nic nie mam. Powtorze jeszcze raz, ze w pewnych sytuacjach (nie do konca jestem pewien od czego sa one zalezne) mam na zdjeciach zimna domintante. Owszem, mam tez i ciekawe tonacje. W kazdym razie jest to napewno kwestia indywidualnego odbioru. Niczego wiecej.
    Ostatnio edytowane przez krecio ; 14-06-2005 o 21:47
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

  7. #37
    Początki nałogu Awatar froolk
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Polska
    Posty
    256

    Domyślnie

    Zależy czym RAWy wywołujesz? Bo np. w CS2 można z RAWem zrobić wszystko
    Od WB, kontrast, saturacja, krzywe a w końcu nawet poprawić dominantę poszczególnych kolorów.

  8. #38
    Początki nałogu Awatar krecio
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Piastów
    Wiek
    63
    Posty
    470

    Domyślnie

    Jak mialem 300D to PSP9. Teraz jak mam 350D to probowalem RawSchooter ale mnie wk..., to uzywam z koniecznosci soft canonowski i potem tiff juz w PSP9. W mojej ocenie efekty... rozne. Ale jest co robic
    pozdr.
    krecio

    5D + 5D Mk III

  9. #39
    Początki nałogu Awatar froolk
    Dołączył
    Feb 2005
    Miasto
    Polska
    Posty
    256

    Domyślnie

    Daruj sobie DDP i EOS Viewer. To dno i tona mułu. To już bym chyba wolał od razu w JPEGu robić Zmień program do wywoływania RAW. Ale to już OT wiec kończę

  10. #40
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez krecio
    Moze ja sie nie znam, ale jesli chodzi o korekte kolorystyczna to raczej wiecej mozliwosci jest juz "po" RAW-ie...
    Breeze (lub aparat) ma taka funkcje jak 'Tone' - tym zmieniasz tonacje na zimniejsza/cieplejsza... ja jednak zamiast babrac sie tym czesciej uzywam Auto Color Balance, Color Balance lub Variations w Photoshopie.
    CS2 a wlasciwie Adobe Camera RAW ma automatyczna opcje dostosowywania Tone (tylko ciut inaczej sie to nazywa ten suwaczek w nim, bodajze 'Pitch' ? ) i swietnie sie to sprawdza 8)

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •