Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Wątek: Budowa cyfrowej lustrzanki - pytania

  1. #1
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    54
    Posty
    220

    Domyślnie Budowa cyfrowej lustrzanki - pytania

    1. Po co w cyfrowej lustrzance migawka? Przeciez światło padające na matrycę jej nie prześwietli. Po co więc robic taki drogi i wymagający wielkiej precyzji i wytrzymałości mechanizm? Nie wystarczy pobrac z matrycy dane w odpowiednim przedziale czasu - odpowiadającemu czasowi otwarcia migawki?
    A było by i lżej i ciszej i taniej. (No chyba że firmy chcą się ścigac na polu trwałości migawki więc jest im ona niezbędna )
    2. Po co lustro/pryzmat i analogowy/optyczny wizjer ? Rozumiem ze prezentacja cyfrowa pochłania energię, ale czy wielkość i ciężar układu optycznego nie jest wiekszy niż byłoby minimalne zwiększenie pojemnosci baterii? W kamerach video, nawet w tych profesjonalnych (tak mi się wydaje) zawsze obraz w wizjerze jest cyfrowy.

  2. #2
    Bywalec Awatar brzoza
    Dołączył
    Aug 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    127

    Domyślnie

    Zastanawiam się, jak na takim cyfrowym ekraniku precyzyjnie kontrolować GO... :-)

    Pozdr.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nor Zobacz posta
    1. Po co w cyfrowej lustrzance migawka? Przeciez światło padające na matrycę jej nie prześwietli. Po co więc robic taki drogi i wymagający wielkiej precyzji i wytrzymałości mechanizm? Nie wystarczy pobrac z matrycy dane w odpowiednim przedziale czasu - odpowiadającemu czasowi otwarcia migawki?
    Widocznie rozwiązanie mechaniczne jest lepsze. Migawka elektroniczna w Nikonach miała swoje wady.

    2. Po co lustro/pryzmat i analogowy/optyczny wizjer ?
    Bo AF na detekcji fazy póki co jest lepszy. I matówka od EVF również.
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  4. #4
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    54
    Posty
    220

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez brzoza Zobacz posta
    Zastanawiam się, jak na takim cyfrowym ekraniku precyzyjnie kontrolować GO... :-)

    Pozdr.
    A co to przeszkadza? Dzisiaj rozdzielczość i jakość wyświetlanego obrazu może byc bardzo wysoka - dodatkowo mozna zrobić gadżet pozwalający na powiekszenie obrazu. (Cały czas mowa o wizjerze) Zresztą tak naprawdę dzisiaj i tak niewiele widać w czasie podglądu GO.

  5. #5

    Domyślnie

    nor... dla takich jak ty sa hybrydy i nie musisz się wtedy martić o migawke lustro i analogowy wizjer...
    a dla osób którym bardziej odpowiadają takie zabawki, do których ty masz "jakieś ale", biorą prawdziwe lustrzanki.
    Canon 1D MK III, 300D x2| BG-E1 | Tokina 12-24 f/4 SPRZEDAM | Canon: 24-70 f/2,8 L | | 28 f/1.8 | 50 f/1.4 | 85 f/1.8 | 75-300 f/4-5.6 | 420EX |
    zamiennik RS-60E3 | EOS -> m42 | Revuenon 50 f/1,8 | MC 3M-5CA 8/500 | pierścionki | First Opticam PRO-6604G + inny badziewny trójnóg

    www.nagor.prv.pl - FOTOblog.

  6. #6
    Dopiero zaczyna Awatar pplecke
    Dołączył
    Aug 2008
    Wiek
    41
    Posty
    24

    Domyślnie

    W kamerach video, nawet w tych profesjonalnych (tak mi się wydaje) zawsze obraz w wizjerze jest cyfrowy.
    nie wiem jak to jest z kamerami reporterskimi ale kamery używane w kinematografii (zarówno te cyfrowe jak i analogowe) posiadają jasne precyzyjne wizjery optyczne.

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar Kolaj
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    51
    Posty
    3 293

    Domyślnie

    nagor,

    Bliższy wizji kolegi jest nowy system Micro 4/3. Jest tam właściwie wszystko, co postuluje Nor. Także wymienna optyka. Tyle, że to dopiero zaczyna raczkować.
    BYKOM STOP - poprawna pisownia i ortografia w internecie

  8. #8
    Uzależniony Awatar Riccardo
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    691

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nor Zobacz posta
    1. Po co w cyfrowej lustrzance migawka? [ciach]
    A po co matryca ma pracować cały czas?
    Pozdrawiam
    Riccardo
    --
    Fuji & Ricoh

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nor Zobacz posta
    A co to przeszkadza? Dzisiaj rozdzielczość i jakość wyświetlanego obrazu może byc bardzo wysoka ...
    Jednakże nigdy wizjer elektroniczny nie "przekaże" tak wiernie obrazu jak wizjer optyczny który w przeciwieństwie do wizjera elektronicznego nie wprowadza przekłamań wynikających z faktu przetwarzania sygnału świetlnego na postać elektroniczną. Wizjer optyczny nie wprowadza "przesunięcia czasowego" pomiędzy obrazem "obserwowanym" przez obiektyw a obrazem widocznym na wyświetlaczu, wizjer elektroniczny tak (w nowoczesnych konstrukcjach owe przesunięcie jest niewielkie, ale zawsze). O jakości niektórych wyświetlaczy montowanych w dSLR nawet nie wspomnę.
    Ostatnio edytowane przez axk ; 24-09-2008 o 12:29
    EOS + Speedlite

  10. #10
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    54
    Posty
    220

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Riccardo Zobacz posta
    A po co matryca ma pracować cały czas?
    To akurat z migawką nie ma nic wspólnego - tylko z optycznym wizjerem.

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •