Masakra, ładnie AF pracuję, w końcu reporterskie FF![]()
Masakra, ładnie AF pracuję, w końcu reporterskie FF![]()
Af Cieszy![]()
W sumie ktoś mi powiedział na tym evencie, że af w 5D III jest za wolny do takiej roboty...
Ale rezultaty z takim "wolnym" szkłem jak 85L II sami widzicie - jak już złapie to nie puszcza. Dodam tylko, że mam jeszcze kilka takich serii po 3,4,5 zdjęć gdzie wszystkie są trafione w punkt :-) Jak coś mi czasem nie wyszło to wiem, że było to z mojej winy.
Jakbym podpiął 70-200L to podejrzewam, że by była jeszcze większa skuteczność, ale nie posiadam póki co tego zoom'a xxxxxxxxxxxxx. W sierpniu będą Mistrzostwa Europy i chcę się trochę pobawić z panningiem, bo af już sprawdzony i wiem, że w AI Servo będzie poprawnie śledził.
Ostatnio edytowane przez janmar ; 20-07-2012 o 10:32
no no - taka współpraca korpusu z 85L to jak dla mnie pierwszy argument do wymiany 5d3 na 5d3.
Fotografia dzikiej przyrody GALERIA CB
5D II na 5D III? :-) Powiem Ci, że sporo zależy od umiejętności i każdy chwali tylko sprzęt itd., ale naprawdę trzeba się w tym połapać jaki tryb AF wybrać do danych warunków, jaki przypadek AI Servo, potem go skonfigurować do swoich potrzeb etc., nie mówiąc już o innych aspektach. Ja nadal się tego uczę i testuję w praktyce, bo przeczytanie tutoriali na temat af ma malutkie znaczenie.
W każdym razie polecam Ci to body, bo jak lubisz ergonomię swojego 7D to poczujesz się jak w domu a z gripem BG-E11 nie sądzę, że będzie Ci dużo gorzej niż z jedynkąMożesz jedynie tęsknić za cropem biorąc pod uwagę ptaki i przyrodę.
Z kolei ja bym chciał wypróbować 5D II z 85L II; chociażby na centralnym tylko, bo nawet nie mam porównania. Z chęcią pofociłbym z kimś np. na ślubie w okolicach Wrocławia i wymienił się na body na kilka godzin
Wracając do tematu wątku, 85L II jest moim zdaniem dużo bardziej niezawodnym szkłem niż niektórzy o nim mówią/piszą. Jedynie zdarzyło mi się 2 razy, że dłużej szukał ostrości w złych warunkach oświetleniowych na nie krzyżowym punkcie, a tak to zero problemów. Jeszcze raz podkreślam, że sporo zależy od umiejętności; zwłaszcza jak ma się do czynienia z papierową głębią ostrości.
lazy13bones Fajny ten kameloen. Rowery tez, dobra seria. Jezeli chodzi o szybkosc ostrzenia na 5d2 to czasem sie waha, a czasem idzie jak burza zdjecie za zdjeciem jezeli przez pare chwil dystans niewiele sie zmienia. Robilem rowery wyscigi uliczne, box, maraton i obiektyw daje rade. Pomaga tez wysokie ISO, a twarze niestety czasem trzeba zrobic w PP bo nie uzywam fash, zeby nie przeszkadzac zawodnikom. Jakakolwiek impreza - jestem jedyny ze stalkami. Duzo tez daje aby sie odpowiednio sie ustawic, wtedy latwiej robic zdjecia.
Andrzej Fonfara z Grantem, f4.0
__________________
Na thedigitalpicture.com w recenji 85L gosc pisze, ze jak najbardziej mozna uzywac tego szkla do sportu, ale trzeba sie liczyc z wiekszym odsetkiem nietrafionych ujec za to te, ktore beda trafione dadza lepszy obrazek niz zoomRecenzja pisana dlugo przed wyjsciem marka III. Z tanszych dobrych stalek do sportu to 135L jest bardzo polecany.
Ja z kolei odkrywam potencjal 85L jezeli chodzi o portrety - ujecia glowy na f/1.2. Nie da sie tego opisac, ale sa surrealistyczne! Zaden zoom nie da takiego obrazka w portrecie.
Ostatnio edytowane przez lazy13bones ; 02-08-2012 o 11:15
No bo przecież ten obiektyw to jest najlepszy obiektyw portretowy na świecie.
Uzywam 85L od kilku dni. To co rzuca się w oczy (oprócz wielgachnej soczewki która zakrzywia i zasysa światło i sprawia że wokol aparatu panuje mrok) to AF o ktorym wszyscy wspominaja. Powooooolny AF. Nawet Tamron 28-75/2.8 jest kilka razy szybszy (no ale on nie musi krecic szklem tej wielkosci). Do tego dochodzi tez waga i gabaryty - kurcze ciezkie to bydle i nieprzyzwoicie szerokie... trzymanie aparatu z podpeitą 85-ką 1.2 to tak jak by lapac byka za .... wcale nie rogi![]()
Uzywam go na 5D3 - na dzien dzisiejszy przy f1.2 jest celny w 90% kadrow... i jestem przekonany ze da sie robic to jeszcze skuteczniej, musze tylko sie do niego przyzwyczaic... a raczej do tego jak pracuje sie na takiej przyslonie, bo pomimo ze posiadam tez 50L to nim operuje sie zupelnie inaczej.
W 85L ostrosc jest praktycznie zawsze tam gdzie chce i to bez roznicy ktorym punktem ostrze. Lecze sie jednak z przekadrowywania bo przy takiej glebi latwo mozna spartolic fotke. A ze AF jest bardzo pewny i jak trafi to nie ma zmiłuj to jestem optymistycznie nastawiony. Ale .... nie ma tez zmiluj gdy 85L przejedzie punkt ostrosci i zacznie swoj taniec do nieskonczonosci i spowrotem ... albo co gorsza do minimalnej odleglosci ostrzeniaTrwa to dluzsza chwile .. chwile w ktorej w nieostrym wizjerze widac jak nam umykaja ciekawe rzeczy do zlapania. Pol biedy jesli da sie powtorzyc ujecie ... a nie zawsze sie da. Da sie nim robić reporterke, ale to zdecydowanie nie jest obiektyw do tego typu zdjec - tutaj 85/1.8 zjada go swoja szybkoscia.
Niektorzy po przesiadce na 85L pozbyli sie 135L. Ja jedna tak nie postapie. To zupelnie inne szkła o innech charakterystyce pracy ktore sie fajnie uzupelniaja, a nie zamieniaja. No i AF .. 135L to demon predkosci.
Jednak zdjecia z 85L rekompensuja wszystko lacznie z ceną, powolnym AF oraz aberracjami w ktorych produkowaniu 85L jest mistrzemOstrosc przechodzaca w mleczna nieostrosc jest wrecz genialna i nie do osiagniecia na innym szkle ..
f1.2
f1.6
f1.2
f1.2