Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 71

Wątek: kolorystyka zdjęcia

Mieszany widok

  1. #1
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    Na moje oko (i monitor) to wersja P. Wiesława (Janusza Body) jest najlepsza,...
    widać "oka" mamy takie same

    Cytat Zamieszczone przez Tom01 Zobacz posta
    ....
    choć ogólnie to zdjęcie jest takie sobie i trzeba rzeźby, żeby jakoś wyglądało. Skóra Młodego jest prawie ok, ale Młodej dalej zalatuje żółto-zielonym zafarbem....
    Ano jest tego zafarbu pełno wszędzie. Jakoś dziwnie zrobione to zdjęcie. Chyba walnięte flashem z jakąś mydelniczką i światło poodbijane od drzew i czegoś tam jeszcze narobiło niezłego miszungu. Co fragment to inny WB - najlepiej zrobić czarno-białe i bedzie problem z głowy.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  2. #2
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Pozwolę sobie jeszcze zaprezentować chyba najbardziej porąbaną i scjentystyczną metodę z dotąd zaprezentowanych

    Korekcja Macbeth:
    zdjęcie konwertujemy do 16 bitów, a następnie do przestrzeni L*a*b. Następnie odnajdujemy walor skóry o jasności 67 i zaznaczamy sobie go kroplomierzem gdyż...
    ...jak pospolicie wiadomo na 24 polowym checkerze Macbetha drugie pole w lewym górnym rogu odpowiada barwie skóry:
    Następnie robimy maseczkę skórzanych miejsc...:
    ...i włączamy selekcję. Zakładamy adjustment layer "curves", nasza maseczka ograniczy jego działanie do interesującego nas rejonu (tj. skóry). W kanale L umieszczamy strzałkę na wartości 67, następnie kładziemy w tym miejscu punkt korekcyjny w kanałach a i b. Punkty w rzeczonych kanałach modyfikujemy obserwując w zakładce "Info" wartości w naszym spróbkowanym punkcie w ten sposób, by uzyskane wartości w kanale a i b odpowiadały wartościom odpowiednio 17 dla a i 18 dla b. Efekt:

  3. #3
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Pozwolę sobie jeszcze zaprezentować chyba najbardziej porąbaną i scjentystyczną metodę z dotąd zaprezentowanych
    ....
    Metoda zaiste scjentyczna ( Scjentyzm to: ...pełni uzasadnioną wiedzę o rzeczywistości dostarcza tylko nauka, przy trzeźwym i wąskim jej rozumieniu... ) Hmmmmm... trzeźwym o 23-ciej to chyba tylko w zakonie kamedułów można być.

    Twoje wyszło najczerwieńsze ze wszystkich dotychczas prezentowanych. Teraz to i Panna ma "czerwonkę". Wydaje mi się (mogę się mylić), że zrobiłeś błąd w założeniu. Założyłeś , że miejsce o walorze 67 jest poprawne a przecież nie musi. To jpeg i skopany WB daje nieprzewidywalne efekty. L to przecież tylko Luminancja (jasność) więc zupełnie nic nie mówi o zafarbie czy barwie w danym miejscu.

    Lab 67, 17, 18 odpowiada w RGB 187,150,131 tj. G=R-19% i B=G-13% czyli conieco więcej niebieskiego. Ten kwadracik w Tablicy Gretaga jest określany jako "light skin" więc nie bardzo pasuje do skóry lekko opalonej. Porównywałem tablicę (oryginalną) ze swoją skóra i... pasuje raczej średnio.

    Zarówno zaczerwienienie i zazielenienie może być kwestią gamutu monitora. Mój ma prawie pełne Adobe, Tomka (Tom01) też więc widzimy to czego na hmmm... skromniejszym monitorze może nie być widać. Trochę tu spekuluję ale "cóś" w tym jest bo kolorki które windoza wyświetla dla niektórych ikonek są fatalnie dobrane. Dobrze wyglądają na "zwykłym" monitorze a na stacji graficznej są cokolwiek "rzygliwe".

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  4. #4

    Domyślnie

    no to pojechaliście z tematem
    a kolega prosił tylko o skórę ;-)

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Zarówno zaczerwienienie i zazielenienie może być kwestią gamutu monitora. Mój ma prawie pełne Adobe, Tomka (Tom01) też więc widzimy to czego na hmmm... skromniejszym monitorze może nie być widać. Trochę tu spekuluję ale "cóś" w tym jest bo kolorki które windoza wyświetla dla niektórych ikonek są fatalnie dobrane. Dobrze wyglądają na "zwykłym" monitorze a na stacji graficznej są cokolwiek "rzygliwe".
    pamiętasz zdjęcie zachodu słońca nad lotniskiem w Monachium i chmury - pokazywałeś mi obróbke
    efekt końcowy wyglądał na Twoim monitorze hmmm... nieco krzykliwie; na tyle były pojechane kolory że osobiście bym je 'zjechał' (wiem, wiem - 'widoczek')
    oglądnąłem zdjęcie w domu (s2100 oprofilowany) i już tak krzykliwie nie wygląda
    Don't argue with stupid people, because they drag you down to their level and beat you with experience!
    sprzęt w Hiszpanii - lokacja nieznana
    dwa lata z lustrem, a update'u brak...

  5. #5
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pst Zobacz posta
    no to pojechaliście z tematem
    a kolega prosił tylko o skórę ;-)



    pamiętasz zdjęcie zachodu słońca nad lotniskiem w Monachium i chmury - pokazywałeś mi obróbke
    efekt końcowy wyglądał na Twoim monitorze hmmm... nieco krzykliwie; na tyle były pojechane kolory że osobiście bym je 'zjechał' (wiem, wiem - 'widoczek')
    oglądnąłem zdjęcie w domu (s2100 oprofilowany) i już tak krzykliwie nie wygląda
    To jest nieco inna kwestia - Janusz ma monitor szerokogamutowy i pracując w przestrzeni AdobeRGB lub ProPhoto może obserwować barwy, które znajdują się poza możliwościami wyświetlania monitora Eizo S2100, którego przestrzeń jest zbliżona objętością do przestrzeni sRGB. Z uwagi na to normalnym jest, że barwy oczojebnego zdjęcia edytowanego w obszernej przestrzeni edycyjnej będą wyglądały inaczej.

    Tu jest troszkę inny zonk - edytowałem zdjęcie w sRGB i otagowałem swoje pliki, więc teoretycznie powinno to wyglądać tak samo na moim Necu jak i na Eizo Janusza (pominąwszy może fakt, że swojego Neca kalibruję do 5800K, ale to raczej sprawia, że barwy są cieplejsze, więc na Eizo Janusza skalibrowanym najprawdopodobniej do D65 efekt powinien być jeszcze chłodniejszy).

    Jak sądzę zatem jest to raczej kwestia gustu

  6. #6
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    ... (pominąwszy może fakt, że swojego Neca kalibruję do 5800K, ale to raczej sprawia, że barwy są cieplejsze, więc na Eizo Janusza skalibrowanym najprawdopodobniej do D65 efekt powinien być jeszcze chłodniejszy).

    Jak sądzę zatem jest to raczej kwestia gustu
    Hihihi... sprawdzałem na D50 myśląc, że może przez pomyłkę ustawiłeś monitor jak do druku.

    Raczej nie "kwestia gustu". Ten Twój obrazek zapakowałem do PSa i wysamplowałem (po konwersji do Lab). Troche odbiega toto od "light skin" z Gretaga. Wszystkie sample mają za dużo a* (green - magenta czyli odpowiednik "tinta" [i]to dla innych forumowiczów, bo mam obawe, że trochę wyjeżdżamy poza "dla początkujących [/b]) Sample #2 ma za dużo b* czyli yellow - blue - odpowiednik "Temp" jak wyżej.




    Z danych do gretaga (kurde naszukałem się leafletu):

    light skin R = 194, B= 150, G = 130 ::: L = 65.711 a = 18.13 b = 17.81

    Wiem, wiem... konwersje i inne g... troche zeżarły ale... sam zobacz




    @pst czornyj Ci wyjaśnił

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #7
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Wiem, wiem... konwersje i inne g... troche zeżarły ale... sam zobacz
    Faktycznie, moja niedoróba - spróbkowałem jasny walor skóry, a nie wziąłem pod uwagę, że ciemne partie oświetlone są światłem o innej temperaturze, dlatego trzeba je skorygować inaczej. Teraz wyszło znacznie neutralniej:
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 23-09-2008 o 19:51

  8. #8
    Coś już napisał Awatar merciful
    Dołączył
    Dec 2005
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    50
    Posty
    91

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Zarówno zaczerwienienie i zazielenienie może być kwestią gamutu monitora. Mój ma prawie pełne Adobe, Tomka (Tom01) też więc widzimy to czego na hmmm... skromniejszym monitorze może nie być widać. Trochę tu spekuluję ale "cóś" w tym jest bo kolorki które windoza wyświetla dla niektórych ikonek są fatalnie dobrane. Dobrze wyglądają na "zwykłym" monitorze a na stacji graficznej są cokolwiek "rzygliwe".
    U mnie na cg241w ten sam big bang z kolorkami ikon na pulpicie w Windowsie, i w aplikacjach Generalnie podczas konwersji do przestrzeni Labu (profil) jest bardzo ok, tylko oczywiscie czerwony wyprany jak szmata z lumpeksu. Trza nad tym siedzieć i siedzieć....

  9. #9
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merciful Zobacz posta
    U mnie na cg241w ten sam big bang z kolorkami ikon na pulpicie w Windowsie, i w aplikacjach Generalnie podczas konwersji do przestrzeni Labu (profil) jest bardzo ok, tylko oczywiscie czerwony wyprany jak szmata z lumpeksu. Trza nad tym siedzieć i siedzieć....
    Jak się przyjrzeć bryłom przestrzeni barwnych to czerwony najmniej "dostaje po kulach". sRGB i AdobeRGB w czerwieniach są praktycznie identyczne no OK prawie - dla L=50% różnic nie ma ale potem się trochę rozbiega. Najgorzej jest z niebieskim a dokładniej pomiędzy zielonym i niebieskim. Kolor nieba nie jest "niebieski" w sensie RGB czyli nie jest 0,0,255 (wiem, że to nieścisłe bo RGB nie jest przestrzenią niezależną). Niebo ma wg. koła barw kolory określane jako "kobalt" do "cyan". I tu jest po prostu strasznie. Laptoki wogóle tego nie wyświetlają - nawet po profilowaniu, LCD z MM dokładnie tak samo. Zielone też nie wychodzą wiele lepiej. Często gęsto trawa ma kolorek "signal green" - ludziska podbijają nasycenie bo ich monitory tak działają i potem jest katastrofa.

    Pocieszające jest, że na dzisiaj końcowym "produktem" jest fotka na papierze a ten ma gamut tak maciopki, że większość niedokładności znika. Jest jedno małe ale. Na słabszym monitorze nie widać "wysokich" niebieskich i zielonych ale one w obrazie są. Konwersja w labie do przestrzeni papieru może przesuwać całość w kierunku czerwonego lub słynnej magenta (słynnej bo to jeden z podstawowych zafarbów skóry i często trudny do zwalczenia). Dlatego naprawdę warto zadbać o profil zdjęcia przed oddaniem do labu. Conajmniej skonwertować do sRGB i zostawić tag profilu. Jak się nie zadba o podstawy to potem zdjęcia z labu wychodzą zaczerwienione, klient się rzuca, że lab spieprzył. Lab twierdzi, że to klient i... niestety lab ma rację.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 25-09-2008 o 11:04

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  10. #10
    Pełne uzależnienie Awatar Tom01
    Dołączył
    Feb 2007
    Miasto
    Białystok-Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    2 600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    widać "oka" mamy takie same
    A nie. ;-). Pokusiłem się o obejrzenie tego na Spectraview.
    Ostatnio edytowane przez Tom01 ; 22-09-2008 o 23:16
    Masz problem z kolorem, wal śmiało!
    e-mail: color@mastiff.pl

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •