wiesz , ja jestem jednym z tych , którym ten af nie podoba się nie dlatego , że w obecnej konstrukcji jest on zły! on może byc duzo lepszy od nowego w 50d, ok! kwestia rozbija się o to, czy kupując entry level ff musimy dostawać af tej konstrukcji? wydając praktycznie kwotę dwukrotnie większą niż za 50d ja oczekiwałbym zwiększenia liczby pól af i lekko większej czułości niż w 50d.
dlaczego? odpowiedź jestr trywialnie prosta. nie dlatego że kupuję ff, ale trendy rynkowe i główny rywal nikon pokazały af wyższej generacji.
nie zauważyłem aby którykolwiek z "malkontantów" af w nowym 5d generalizował i określał ją jako "totalne g...". odczuwam raczej podobne "zniesmaczenie" pchaniem "starych" elementów af do aparatu który wychodzi po premierach właśnie nikona. jest technologi i można ją użyć, dlaczego więc jej nie ma w nowym aparacie/
co do twoich motoryzacyjnych porównań, to ja ci odpowiem tak, też motoryzacyjnie. mam volvo 740 i 940. chętnie kupiłbym nowe volvo, ale są z napędem na przód (albo dołączany tył). mi to nie odpowiada. gdyby volvo zachowując wszystkie zalety nowych modeli zaoferowałoby model z tylnym napędem , miało by/ być/ może większą sprzedaż, bo wielu uważa , że volvo skończyło się na tych wlaśnie modelach!
można moje porównanie odnieść do 5d w ten sposób; zachowując matyrcę /lub lekko modyfikując/ dołożyć nowości które są na rynku, można stworzyć aparat który będzie podobał sie większości i dodatkowo będzie w czołówce technologicznej i tzw. ekstarklasie . czy uważasz, że canona nie stać na to?
więc daruj sobie moralizowanie , bo jako konsument mam prawo oceniać postępowanie firmy której produkty posiadam.
tak jak z volvo, nie kupię nowego, więc muszę szukać w bmw, mb, luksusie lub innych tylnonapędowych.
czy rozumiesz i możesz przyjąc potrzeby i kierunek myslenia innych?
a gt3 nie potrzebuję, chcę kombi z fajnym motorem i tylnym napędem.![]()