Pokaż wyniki od 1 do 10 z 3144

Wątek: Canon EOS 5D Mark II - gdybania

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bahrd Zobacz posta
    Dlaczego opcja "tylko 30fps" to taki problem?
    ja wiem tyle, że jak wypuszczasz obraz z DVD na telewizor, to tam jest (w TV ) i tak więcej klatek - a raczej pół-klatek - czyli przeplot. Moja kamerka Sony nagrywa 25 klatek na sekundę ale po eksporcie na DVD jak puszczam w TV to jest wyświetlanych 50 pół- klatek (przeplot).

    24, czy 25 czy 30 klatek na sekundę to by było za mało - migotałoby za bardzo.
    Dlatego mamy przeplot który z 25 klatek robi nam 50 pół-obrazów, albo ewentualnie progressive scan - czyl bez przeplotu - 50 całych klatek na sekundę. Ale to musi być funkcja w DVD i TV dostępna.

    w prawdziwym kinie masz na taśmie 24 klatki, ale w projektorach są specjalne migawki, które "tną" każdą klatkę, migają podczas projekcji każdej klatki - więc z 24 klatek z taśmy masz 48 "mignięć" - co dla oka jest mniej męczące niż byś puścił 24 gołe klatki.

    więc troszkę nie rozumiem tego zamętu wokół tych 30 klatek...

    ale podkreślam że nie jestem specjalistą.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Standard PAL to 25, filmowy 24, NTSC (USA, Japonia) 30
    Konwersja framerate wprowadza drastyczny spadek jakosci dynamicznych scen.
    ale czy to ma znaczenie w tej klasie sprzętu ? czy jest to taki spadek jakości że warto o tym krzyczeć ?
    Ostatnio edytowane przez michal_sokolowski ; 26-09-2008 o 11:22 Powód: Automerged Doublepost

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    ale czy to ma znaczenie w tej klasie sprzętu ? czy jest to taki spadek jakości że warto o tym krzyczeć ?
    Jest. Ludzie majacy mozliwosc zrobienia materialu tym kombajnem chcieliby, zeby obslugiwal on tez standard europejski a nie tylko USA/Japan. Konwersja jest czasochlonna, zzera jakosc, powoduje tearing, wiec nie podoba im sie, ze z materialu dobrej klasy mozna wprost zrobic tylko avika do obejrzenia na kompie.
    .

  3. #3
    Bywalec Awatar piotrgr
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Elbląg
    Wiek
    60
    Posty
    164

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Jest. Ludzie majacy mozliwosc zrobienia materialu tym kombajnem chcieliby, zeby obslugiwal on tez standard europejski a nie tylko USA/Japan. Konwersja jest czasochlonna, zzera jakosc, powoduje tearing, wiec nie podoba im sie, ze z materialu dobrej klasy mozna wprost zrobic tylko avika do obejrzenia na kompie.
    A ja tam nie widze problemu , w miare porządny sprzęt do odtwarzania radzi sobie z każdym formatem. I nic nie trzeba konwertować. Nie posiadam co prawda sprzetu HD tylko do DVD, ale nie stanowi dla niego rzadnego problemu co odtwarza PAL, NTSC i SECAM.
    __________________
    30D 8) + KIT, EF 28/2.8, EF 50/1.8, S APO SMII 70-300/4-5.6, 420 EX, Sherpa 250R i RUP-43

  4. #4

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez piotrgr Zobacz posta
    A ja tam nie widze problemu , w miare porządny sprzęt do odtwarzania radzi sobie z każdym formatem. I nic nie trzeba konwertować. Nie posiadam co prawda sprzetu HD tylko do DVD, ale nie stanowi dla niego rzadnego problemu co odtwarza PAL, NTSC i SECAM.
    ale jak nagrasz materiał kamerą z funkcją aparatu 5D II - to masz 30 klatek na sekundę - i żeby to wyeksportować do formatu PAL - to po zrzuceniu materiału na komp musisz to przekonwertować - a to już rzeczywiście może nie jest zabawne, Europa to PAL, i cieszę się że masz fajny TV i DVD, ale.....
    :-)

    więc tutaj trza się zgodzić z doktorem drużyna piłkarska.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    http://prolost.blogspot.com/2008/09/...-to-canon.html

    Funkcja HD movie + wymienna tania optyka + niewielka waga i rozmiary spowodowaly, ze nawet profesjonalni filmowcy zaczeli spogladac na tego 5Dziwolaga mark II przyjaznym okiem. Jakby Canon wprowadzil standardy 24, 25fps w filmach, trafilby w nisze i kolejne zrodelko dochodowe.
    słuchaj, a może canon do Europy wpuści nowe piątki z PAL 25 ?
    to by było logiczne rozwiązanie.
    Ostatnio edytowane przez michal_sokolowski ; 26-09-2008 o 12:19 Powód: Automerged Doublepost

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •