Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Planowany zestaw z 40D

Dopiero zaczyna Awatar Venture
    Miasto
    Nowa Sarzyna

Domyślnie Planowany zestaw z 40D

Witam,
    Od kilku m-cy planuję zakup lustrzanki. W tym czasie przerobiłem już Sony/Olympusy/Canony z serii XXX, (Pentaxy i Nikony choć wiem że to dobre systemy, jakoś mnie nie przekonują) Przeczytałem mnóstwo informacji na różnych forach, porównań, testów aparatów i obiektywów.

Lubię fotografię makro i planuję porobić coś zdjęć do stocków więc potrzebuję obiektyw makro ze skalą odwzorowania 1:1, ciągnie mnie do portretów i chcę mieć coś na pejzaże/wycieczki. Nie lubię kupować i za chwilkę zmieniać na lepsze więc chciałbym zakupić od razu lepszy sprzęt i w miarę jasny. Mimo iż jestem nadal początkującym w fotografii zdecydowałem się na zakup body Canona 40D z następującymi obiektywami i w podanej kolejności:

Canon 60mm f/2.8 USM Macro (macro + portret)
    Canon 85mm f/1.8 (portret plener)
    Canon 50mm f/1.4 (portret dom/studio/plener)
    Canon 17-40 f/4 L (pejzaż/wycieczki)

Na starcie będzie mnie stać jedynie na body Canon 40D i jeden obiektyw, wybrałem Canon 60mm f/2.8 Macro, bo tego będę robił najwięcej i przyda się do stocków. Kolejne obiektywy będą dokupywane z czasem.

Miałem duży dylemat nad wyborem 40D vs 450D ze względu na cenę, bo oba robią rewelacyjne zdjęcia jednak zrezygnowałem z małego i plastykowego amatorskiego 450D i wybrałem półprofesjonalnego 40D ze względu na jego możliwości i budowę. Myślę że jak już się przesiadać to od razu na lepsze.

Wcześniej fotografowałem cyfrakiem Sony DSC f-717.

1. Co sądzicie o tym zestawie?
    2. Czy obiektywem Canon 60mm f/2.8 Macro da się robić takie zdjęcia: http://benas.atspace.com/gallery.html ?
    3. Czy podpięcie makrokonwentera Raynox DCR 250 do tego obiektywu ma jakiś sens i czy ktoś ma i może pokazać mi efekty takiej współpracy ?

Pozdrawiam.
    Ostatnio edytowane przez Venture ; 09-09-2008 o 17:04