Ale aparat jest chyba nowy więc powinien być na gwarancji a w tym przypadku nie powinno być problemem ze zwróceniem jego skoro ma wadę. Choć bardzo często tak bywa że w takim przypadku nie dostaniesz kasy tylko nowy aparat.
Ale aparat jest chyba nowy więc powinien być na gwarancji a w tym przypadku nie powinno być problemem ze zwróceniem jego skoro ma wadę. Choć bardzo często tak bywa że w takim przypadku nie dostaniesz kasy tylko nowy aparat.
Łukasz, jeśli masz na aparat paragon/fakturę z nipem firmy, a aparat jest w stanie "jak nowy", śmiało pisz do podmiotu który ci wysłał urządzenie. Masz 10 dni na POWIADOMIENIE SKLEPU o decyzji o zwrocie urządzenia. Nie ważne kiedy Ci odpowiedzą. W ciągu 10 dni musisz ich powiadomić o swojej decyzji. Aparat wysyłasz do nich na własny koszt ( i odpowiedzialność ).
Gorzej, jeśli kupiłeś od osoby prywatnej ...
O tak dokładnie stanowi prawo :
05-04-13
USTAWA
z dnia 2 marca 2000 r.
o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę
wyrządzoną przez produkt niebezpieczny1)
Rozdział 1
Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa
Art. 1.
1. Przedsiębiorca, który proponuje konsumentowi zawarcie umowy poza lokalem
przedsiębiorstwa, okazuje przed zawarciem umowy dokument potwierdzający
prowadzenie działalności gospodarczej oraz dokument tożsamości. W razie zawierania
umów w imieniu przedsiębiorcy zawierający umowę okazuje ponadto
dokument potwierdzający swoje umocowanie.
2. Przez lokal przedsiębiorstwa rozumie się miejsce przeznaczone do obsługiwania
publiczności i oznaczone zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej.
3. Przepisy niniejszego rozdziału stosuje się także do umowy zawartej w wyniku
zorganizowanego poza lokalem przedsiębiorstwa zbierania ofert konsumentów
w czasie odwiedzin przedsiębiorcy lub osoby działającej w jego imieniu w miejscu
pracy konsumenta, w jego mieszkaniu albo w innym miejscu jego prywatnego
pobytu.
1Art. 2.
1. Konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej
odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w
terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Do zachowania tego terminu wystarczy
wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy
za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne).
3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument
jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi
w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach
zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie
czternastu dni. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą
się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.
Art. 3.
1. Kto zawiera z konsumentem umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, powinien
przed jej zawarciem poinformować konsumenta na piśmie o prawie odstąpienia
od umowy w terminie, o którym mowa w art. 2 ust. 1, i wręczyć wzór oświadczenia
o odstąpieniu, z oznaczeniem swojego imienia i nazwiska (nazwy) oraz
adresem zamieszkania (siedziby); obowiązany jest także wręczyć konsumentowi
pisemne potwierdzenie zawarcia umowy, stwierdzające jej datę i rodzaj oraz
przedmiot świadczenia i cenę.
2. Konsument, na żądanie przedsiębiorcy, poświadcza na piśmie, że został poinformowany
o prawie odstąpienia i że otrzymał wzór oświadczenia o odstąpieniu
od umowy.
Art. 4.
Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy,
bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W takim wypadku
konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania
informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić
od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.
Problem w tym, że jak już mówiłem to jest prezent, a next sobota jedziemy na wesele i chcę zrobić tak, żeby moja kobieta miała aparat na imprezie..
Hi...
UWAGA: To jest pułapka. Skorzystanie z uprawnien gwarancyjnych powoduje niemożność skorzystania ze "zgodności z umową" ! "Niemożność" jest oczywiście tak długo jak długo trwa gwarancja. W ramach gwarancji 99% gwarantów naprawia aparat co szczególnie w przypadku naszego kolegi jest bardzo niewygodne.
Szczerze mówiac to sytuacja kupującego tutaj jest mocno niezręczna. Sam bym się chętnie dowiedział jak to się skonczyło.
Pozdrawiam...
Kwiatek...
całość zakończyła się bardzo miło. Zamówili dla mnie kuriera i wpłacą pieniądze na konto.. jeśli wszystko zakończy się pomyślnie dam znać
No i super - jeśli faktycznie się tak zakończy to napisz co za sklep - dobrze wiedzieć zarówno kto potrafi się porządnie zachować jak i kto ma klienta w ... wiadomo gdzie. Usterka zawsze może się zdarzyć i to nie wina sklepu ale już sposób jej załatwienia mówi już bardzo dużo o sklepie..
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|