Strona 37 z 109 PierwszyPierwszy ... 2735363738394787 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 370 z 1086

Wątek: Canon 50D - już oficjalnie

  1. #361
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Dobrze by było aby fotografujący robili przynajmniej takie postępy jak producenci. Już dawno sprzęt posiada 90% zbędnych funkcji dla 90% kupujących (masy piszące a nie kupujące, lub kupujące a nie fotografujące, które tak sobie upodobały to i podobne fora to insza inszość).


    Sample z dpreview są zaskakująco dobre.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  2. #362
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    353

    Domyślnie

    Większość uważa, że 15 mpx = mydło... Kij ma dwa końce. Otoż.. Porównując sampla 1:1 np z 40D do sampla z 50D (zakładając, że to ten sam kadr tym samym obiektywem) to bez wątpienia każdy uzna, że to z 40D jest "ostrzejsze". Poza tym.. Skoro obraz z 50D jest teoretycznie powiększeniem tego z 40D to musi być mniej ostre przy ocenianiu ich 1:1. To tak jak by powiększać w PSie i sie dziwić że piksele się rozjeżdżają...

    Pierwsza strona medalu to to fakt iż cropy 1:1 nie będą identyczne. Ten z 50D będzie wycinkiem kadru z tego 1:1 gdyż, ten sam kadr musi wypełnić większa ilość pikseli.

    I teraz co by było gdyby babcia miała wąsy... Zmniejszamy ten wycinek z 50D do cropa 1:1 z 40D... Po co? Jak porównywać to samo. Teraz jak sądzicie... Który "crop" będzie ostrzejszy? Stawiam na 50D... Można na to spojrzeć z drugiej strony. Bo dlaczego ja mam zmniejszać to z 50D? Można równie dobrze powiększyć ten z 40D, prawda? Zatem powięszkamy i co? Stawiam nadal na 50D...

    Jako, że oglądanie cropów 1:1 powiewa onanizmem, to można to odwołać do życia. Ten sam kadr, 40D, 50D to samo szkło... Oba zdjęcia zmniejszamy np do 8mpx. Które zdjęcie ostrzejsze? Ja stawiam na to z 50D... To już jest sytuacja z życia, która na pewno będzie miała miejsce...

    Z szumem powinno być podobnie, zakładając że w 50D nie będzie jakoś kosmicznie większy, a zapewne nie będzie.

    Oczywiście można tutaj w rozmowę wpędzić pełną klatkę i powiedzieć że stawiam na FF i po krzyku, ale wg. mnie FF to zupełnie inny temat i nie ma co go mieszać w dyskusje.

    Ktoś próbował spojrzeć na to w ten sposób?

  3. #363
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Dobrze wiedzieć (sample dpreview), że 100/m USM będzie wymiatać na FF 38 MPx

  4. #364
    Bywalec Awatar lamerok
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    okolice Wawy
    Posty
    184

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Grisha Zobacz posta
    Większość uważa, że 15 mpx = mydło... Kij ma dwa końce. Otoż.. Porównując sampla 1:1 np z 40D do sampla z 50D (zakładając, że to ten sam kadr tym samym obiektywem) to bez wątpienia każdy uzna, że to z 40D jest "ostrzejsze". Poza tym.. Skoro obraz z 50D jest teoretycznie powiększeniem tego z 40D to musi być mniej ostre przy ocenianiu ich 1:1. [...]
    Trochę dla mnie tok rozumowania niezrouzmiały - dlaczego powiększeniem. Skoro więcej pixeli i inna technologia mikrosoczewek ?

  5. #365
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Oczywiście, że niezrozumiały.
    Obraz z 50D musi zawierać więcej detali. Gdybyśmy potrafili opowiednio dobrać fotografowaną fakturę to detali powinno być na dobrym szkle o 50% więcej. A powiększenie 100% powinno być identyczne. Oczywiście różnica technologii 40D i 50D plus odszumianie plus wpływ szkła plus różne filtry AA plus ilość detalu w fotografowanej scenie plus jakość monitora plus wady naszego wzroku - zdecydowanie to wszystko spłaszcza.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  6. #366
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Feb 2005
    Wiek
    55
    Posty
    2 320

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    Sample z dpreview są zaskakująco dobre.
    Banany i gruszki na ISO6400 są nieco wyblakłe.
    Generalnie nieźle, ale chyba fotografujący nie pobawił się wyostrzaniem. Jak dla mnie.

  7. #367
    Bywalec Awatar lamerok
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    okolice Wawy
    Posty
    184

    Domyślnie

    Kubaman i to są właśnie te składowe determinujące ostateczny wygląd. W ogóle ze szkłami, a raczej pełniej ujmując obiektywami, jako układami szkieł przy tej gęstości pikseli (15 mpx na 329 mm2) zaczyna się pojawiać wiele problemów - przesunięcie soczewki w obiektywie o setne, a nawet tysięczne części mm jawi nieostrości. Dlatego na przykład łatwo powiedzieć, że w takim Hasselbladzie obiektywy tak ostro rysują - skoro powierzchnia odwzorowania jest kilkukrotnie większa i tym samym na szkłach nie muszą ciążyć takie rygory.

  8. #368
    Początki nałogu Awatar Misiaque
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    392

    Domyślnie

    Grisha ma oczywiście rację.

    Swoja drogą wydaje mi się, że warto nawet mieć większą rozdzielczość nawet wtedy jeśli będzie przekraczała rozdzielczość obiektywu. Obroty i inne tego typu przekształcenia na obrazie cyfrowym będą dawały lepsze efekty jeśli obraz będzie gęściej spróbkowany. Mając dostatecznie gęsto spróbkowany obraz nie powinno być widocznej utraty jakości przy np. korygowaniu perspektywy. Tymczasem jeśli mamy obraz o dość małej rozdzielczości (mniejszej lub bliskiej rozdz. obiektywu), to taka utrata jakości będzie bardziej widoczna, bo pojedyncze piksele przechowują więcej istotnej informacji (w obrazie o bardzo dużej rozdzielczośći ta informacja jest rozmieszczona z "zapasem").

    Z powodu pewnej destrukcyjności cyfrowych przekształceń porównywanie w skali 1:1 cropów z dwóch aparatów, gdzie jeden jest skalowany wydaje się nienajlepszą metodą. W sumie najlepiej po prostu wyliczyć pewne porównywalne parametry z nieskalowanych obrazów by jeden z obrazów nie cierpiał z powodu niedoskonałej przecież aproksymacji/interpolacji.

  9. #369
    Coś już napisał
    Dołączył
    Dec 2005
    Posty
    92

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hrabia_vader Zobacz posta
    Po pierwsze, wasze żale, że 50D jest nadal cropem są zupełnie nieuzasadnione. Linia dwucyfrowa, podobnie jak i trzycyfrowa i czterocyfrowa była, jest i zapewne bedzie korzystała z matryc APS-C. To, że N ma podupconą numerację, że nie wiadomo czy setki u nich to DX czy FX nie oznacza ,że Canon nagle zmieni swoje podejście i także zrobi burdel w oznaczeniach. Canon, według mnie, ma bardzo jasne i czytelne oznaczenia, które od razu sugerują na jakiej półce jesteśmy.
    Pewność określenia "dwucyfrowa, podobnie jak i trzycyfrowa i czterocyfrowa była, jest i zapewne bedzie korzystała z matryc APS-C" przez słowo "zapewne" zaprzecza samemu sobie.
    O ile pamiętam, to linia trzy i dwucyfrowa była FF, podobnie jak i czterocyfrowe 3000-cośtam i akurat wielkość matrycy IMO nie powinno stanowić granicy profi/konsument.
    To że niektórzy wolą APS-C a niektórzy FF nie musi od razu oznaczać że xxxD/xxD ma być APS-C bo co z profi strzelającymi ptaszki? Mają latać po moczarach z 450D?

    Nie da się? Tak jak i LiveView i kręcenie filmów przez lustrzanki.

    Pozdrowienia
    maurycyj

  10. #370
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    Dobrze by było aby fotografujący robili przynajmniej takie postępy jak producenci. Już dawno sprzęt posiada 90% zbędnych funkcji dla 90% kupujących
    Pojawienie się LiveView, nagrywanie filmów, detekcja twarzy i coraz wyższe rozdzielczości (np. 16mp) jeszcze ten odsetek pogorszyło :-)
    Stąd taka frustracja niektórych że nowe modele dostają masę zbędnych funkcji zamiast kilku prostych, użytecznych których się od paru lat nie można doprosić np. guzik MLU, AutoISO, zamiana roli kółek w trybie 'M' itp.

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    Sample z dpreview są zaskakująco dobre.
    Nawet powiedziałbym że są niezłe, dużo lepsze niż te oficjalne od Canona. Może dpreview konwertowało RAWy a Canon na stronie pokazał jpg prosto z puszki? Jedyne co dziwi to że większość robiona na "ostrych" przysłonach za wyjątkiem 100/2.8. Zobaczymy co pokaże 50D z jasnymi stałkami na pełnej dziurze.

    Wracając jeszcze do zagadnienia ilości detali rejestrowanej przez matrycę o wyższej rozdzielczości... skłaniałbym się do tezy że może być gorzej ponieważ przy wyższej rozdzielczości kontrast między sąsiednimi pikselami jest coraz mniejszy. Zakładając że szum 'per pixel' w nowej matrycy jest taki sam jak w starej to wraz ze zmniejszającym się kontrastem dla poszczególnych pikseli robi się coraz gorszy stosunek szum / sygnał. Więc na ISO100 to gorzej nie będzie ale na wyższych ISO spodziewałbym się obrazu o coraz mniejszej licznie detali.

Strona 37 z 109 PierwszyPierwszy ... 2735363738394787 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •