2 puszki, pare sloikow i obgryzione jablko do pracy
moje wypociny, moje studio - "trzy sześć studio", fotograf na ślub - wrocław
sprobuj do tych jak sie domyslam EX dokupic ST-E2, zajefajnie dziala na dwoch lampach, do tego statywy pewnie masz od studyjnych i tylko adapter z dziruka zeby mozna bylo zamontowac parasolke do EX'a i studio przenosne gotowe do tego bezprzewodowe, wiem ze ST-E2 ma ograniczenia ale wowczas mozna dokupic cos co sie nazywa radiopopper o ile dobrze pisze, i masz E-TTL'owy zestaw w pelni kontrolowalny z menu puszki i menu st-e2
EOS x2, sloik x5, blyskotki x6
Warto, ale czy się zwraca - nie byłbym pewien. Do swojej chcę kupić kabelek, coby móc dopalać zdjęcia w plenerze![]()
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Dobry dowcip z tą modernizacją
Co do lampy - oczywiście zawsze lepiej mieć niż nie mieć
Wszystko zależy co fotografujesz i w jakich warunkach. Najlepiej tak jak ktoś pisał, umówić się może z kimś z forum na wspólne focenie i stestować lampkę.
Ja jestem bardzo zadowolony - większa moc, możliwość dowolnego ustawienia palnika, własne zasilanie - to tylko najważniejsze zalety dla mnie.
Regulamin pkt 8.
O tak, dowolne ustawianie palnika rządzi. 430EX'em mogłem zrobić pseudo-pakszoty w pseudo-namiocie bezcieniowym z nawet niezłym wynikiem (wiadomo, to nie to samo co profesjonalny namiot bezcieniowy plus cztery mocne lampy), i dosyć często używałem go do odbijania światła od sufitów, nie powiem, przydaje się w ciemnych pomieszczeniach i nie razi aż tak jak "błysk w pysk"![]()
5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto
Wg tego, jak ja sie przekonałem, lampa zew. daje ogromy skok do przodu, zwłaszcza i tym bardziej jak sie załapie takie rzeczy jakie są opisane tutaj: www.foto.jasiu.pl
Po prostu polecam.
Pozdrawiam
Jakbyś kupił i stwierdził, że Ci nie potrzebna to chętnie odkupię. Wprawdzie mam już jedną lampkę na aparat i 7 Elfo na statywach ale właśnie szukam jeszcze 430 na zapas![]()
1DIII, 6D, 450D; G10. S 8/3,5(F); S 14/2,8; C15/2,8(F); C 16-35/2,8 II; C 24-70/2,8; 28-105/3,5-4,5; C 50/1,4; C 135/2,0; C 70-200/2,8 IS; C 70-200/4; C Ex.1,4x II; C Ex.2x II, 580Ex II; 430Ex.... Studio w Kielcach (7xELFO)-możliwość wynajęcia ... SPRZEDAM:C 24-70/2,8, C 20/2,8....KUPIĘ obudowę podwodną do G10 (WP-DC28)
Mam 350D , lampy 220EX i 430EX a ostatnio kupiłem jeszcze 580EX II ( do tej pory życzałem taką od sąsiada gdy chciałem focić na dwie lampy ) i nie pozbędę się żadnej. Zewnętrzna lampa błyskowa zdecydowanie zwiększa możliwości fotograficzne ( a sam się przekonałem , że najlepiej to dwie pracujące w tandemie ).
6D mark II+BG-E21 / 60D+BG-E9 / 600D+BG-E8 / 350D+BG-E3 / C 16-35 4 IS L / C 17-55 2.8 IS /C 10-22 3.5-4.5 /T 28-75 2.8 /C 50 1.8 STM /C 85 1.8 /C 100 2.8 L MACRO /C 60 2.8 MACRO /C 35 2.0 IS /S 8 3.5 FISH-EYE /T 70-200 2.8 /C 70-300 4-5.6 IS /... / i coś tam jeszcze ...
Byłem kiedyś zdecydowanym przeciwnikiem lampy, ale po przeczytaniu paru książek i masy artykułów - w tym cytowanego wyżej "jasia" oraz zrobieniu niejednego gniota, lampę mam praktycznie cały czas zapiętą na body.
W słoneczny dzień nie wyobrażam sobie portretów bez lampy. HSS rządziW pomieszczeniach uczę się powoli odbijać światło tak, żeby efekt był naturalny.
Ogólnie polecam - wbudowana "kukułka" jest kompletnie bezużyteczna - dla mnie mogłoby jej w ogóle nie być. Jedyne czego mi jeszcze trochę brakuje to druga mocniejsza lampa potrafiąca sterować 430ex (tej trochę czasami brakuje mocy)