SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
tak sie sklada, ze te zdjecia robil moj dobry kumpel. i o ile mu sie zbyt mocno w plecaku nie pozmienialo, to to jest po prostu tanie chinskie ND 0.9 z allegro (tudziez osobiscie odbierane na Dabrowskiego we Wroclawiu). reszta to wprawa, pomysl, cierpliwosc i odpowiednia pora
Aha, skoro założyłeś łączny czas 2 s, i do tego f/8 to nie mam pytań.
Tym niemniej kopnę się przy najbliższej okazji nad jakąś co bardziej dynamiczną wodę i przez ciekawość wykonam naświetlenie np. 8x czy 16x.
Pzdr
Grzesiu
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
No ale na analogu da Ci to identyczny efekt jakbyś naświetlał raz, ale z dłuższym czasem. Czyli w efekcie przepalisz fotkę.
Khi khi, przecież naświetlać będę na ekspozycję sumaryczną, a nie cząstkową - na przykład przy ośmiokrotnej ekspozycji klatki każde ze zdjęć składowych będzie naświetlone jako niedoświetlone o 3EV (czyli 8 razy właśnie) i sumaryczna ekspozycja wyjdzie idealna.No ale na analogu da Ci to identyczny efekt jakbyś naświetlał raz, ale z dłuższym czasem. Czyli w efekcie przepalisz fotkę.
Przy 16-krotnym naświetleniu trzeba każde ze zdjęć niedoświetlać o 4 EV, itd.
Pzdr
Grzesiu
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
Cały czas pamiętam, technika pozwalająca uzyskać zdjęcie rozmytej wody. Sam wyjechałeś z pomysłem kilkudziesięciokrotnej (jeśli nie więcej) ekspozycji o sumarycznym czasie kilku sekund i mozolnego uśredniania tego wszystkiego na kompie, więc w czym problem? Wszystko inne zostało już chyba powiedziane?
Pzdr
Grzesiu
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne
W czym problem? W tym, że nie zrozumiałeś istoty. Chyba, że wyjaśnisz mi, jak wielokrotna ekspozycja jednej klatki w analogu z sumarycznym czasem np. 1/500s da efekt rozmytej wody.
Rozumiem istotę, bez paniki (wystarczy przeczytać mój pierwszy post w temacie, prawda?) - ponad 20 lat fotografowania mam za sobą.
Owszem, wielokrotna ekspozycja klatki analogowej nie da efektu idealnie rozmytej wody (choć sumaryczny jej czas bliższy będzie raczej maksymalnie 1/60-1/125 s, acz nie można przeliczać tego wprost) - tym niemniej powinna woda wyjść zdecydowanie mniej konkretnie niż przy pojedynczej ekspozycji o tym samym czasie - ponieważ wygląd wody przy każdym z naświetleń cząstkowych będzie ZUPEŁNIE inny - wobec czego nie zarejestruję jej liniowego obrazu w krótkim okresie czasu, ale kilka(naście) nakładających się obrazów różnych. Pewnie wyglądać będzie po prostu jak bardziej spieniona, ale...
Problem jest czysto akademicki i teoretyczny - ale po prostu zaciekawił mnie rezultat podsuniętego przez Ciebie pomysłu wielokrotnej ekspozycji, ot co.
Pzdr
Grzesiu
SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
Analogowy DeviantArt
Wypociny formalne
Wypociny techniczne