Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 22

Wątek: Masz problem z wyborem lustrzanki przeczytaj

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Człowieku, wiesz ile kosztowało mnie 5D a ile kosztuje 450D?
    Więcej nie napiszę bo ja... żartowałem!!!

    5D to (mój) złom co wypluwa mega jakość kasującą wszystko na rynku oprócz 1Ds2/3, niestety za cenę eLek, opóźnienia migawki, bardzo wolnego zapisu, AF pracującego gorzej niż ten z D40x@18-70 <--- pozdrawiamy ukrytych czytelników forum

    Czyli (jeśli jeszcze nie dotarło) zgadzam się z Jankiem a pod akapitem postawiłem emota -
    No ok, sorry nie dostrzeglem tego czerwonego usmieszku 2 linijki dalej.

  2. #12
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    53
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    potrafi "wywołać" zdjęcie zrobione np w południe w słoneczny dzień tak, by kontrast sceny mieścił się na ekranie/papierze
    Możesz to rozwinąć? Bo nie rozumiem. Matryca albo złapała pełny zakres tonalny
    sceny, albo nie złapała. Jeśli złapała, to "wywołanie", o którym piszesz powyżej
    jest trywialne, a jeśli nie złapała - niemożliwe. Może mówisz o czymś innym, stąd
    prośba o rozwinięcie tematu.

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    [...]
    Tytułem wstępu: Adam Śmiałek (Janko Muzykant) to fotograf o swoim oryginalnym stylu. Jego styl w fotografii polega m.in. na umiejętną grą kontrastem i kolorem. Janko potrafi "wywołać" zdjęcie zrobione np w południe w słoneczny dzień tak, by kontrast sceny mieścił się na ekranie/papierze.
    Stąd Janko wymaga, by aparat np przy ISO 100-200 pozwalał na "podbicie cieni" (zmniejszenie kontrastu) o 2-4EV. Niestety, przy zagęszczeniu pikseli takim jak w 450D, byłoby chyba trudno to zrobić. Zatem pozostaje:
    1. Albo przeskalowanie zdjęcia "w dół" w cleu odszumienia
    2. Albo jakieś inne sposoby na walkę z szumem w cieniach
    3. Albo sklejanie ekspozycji (nie tych forsowanych, ale naprawdę różnych ekspozycji)
    Niestety edita dopiero teraz zauwazylem. Czyli jak mam to roziumiec, ze w cieniach w 450D pojawia sie mocny szum czy dzieje sie tak tylko jesli koretka EV na plus chcemy rozjasnic cienie? Bo z dotychczasowych testow tej puszki wynikalo, ze proba podbicia EV na plus owocuje mocnym zaszumieniem w ciemnych miejscach.

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bertold Zobacz posta
    Możesz to rozwinąć? Bo nie rozumiem. Matryca albo złapała pełny zakres tonalny
    sceny, albo nie złapała. Jeśli złapała, to "wywołanie", o którym piszesz powyżej
    jest trywialne, a jeśli nie złapała - niemożliwe. Może mówisz o czymś innym, stąd
    prośba o rozwinięcie tematu.
    Matryca (w przeciwieństwie np do błony negatywowej) ma ograniczenie ilości światła z dwóch stron:
    1. Od strony świateł - wysycenie czujnika światłoczułego (potocznie "przepał") - NB. błona światłoczuła też się może wysycić ale nie tak nagle jak materiał półprzewodnikowy. Czyli - jeżeli za mocno prześwietlisz to tracisz całą informację o tym obszarze sceny
    2. Od strony cieni - im bliżej cienia tym sygnał jest bardziej zaszumiony (ale jednak jest! do pewnego zakresu oczywiście). Z cieni można wyciągać informację tak długo, dopóki nie jest ona przesłonięta przez szum.

    Stosując ekspozycję na histogram (do prawej strony histogramu) możemy zarejestrować rozpiętość tonalną większą niż wynosi dla naszego docelowego medium (plik / papier), a następnie zmniejszyć kontrast podczas wywoływania RAWa.

    Wzmiankowany Janko kiedyś udowadniał że nowoczesny aparat cyfrowy (z RAWem) ma użyteczną dynamikę powyżej 7EV, jeżeli umiejętnie zastosujemy powyższy sposób. Widać dla 450tki użyteczna dynamika jest mniejsza ze względu na większy szum w cieniach.

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Niestety edita dopiero teraz zauwazylem. Czyli jak mam to roziumiec, ze w cieniach w 450D pojawia sie mocny szum czy dzieje sie tak tylko jesli koretka EV na plus chcemy rozjasnic cienie? Bo z dotychczasowych testow tej puszki wynikalo, ze proba podbicia EV na plus owocuje mocnym zaszumieniem w ciemnych miejscach.
    Wyciąganie informacji z cieni z definicji wiąże się z szumem nie mniejszym niż podwyższenie ISO (ponieważ wzmacniacze przy matrycach światłoczułych są naprawdę niskoszumne). Po prostu w 450D jest to "trochę" (nie wiem ile) więcej. Niestety nie mam dobrej wywoływarki RAW do mojego aparatu, więc nie wiem czy moim zdaniem będzie dużo gorzej niż w 300D.
    Pamiętaj także, że przy 12 megapikselach taki szum trudno zobaczyć nawet na bardzo dużej odbitce (na powiększeniu ekranowym > 100% zobaczysz oczywiście bez trudu )
    EDIT: a o naświetlaniu na "histogram po prawej" jest arutykuł na FotoSite-cie
    Ostatnio edytowane przez HuleLam ; 14-08-2008 o 11:16
    Fotograf platoniczny

  5. #15
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    53
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    Stosując ekspozycję na histogram (do prawej strony histogramu) możemy zarejestrować rozpiętość tonalną większą niż wynosi dla naszego docelowego medium (plik / papier), a następnie zmniejszyć kontrast podczas wywoływania RAWa.

    To nic nowego. Reichmann pisał o tym 5 - 6 lat temu.


    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    Wzmiankowany Janko kiedyś udowadniał że nowoczesny aparat cyfrowy (z RAWem) ma użyteczną dynamikę powyżej 7EV, jeżeli umiejętnie zastosujemy powyższy sposób.

    To też nic nowego, aczkolwiek wyważanie otwartych drzwi czasem ma sens,
    chociażby po to, by uniknąć konieczności zdawania się ślepo na opinie innych.

  6. #16
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bertold Zobacz posta
    To nic nowego. Reichmann pisał o tym 5 - 6 lat temu.
    Czyli obaj pisaliśmy o tym samym, tak? no i dobrze.
    Fotograf platoniczny

  7. #17
    Coś już napisał
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    53
    Posty
    83

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    Czyli obaj pisaliśmy o tym samym, tak? no i dobrze.
    No właśnie. Chciałem się upewnić. Dzięki.

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez HuleLam Zobacz posta
    [...]
    Wyciąganie informacji z cieni z definicji wiąże się z szumem nie mniejszym niż podwyższenie ISO (ponieważ wzmacniacze przy matrycach światłoczułych są naprawdę niskoszumne). Po prostu w 450D jest to "trochę" (nie wiem ile) więcej. Niestety nie mam dobrej wywoływarki RAW do mojego aparatu, więc nie wiem czy moim zdaniem będzie dużo gorzej niż w 300D.
    Pamiętaj także, że przy 12 megapikselach taki szum trudno zobaczyć nawet na bardzo dużej odbitce (na powiększeniu ekranowym > 100% zobaczysz oczywiście bez trudu )
    EDIT: a o naświetlaniu na "histogram po prawej" jest arutykuł na FotoSite-cie
    Przeczytalem dosc interesujaca lekture fotosite dotyczaca histogramu na prawo. Wszystko ok tylko w przypadku, gdy mowa o korekcie w zakresie 0,7-1,3 na plus czy nie bedzie to owocowalo spotegowanym szumem w cieniach jesli chodzi o 450D?

    Bo jak mowie z testow 450D wynika na razie, ze dodatnie korekty ekspozycji owocuja wiekszonym szumem w cieniach.

    Pytanie brzmi jak wielkie korekty byly dokonywane przy testach, bowiem max 1,3 to nei wiele. Cytat z optyczne.pl:

    Dla najlepszej jakości zdjęcia, czyli przy stosunku stosunku szumu do sygnału równym 0.1, maksymalna wartość zakresu tonalnego sięga 5.6 EV dla ISO 100 i tyle samo dla ISO 200. Jednym słowem mało. Jeśli porównujemy do najlepszych, to Nikon D300 notował o 1 EV lepsze wyniki


    Pominmy porownanie do Nikona D300, ktory i tak jest o klase wyzej. Co ten cytat oznacza, bo zakres tonalny (wartosc) nie oznacza chyba mozliwosci podbicia EV na plus lub minus o podana wartosc?

    Kolejny cytat z tego samego zrodla:

    Piętą Achillesową Canona 450D okazała się być dynamika tonalna. Zakres tonalny mierzony przy stosunku sygnału do szumu okazał się być względnie mały. Spodziewać należało by się zatem szybko pojawiającego się szumu w momencie, kiedy chcielibyśmy rozjaśniać zdjęcie. Sprawdźmy to zatem naszą tradycyjną metodą. Dwa nocne zdjęcia wykonaliśmy przy czułości ISO 100 i 1600, przysłonie f/11 i czasach odpowiednio 30 i 2 s. Pliki RAW zostały przekonwertowane do 48-bitowych TIFF-ów programem dcraw, a następnie w programie Adobe Lightroom zostały maksymalnie doświetlone o +4 EV i przyciemnione o -4 EV.[...]
    Zdjęcia potwierdzają zatem nasze pomiary. Dynamika tonalna Canona 450D wypada kiepsko na tle również 12-megapikselowych D300 i A700

    Czyli rozumiem, ze sposob opisany w fotositcie jest stosunkowo bezpieczny, bo tam mowa o ledwo max 1,3 rozjasnieniu, a tutaj uzywali 4 EV na plus i na minus.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 14-08-2008 o 12:22

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Dlaczego? Sądzisz, że zdjęcie z 18-55 IS będzie równie ostre co np. 85L@4?.
    Nie; ja tylko twierdze stanowczo, ze zdjecie z 18-55 IS na 450D (12 MP) bedzie nie mniej ostre niz na 20D (8MP). Wiec o co chodzi? A ciagle slysze, ze jakas katastrofa sie wydarzy kiedy sie przypnie srednio ostry obiektyw do matrycy o wysokiej rozdzielczosci. O co chodzi z tym 5-6 MPix nie mam pojecia. Nonsens.

    Cytat Zamieszczone przez gietrzy Zobacz posta
    Pamiętasz jeszcze w odniesieniu do czego to pisał?
    Rozumiem ze chodzi o wycinanie rowerka. Ogolnie, to, ze trzeba bardziej przyslonic FF dla tej samej GO jest oczywiste, ale jak sie to ma do studia? Akurat w studio zawsze mozna uzyc wiecej swiatla i przyslaniac sobie do woli. Co innego przy makro (rowerek dla mrowki).


    A ogolnie zgadzam sie, ze XSi jest bardzo dobry, dla mnie wart wiecej niz 40D. Niestety, kompletnie nie widze tego co optyczne i ten tekst opowiadaja o cieniach. Dpreview nic takiego nie zauwazyli i twierdza, ze 450D jest troche lepszy w dynamice na obu koncach niz 400D i niewiele gorszy (jezeli w ogole) niz 40D. Ja nie robilem innych testow niz zdjecia kontrastowych scen i porownan z 20D. Zawsze wieksze przepaly wychodzily w 20D. Szumy sa prawdopodobnie bardziej obrabiane w 450D, ale drobniejsze, i na koniec wychodzi lepiej niz 20D. Przejscie do czerni kompletnych cieni jest bardziej naturalne (podobniejsze do filmu) w 450 D. Wyciagam czasem cienie, bo nastawiam czesto -2/3EV na 450D (zdaje mi sie , ze 450D ma tendencje do przeswietlania) i nie widze problemow. Mysle, ze niektorzy maja problem z ocena szumow w duzym powiekszeniu, bo nie jest to latwe. Zalecam wydrukowanie zdjec na papierze, i wszystko bedzie jasne.

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    45
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Nie; ja tylko twierdze stanowczo, ze zdjecie z 18-55 IS na 450D (12 MP) bedzie nie mniej ostre niz na 20D (8MP). Wiec o co chodzi? A ciagle slysze, ze jakas katastrofa sie wydarzy kiedy sie przypnie srednio ostry obiektyw do matrycy o wysokiej rozdzielczosci. O co chodzi z tym 5-6 MPix nie mam pojecia. Nonsens.
    Chodzi o ilość szczegółów (informacji) - zdjęcie ze słabszego obiektywu będzie jak interpolowane z mniejszej rozdzielczości... i vice-versa - zdjęcie zmniejszone będzie ostrzejsze "per piksel"
    Fotograf platoniczny

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •