Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 58

Thread: Rozkalibowujące się body z powodu szkieł nie Canonowych?

  1. #21
    Bywalec
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    214

    Default

    Quote Originally Posted by stratus View Post
    W zasadzie arturs odpowiedział ale i ja dorzucę że nie obarczam serwisu winą wadliwej matówki ale obwiniam o umywanie rączek od spraw trudniejszych niż obsługa softu i dlatego powstają takie teksty jak rozkalibrowana puszka z winy nie Canonowskiego szkła.



    ...a mnie dziwi takie podejście serwisu

    Może warto zacząć spisywać złote myśli serwisantów
    Może warto również spisywać genialne pomysły forumowiczów. Masz nieuzasadnione pretensje do serwisu. Pomyśl. Masz Mercedesa i idziesz do serwisu z rumuńskim łożyskiem do koła od Dacii z prośbią żeby i go dopasowali. Umiesz przewidzieć ci Ci mechanik odpowie?
    Tylko Canon. Po 30 latach uzbierało się tego sporo

  2. #22
    Pełne uzależnienie arturs's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Kielce
    Age
    49
    Posts
    4,196

    Default

    Quote Originally Posted by 1jac View Post
    Może warto również spisywać genialne pomysły forumowiczów. Masz nieuzasadnione pretensje do serwisu. Pomyśl. Masz Mercedesa i idziesz do serwisu z rumuńskim łożyskiem do koła od Dacii z prośbią żeby i go dopasowali. Umiesz przewidzieć ci Ci mechanik odpowie?
    Mechanik powinien najpierw sprawdzić czy pasuje, potem podrapać się w głowę i powiedzieć że da się ale.. i tu nastąpi litania co jeszcze trzeba ale się da bo jest klient to trzeba go skasować..
    poza tym przykład niezbyt dokładny.. matówka jest dopasowana na wielkość tylko w różnych egzemplarzach 350tki żeby było dobrze (czyli żeby ostrzyć w punkt) trzeba podłożyć (lub nie) podkładkę o grubości do 1mm (u mnie jest 0.5mm) z reguły ta podkładka jest przy matówce ale trzeba ją dobrze założyć.. podejrzewam że w orginalnych kanonach w fabryce następuje automatyczna kalibracja na linii produkcyjnej żeby af pracował dobrze.. wyjęcie matówki w 350d jest bardzo upierdliwe dla laika i kogoś kto tego nie robi często i nie ma wprawy może być bardzo stresujące. Do tego matówkę łatwo ubrudzić.. sam też w 350d nie ruszałem matówki mimo że w zenicie np. umiałem ją wyjąć.. o 40d czy 5d nie mówiąc...
    Stratusowi chodzi o to że serwis nawet nie spróbował/chciał zapytać o co chodzi tylko od razu go olał.. żaden mechanik samochodowy by tak nie zrobiół - mechanik "ostrzygłby" klienta - zwłaszcza że sam się prosi przyworząc łożysko od Dacii do mercedesa - używając twojego porównania..
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  3. #23
    Bywalec
    Join Date
    Jan 2008
    Posts
    214

    Default

    Nie p[isałem o "każdym mechaniku" a o "serwisie" mercedesa. W tym przypadku analogia jest (uśmieszek)
    Tylko Canon. Po 30 latach uzbierało się tego sporo

  4. #24
    Początki nałogu stratus's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    Warszawa/Ochota czasem Hajnówka:)))
    Age
    53
    Posts
    398

    Default

    Quote Originally Posted by 1jac View Post
    Nie p[isałem o "każdym mechaniku" a o "serwisie" mercedesa. W tym przypadku analogia jest (uśmieszek)
    Powiadasz że szukasz analogii do serwisu, a który serwis odesłał Cię z kwitkiem i powiedział Panie tu sie nie da nic zrobić. Serwis Canona jest monopolistą, a Mercedesa niestety nie więc gdzie tu analogia skoro nie mam wyboru? Chętnie przystanę na propozycje serwisu Canona że wstawią mi oryginalną taka jakiej potrzebuję ale niestety takowej nie są w stanie mi zaproponować.

    ... aha, ta matówka nie była od Nikona,a tym bardziej od 1D MK III - kolejny brak analogii

    Genialne pomysły forumowiczów - bardzo chętnie dołączę ale nie będziemy w stanie przebić serwisu

    Przypomnę, serwis jest dla nas , a nie my dla serwisu

  5. #25
    zło konieczne Vitez's Avatar
    Join Date
    Jan 2004
    Location
    Warszawa
    Posts
    19,804

    Default

    Quote Originally Posted by stratus View Post
    Przypomnę, serwis jest dla nas , a nie my dla serwisu
    A ja mam w głowie pewien pomysł, który wykonam gdy będę miał jakąś poważniejszą rzecz do serwisu (oby nidgy ; do tej pory najpoważniejsza była naprawa spustu w gripie - poradzili sobie z tym).
    Pójdę tam do nich na Żytnią, pokażę sprzęt, opiszę w czym problem i zabiorę ze słowami "ale niestety tak wiele negatywnych opinii o Państwa serwisie czytałem że zaraz pakuję ten sprzęt i wysyłam do Berlina. Do widzenia." .
    Może gdyby w przeciągu kilku miesięcy kilkanaście-kilkadziesiąt osób by tak zrobiło to by sie odrobinkę zastanowili .

  6. #26
    Pełne uzależnienie axk's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    SK
    Posts
    2,027

    Default

    Quote Originally Posted by Vitez View Post
    Pójdę tam do nich na Żytnią, pokażę sprzęt, opiszę w czym problem i zabiorę ze słowami "ale niestety tak wiele negatywnych opinii o Państwa serwisie czytałem że zaraz pakuję ten sprzęt i wysyłam do Berlina. Do widzenia." .Może gdyby w przeciągu kilku miesięcy kilkanaście-kilkadziesiąt osób by tak zrobiło to by sie odrobinkę zastanowili .
    Moim zdaniem jest im to absolutnie obojętne. Jako iż są jedynym autoryzowanym serwisem w naszym kraju klientów mają i zapewne mieć będą. Dodatkowo serwis Canon-a na ul. Żytniej jest także autoryzowanym serwisem innych firm (np. Sony), co zapewnia dodatkowe "źródło klientów".
    Last edited by axk; 18-08-2008 at 01:36 PM. Reason: Automerged Doublepost
    EOS + Speedlite

  7. #27
    Pełne uzależnienie mgtan's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Posts
    1,084

    Default

    Dopisze sie że arogancja z jaką w serwisie na Zytniej można mieć do czynienia jest "pierwszoklaśna".

    w skrócie... zdjęcia tragiedia... AF raz trafiał raz nie... człowiek bierze sprzęcik i pstryka po czym... "...nu tu mi ręka zadrżała...".. " tu chyba żle wycelowałem..." itd.. jak mówie, że nei działa prawidłowo to gości do mnie że sprawdzimy na naszej serwisowej optyce... podpinamy "serisowe" wzorce i dalej du..a.... na co wkońcu "wyskoczył" ktoś z tekstem że to szkło (serwisowe) jest złe... wtedy jedyne co mogłem zrobić to roześmiać się :-)... mam wrażenie że za dużo amatorów tam jest.

    Nie urażając nikomu - są tam i ludzie znający sie na rzeczy ale i ludzie któzy nie powinni mieć dostępu do obiektywów i aparatów a napewno nie pokazywać sie klientom na oczy, bo ich pewność siebie przeraża..(błędna pewność siebie) :-)

    i jak dotąd Zytnia ma u mnie kreche wielką. Jedną... ale to nie gra "do 3 razy sztuka" jeszcze jeden raz i jade do Berlina :-) ładne miasto do focenia wieczorem przy okazji.

    a wogóle to Szanowne Koleżanki i Szanowni Koledzy.... może by tak wkońcu zacząć pisać maila do Canona - wyższej - instancji? :-) jest Canon Europe Canon World Canon JP... jeden e-mail nie pomoże ale np. 50? (500 maili to nie problem uważam).

    A jedyne co można powiedzieć po polskim serwisie, że można sie zniechęcić do Canona od pierwszej wizyty u nich jak z kalibracją.
    Jak Pan zapłaci do 1-3 dni a jak na gwarancji to do 14dni ( no przepraszam bardzo - za darmo tego na gwarancjinie robią - Canon im tez płaci); może Canon.jp nie wie że w tej pięknej krainie naszej takie przekręty sie odstawia?.
    Bo wychodzi na to że jak Pan "posmaruje" to potrafimy. A oni pewnie wezmą kaskę od Nas (bo chcemy jak najszybcjiej i zgłosza sie do Canona po kasę za regulację.
    Last edited by mgtan; 18-08-2008 at 04:56 PM.
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  8. #28
    Pełne uzależnienie axk's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    SK
    Posts
    2,027

    Default

    Quote Originally Posted by mgtan View Post
    ... a wogóle to Szanowne Koleżanki i Szanowni Koledzy.... może by tak wkońcu zacząć pisać maila do Canona - wyższej - instancji? :-) jest Canon Europe Canon World Canon JP... jeden e-mail nie pomoże ale np. 50? (500 maili to nie problem uważam).
    Jeżeli myślisz iż takie działania czymś zaowocują to jesteś w błędzie. Canon Europe ma w "głębokim poważaniu" Polski oddział. W przeciwnym przypadku "obsługa serwisowa" na Żytniej miała by taki sam standard jak w Berlinie, a jaki ma większość z nas wie. Dla Canon-a (i nie tylko) najważniejsza jest sprzedaż ponieważ z tej działalności są wymierne korzyści, serwis jest niestety tylko dodatkiem.
    Last edited by axk; 18-08-2008 at 06:11 PM.
    EOS + Speedlite

  9. #29
    Pełne uzależnienie mgtan's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Posts
    1,084

    Default

    Quote Originally Posted by axk View Post
    Jeżeli myślisz iż takie działania czymś zaowocują to jesteś w błędzie. Canon Europe ma w "głębokim poważaniu" Polski oddział. W przeciwnym przypadku "obsługa serwisowa" na Żytniej miała by taki sam standard jak w Berlinie, a jaki ma większość z nas wie. Dla Canon-a (i nie tylko) najważniejsza jest sprzedaż ponieważ z tej działalności są wymierne korzyści, serwis jest niestety tylko dodatkiem.
    I własnie przez takie podejście mamy to co mamy - "najlepiej siedzieć cicho bo i tak nic nie da" a potem marudzić że jest źle. Jak z wyborami w Polsce, każdy marudzi że jest źle a na wybory chodzi co 5 polak...

    Uważam że to co mówisz jest błędne - jesli tylko ja wyśle e-maila do Canona to spłynie on ze spamem ale jesli już wyśle 1000 osób z tematem "Poland Service" to im sie lampka zapali i ktoś przeczyta maila jednego, dziesiątego itd.
    Last edited by mgtan; 18-08-2008 at 11:11 PM.
    Canon 40D + BG-E2N => 5D MkII
    24-105 f/4 IS USM L + 50 f/1.4
    Speedlite 580EX II,SanDisk Extreme 8GB, Benro A-500EX + KB-1A...

  10. #30
    Pełne uzależnienie axk's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    SK
    Posts
    2,027

    Default

    Quote Originally Posted by mgtan View Post
    I własnie przez takie podejście mamy to co mamy - "najlepiej siedzieć cicho bo i tak nic nie da" a potem marudzić że jest źle.
    Ależ absolutnie nie twierdzę iż "najlepiej siedzieć cicho ...". Zapewne wiele osób (nie koniecznie "forumowiczów") kontaktowało i kontaktuje się nadal z władzami firmy Canon w sprawie jakości usług jej jedynego autoryzowanego serwisu i jak do tej pory niestety nie przynosi to żadnego efektu.

    Quote Originally Posted by mgtan View Post
    Uważam że to co mówisz jest błędne - jesli tylko ja wyśle e-maila do Canona to spłynie on ze spamem ale jesli już wyśle 1000 osób z tematem "Poland Service" to im sie lampka zapali i ktoś przeczyta maila jednego, dziesiątego itd.
    Oczywiście spróbować zawsze warto, choć wydaje mi się iż wynik jest z góry przesądzony (i absolutnie nie chodzi tutaj o moje "pesymistyczne nastawienie"). Jeżeli do tej pory, po mimo skarg i zażaleń, sprawa naszego serwisu była dla firmy Canon "niewidoczna", to dlaczego nagle miało by się coś zmienić?
    Last edited by axk; 19-08-2008 at 08:00 AM.
    EOS + Speedlite

Page 3 of 6 FirstFirst 12345 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •