Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 58

Wątek: Rozkalibowujące się body z powodu szkieł nie Canonowych?

  1. #11
    Początki nałogu Awatar stratus
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Warszawa/Ochota czasem Hajnówka:)))
    Wiek
    53
    Posty
    398

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebesky Zobacz posta
    A nie uważasz że to twórca matówki powinien się bardziej przyłożyć i lepiej ją dopasować?
    Oczywiście że uważam ale trudno ją teraz pogrubić, w tej sytuacji serwis jak sama nazwa wskazuje nie jest tylko kasą do inkasowania dutków za proste naprawy , czasem powinno sie ruszyć głową i pomóc w potrzebie. Dobrze zrobioną matówkę sam bym sobie założył i bez łaski

  2. #12
    Uzależniony
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    782

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o Żytnią to śmieszna sprawa jest z tym serwisem.
    Kupiłem 40D no i okazało się szybko, bo po dwóch dniach użytkowania, że 17-40 idealnie pracuje z body, ale za jakiś czas jak podpiąłem 85mm okazało się, że ma lekki BF. Body wtedy miało chyba z miesiąc. (używane przez ten miesiąc było dwa razy! - chrzest i 3 fotografie na konkurs). Pojechałem na Żytnią oddać sprzęt do kalibracji i Pan przyjął wszystko, po czym napisał w tym kwitku co dostaje się: "Korpus nosi ślady użytkowania, LCD z drobnymi rysami" - Zrobiłem to co Vitez napisał. Roześmiałem się i to bardzo i bezczelnie wyciągnąłem dowód zakupu (aparat miał miesiąc) i NIE MIAŁ ŻADNEJ RYSY! Do tej pory a ma już z 6 miesięcy nie ma żadnej rysy. Po prostu jakby serwisantowi zarysował się LCD to musieliby na swój koszt wymieniać, a tak ... powiedzą Ci, że miałeś zarysowany i tyle. Dla mnie, coś takiego to jest chamstwo.

    Sytuacja identyczna, tylko tym razem oparło się o kierownika. Kolega kupił 400D i miał kilka szkieł jakiś używał z analogiem. No i zaraz po zakupie (następnego dnia) pojechał na Żytnią. A wcześniej zrobił 10 zdjęć na zasadzie: "czy wszystko w porządku". I podobna sytuacja: "Korpus i LCD nosi ślady użytkowania" - na tyle się zirytował, że poprosił kierownika i udowodnił, że aparat ma 1 dzień po czym dopiero po interwencji kierownika, osoba, która przyjmowała sprzęt wystawiła pokwitowanie: "Korpus - nowy, nie nosi śladów użytkowania".

    Dla mnie żenada.
    40D/BG-E2N | 17-40/4.0 L | 85/1.8 USM | 430 EX |
    Ktoś naruszył Twoje prawa?

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ibanezq Zobacz posta
    Dzwoniłem dzisiaj na Żytnia i trochę gadałem o moim problemie z AF przy słabym świetle w 400d.
    Koleś mi powiedział, że używając nie Canonowe szkła mogę rozkalibrować sobie body? Prawda to jest? Bo dla mnie to jest trochę podejrzane i bez sensu.
    Prawda, tylko zapomnial dodac, ze po zapieciu eLki body sie z powrotem kalibruje. ;-)

  4. #14
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Jelenia Góra/Wrocław
    Posty
    436

    Domyślnie

    A ja trochę zamieszam. Rozkalibrowany został układ AF w 1D i 30D na których pracowałem. Temat poruszony tutaj: http://canon-board.info/showthread.php?t=26226
    Prawdopodobnie wina leży po stronie 70-200 L, w którym siadała elektronika (naprawiony na żytniej, pojechał razem z puszkami). Używałem tego szkła na przemian raz z jednym raz z drugim body. Więc IMHO istnieje możliwość rozkalibrowania AFu w puszce przez obiektyw (jego elektronikę) bez względu czy to canonowski czy "niecanonowski" słoik.

  5. #15
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chyrus Zobacz posta
    Więc IMHO istnieje możliwość rozkalibrowania AFu w puszce przez obiektyw (jego elektronikę) bez względu czy to canonowski czy "niecanonowski" słoik.
    Istnieje. Ale gdyby serwisant powiedział "istnieje możliwość rozkalibrowania AF w aparacie przez uszkodzony obiektyw" zamiast "używanie nie-Canonowskich obiektywów może skutkować rozkalibrowaniem AF w aparacie" to bym uwierzył. Troszkę inaczej to brzmi, prawda?

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stratus Zobacz posta
    Oczywiście że uważam ale trudno ją teraz pogrubić, w tej sytuacji serwis jak sama nazwa wskazuje nie jest tylko kasą do inkasowania dutków za proste naprawy , czasem powinno sie ruszyć głową i pomóc w potrzebie. Dobrze zrobioną matówkę sam bym sobie założył i bez łaski
    Moim zdaniem powinieneś zwrócić się z tym do wytwórcy matówki i on powinien to naprawić. Sprzedał ci bubel, wziął za to pieniądze a ty winą za to obarczasz serwis canona. Dziwi mnie trochę takie podejście.
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    Jelenia Góra/Wrocław
    Posty
    436

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Istnieje. Ale gdyby serwisant powiedział "istnieje możliwość rozkalibrowania AF w aparacie przez uszkodzony obiektyw" zamiast "używanie nie-Canonowskich obiektywów może skutkować rozkalibrowaniem AF w aparacie" to bym uwierzył. Troszkę inaczej to brzmi, prawda?
    Zgadza się.
    Nie mniej ciekawe jaki wpływ na rozkalibrowanie może mieć nieautoryzowany przez Canona protokół komunikacji puszka <-> słoik .

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chyrus Zobacz posta
    Zgadza się.
    Nie mniej ciekawe jaki wpływ na rozkalibrowanie może mieć nieautoryzowany przez Canona protokół komunikacji puszka <-> słoik .
    Jezeli elektronika w puszce jest zaprojektowana normalnie, to nie moze. Kalibracja elektroniczna to sa po prostu wartosci zapisane w pamieci. Obiektyw nie moze tego zmienic, czy raczej trzeba powiedziec nie powinien moc tego zmienic.

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    bebesky coś ci andee zrobił że tak tu go atakujesz czy co??
    tez w 350d mam matówkę od niego i problemem jest wyjęcie (bo w 350d jest upierdliwe i trzeba to umieć - ja się bałem ) i włożenie tego dokładnie (bo jeszcze dochodzi taka rameczka której grubość ma znaczenie i przy takich samych matówkach w 350d mogą być inne efekty jej założenia - o czym zresztą andee pisał) - bo w założeniu Canona w 350d matówki użytkownik nie może wymieniać.. ja akurat do andeego mam blisko bo podjechałem do Buska i mi wszystko elegancko założył - właśnie z tą podkładką (jej grubością) był problem ale wszystko elegancko do dziś chodzi.. a stratus z warszawy ma bliżej na Żytnią niż do Buska i stąd tam podjechał bo to przy dobrej woli serwisu szybciej i taniej niż wysyłac body pocztą tam i spowrotem.. a pisze o podejściu serwisu a nie matówce więc bądź łaskaw pisac na temat..

    A co do tematu to łatwiej klientowi wcisnąć kit żeby się odczepił niż zrobić coś niestandardowego albo wykraczającego poza normalne usługi.. bo do takich rzeczy potrzebna jest już tzw. złota rączka a nie gość co klepie w klawisze programu serwisowego..
    Serwis z racji tego że jest jedynie słuszny to czuje się mocny i myśli że wszyscy klienci to debile - i tak jak piszecie - łatwiej napisać że body nosi ślady używania niż że jest bez ryski.. bo jak mu się "omsknie" łapa to powie się klientowi że już było.. podobnie jest niestety z serwisem np. sony (dotyczy kamer czy innego AV - aparató pewnie też) - zresztą żytnia chyba na sony też ma autoryzację
    Ostatnio edytowane przez arturs ; 13-08-2008 o 23:13
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  10. #20
    Początki nałogu Awatar stratus
    Dołączył
    Feb 2006
    Miasto
    Warszawa/Ochota czasem Hajnówka:)))
    Wiek
    53
    Posty
    398

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebesky Zobacz posta
    Moim zdaniem powinieneś zwrócić się z tym do wytwórcy matówki i on powinien to naprawić. Sprzedał ci bubel, wziął za to pieniądze a ty winą za to obarczasz serwis canona. Dziwi mnie trochę takie podejście.
    W zasadzie arturs odpowiedział ale i ja dorzucę że nie obarczam serwisu winą wadliwej matówki ale obwiniam o umywanie rączek od spraw trudniejszych niż obsługa softu i dlatego powstają takie teksty jak rozkalibrowana puszka z winy nie Canonowskiego szkła.

    Cytat Zamieszczone przez bebesky Zobacz posta
    Dziwi mnie trochę takie podejście.
    ...a mnie dziwi takie podejście serwisu

    Może warto zacząć spisywać złote myśli serwisantów
    Ostatnio edytowane przez stratus ; 14-08-2008 o 17:35

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •