Crop to potocznie aparatu z matrycą mniejszą od FF![]()
R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty
Ja przy podobnym dylemacie wybralem 17-55, ze wzgledu na zakres i cene. Ale ja nie planuje w najblizszej przyszlosci przesiadki na FF (czyli zapinam na cropie), jakby 16-35 siegalo chociaz do 50 to moze warto byloby dolozyc
Ostatnio edytowane przez ARN ; 23-12-2011 o 01:45
na 50D nie widzę przwagi nad 17-55 f/2,8 ale jak zapiąłem na kolegi 5DMII to zupełnie inne szkło ! BAJKA !!
------------------------------------------------------
C5DMark III | C16-35L/2.8 | C50/1.4 | S50mm ART| 580 EXII | Vertex 200 AW |
I wielka pasja zatrzymywanie czasu, czyli Tomasz Malinowski
Bo 16-35 jest obiektywem typu UWA projektowanym pod FF. Nie ma co porownywac z 17-55 pod kropem. 17-55 jest zrobiony pod Cropa jako spacer-zoom i nic lepszego nie kupisz pod APS-C w tym zakresie... 16-35. 17-40 to kombinowanie na siłe 'bo kiedyś przejde na FF'... i co? I tak będzie trzeba dokupić obiektyw spacer-zoom gdyz UWA będzie za szeroki...na 50D nie widzę przwagi nad 17-55 f/2,8 ale jak zapiąłem na kolegi 5DMII to zupełnie inne szkło ! BAJKA !!
Odpowiedz jest prosta... Jak planujesz przejsc na FF to kup 24-70 2.8 jak zostajesz przy APS-C kup 17-55 2.8. To sa obiektywy dedykowane do okreslonych zadan więc nie ma co na siłę kombinować.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
A i jeszcze 17-55 ma stabilizację obrazu co się bardzo przydaje. Nie zawsze można focić z 2.8. Czasem trzeba przymknąć ze względu na GO i wtedy odpalasz IS zamiast kręcić ISO.
Ja mimo, że nieczęsto korzystam z IS bo głównie jasne sceny fotografuje, to jednak nieraz stabilizator uratował mi zdjęcia. Zresztą byłem przyswyczajony na 18-55.
Ostatnio edytowane przez flankerp ; 01-01-2012 o 16:13 Powód: Automerged Doublepost
Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |