Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123
Pokaż wyniki od 21 do 27 z 27

Wątek: 16-35 2,8 L v 17-55 2,8 IS

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Feb 2007
    Posty
    40

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Andrzej Max Zobacz posta
    Czy można wiedzieć co oznacza "zapiąć na cropie"? Co to takiego?
    Takiej części w aparacie jeszcze nie widziałem. Od 50 lat...
    A obiektyw 16-35 pewnie byłby lepszy - jako że krótszy zoom i szerszy kąt, jednakowoż dla małej matrycy lepiej używać obiektywu dla niej zrobionego. Nawet jeśli nie ma L. Powód prosty - rozdzielczość optyki projektowanej na FF - spada odpowiednio do wielkości matrycy, o czym zdają się zapominać wielbiciele L-ek.

    zapiac>>> zamocowac obiektyw w body w taki sposób zeby dało sie uzywac jako urzadzenie do fotografowania zdjec

    odpiac>>> czynnosc odwrotna ( tu nalezy uwazac zeby wróble albo cóz nie wleciało do srodka aparaty miecy odpieciem a zapieciem innego obiektywu)

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2009
    Miasto
    Kielce
    Posty
    1 290

    Domyślnie

    Crop to potocznie aparatu z matrycą mniejszą od FF

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar Matsil
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    Wołomin
    Wiek
    45
    Posty
    2 022

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wiktor2323 Zobacz posta
    Crop to potocznie aparatu z matrycą mniejszą od FF
    A żeby jeszcze uprościć, to do cropa z canonów zaliczamy:
    serię xxxxD - APS-C
    serię xxxD - APS-C
    serię xxD - APS-C
    7D - APS-C
    1D i następcy - APS-H

    aparaty z FF:
    5D i następcy
    1Ds i następcy
    R6, 5DIII, 24L, 35L, 50L, 85L, 135L, 16-35L, 24-70L, 70-200L, 100-400L, 580x2, 430 i inne graty

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2009
    Posty
    1 055

    Domyślnie

    Ja przy podobnym dylemacie wybralem 17-55, ze wzgledu na zakres i cene. Ale ja nie planuje w najblizszej przyszlosci przesiadki na FF (czyli zapinam na cropie ), jakby 16-35 siegalo chociaz do 50 to moze warto byloby dolozyc

  5. #5
    Uzależniony Awatar ARN
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    wieś pod Warszawą
    Posty
    757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Usjwo Zobacz posta
    Ja przy podobnym dylemacie wybralem 17-55, ze wzgledu na zakres i cene. Ale ja nie planuje w najblizszej przyszlosci przesiadki na FF (czyli zapinam na cropie ), jakby 16-35 siegalo chociaz do 50 to moze warto byloby dolozyc
    Gdyby 16-35 "sięgało 50" to Canonowi drastycznie spadłaby sprzedaż 17-40 i 24-70.
    Więc na takie szkło nie liczyłbym wcale.... :cool:
    A ja osobiście (myślę, że znalazłby sie jeszcze spory tłum) kupiłbym takie szkło za chore, podyktowane przez księgowych Canona, pieniądze
    Ostatnio edytowane przez ARN ; 23-12-2011 o 01:45

  6. #6

    Domyślnie

    na 50D nie widzę przwagi nad 17-55 f/2,8 ale jak zapiąłem na kolegi 5DMII to zupełnie inne szkło ! BAJKA !!
    ------------------------------------------------------
    C5DMark III | C16-35L/2.8 | C50/1.4 | S50mm ART| 580 EXII | Vertex 200 AW |

    I wielka pasja zatrzymywanie czasu, czyli Tomasz Malinowski

  7. #7
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    na 50D nie widzę przwagi nad 17-55 f/2,8 ale jak zapiąłem na kolegi 5DMII to zupełnie inne szkło ! BAJKA !!
    Bo 16-35 jest obiektywem typu UWA projektowanym pod FF. Nie ma co porownywac z 17-55 pod kropem. 17-55 jest zrobiony pod Cropa jako spacer-zoom i nic lepszego nie kupisz pod APS-C w tym zakresie... 16-35. 17-40 to kombinowanie na siłe 'bo kiedyś przejde na FF'... i co? I tak będzie trzeba dokupić obiektyw spacer-zoom gdyz UWA będzie za szeroki...

    Odpowiedz jest prosta... Jak planujesz przejsc na FF to kup 24-70 2.8 jak zostajesz przy APS-C kup 17-55 2.8. To sa obiektywy dedykowane do okreslonych zadan więc nie ma co na siłę kombinować.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A i jeszcze 17-55 ma stabilizację obrazu co się bardzo przydaje. Nie zawsze można focić z 2.8. Czasem trzeba przymknąć ze względu na GO i wtedy odpalasz IS zamiast kręcić ISO.

    Ja mimo, że nieczęsto korzystam z IS bo głównie jasne sceny fotografuje, to jednak nieraz stabilizator uratował mi zdjęcia. Zresztą byłem przyswyczajony na 18-55.
    Ostatnio edytowane przez flankerp ; 01-01-2012 o 16:13 Powód: Automerged Doublepost
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

Strona 3 z 3 PierwszyPierwszy 123

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •