Page 3 of 9 FirstFirst 12345 ... LastLast
Results 21 to 30 of 89

Thread: 16-35L czy 24-70L

  1. #21

    Default

    Dzieki za informacje oraz wizyte Mac

  2. #22
    Pełne uzależnienie koraf's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Legnica
    Posts
    1,748

    Default

    Z moich doświadczeń z 16-35/2.8 II i 24-70/2.8 na 5d niezbicie wychodzi ,że dla ogniskowej 24 mm 16-35/2.8 wygrywa , natomiast 35 mm lepsze jest w 24-70/2.8 wg mnie obydwa obiektywy są bardzo przydatne na śluby.
    Musze jeszcze sprawdzić jak to jest na 1 d mkII :wink:

  3. #23
    Dopiero zaczyna
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    36

    Default

    Mam pytanie o waszą propozycje do 40D?
    Interesują mnie dwie stałki 24 i 35, co na poczatek zakładając że dysponuje 24-70.
    Narazie moge sobie pozwolić na jedną.

  4. #24
    Pełne uzależnienie koraf's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Legnica
    Posts
    1,748

    Default

    Quote Originally Posted by grinsen View Post
    Mam pytanie o waszą propozycje do 40D?
    Interesują mnie dwie stałki 24 i 35, co na poczatek zakładając że dysponuje 24-70.
    Narazie moge sobie pozwolić na jedną.
    Napisz co chcesz focić i czym ,że decydujesz się dublowanie ogniskowych ?

  5. #25
    Pełne uzależnienie banan82's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Scotland
    Age
    42
    Posts
    1,165

    Default

    ja to zawsze bede powtarzal i zrobie to tym razem tez 24-70 jak i 24-105 na cropie maja fatalny zakres, po prostu fatalny. Nie wyobrazam sobiec miec szkla do codziennych zastosowan i meczyc sie z nim jesli nie ma choc troszke szerszego dolu...... 17-55 to jest szklo stworzone pod cropa...
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  6. #26
    Dopiero zaczyna
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    36

    Default

    Generalnie fotografuje wnętrza i tu obiektyw jaki posiadam mi wystarcza, bo na statywie w statycznej scenie f2.8 jest super ok.

    Dodatkowo, w ramach dorobienia, dostaje zlecenia na fotografowanie konferencji w firmie. Często jest ciemno, a nie mogę ludziom strzelać w twarz lampą podczas przemówienia czy jakiś spotkań. Więc myślałem o jasnym obiektywie. np. 24 L lub 35 L
    Przydał by się dodatkowo szerszy kąt. Zważywszy że mam cropa to 24mm wyjdzie mi 38mm

    Dylemat:
    czy zainwestować w stałoogniskowy jasny obiektywie /24 lub 35 z f 1.2 – 1.4/
    czy w zooma ze względu na funkcjonalność /16-35 f 2.8/

    Niestety nie mam możliwości przetestowania obu rozwiązań w boju. To co kupie będe mógł co po najwyżej sprzedać.

    Ze względu że dyskusja toczy się wokół podobnych obiektywów i zadań do jakich mają służyć, ciekawy jestem czy ktoś robił nimi coś na cropie, a konkretnie na 40D.

  7. #27
    Grzeczny i układny podpis Merde's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    Kraków
    Age
    45
    Posts
    7,756

    Default

    Quote Originally Posted by banan82 View Post
    ja to zawsze bede powtarzal i zrobie to tym razem tez 24-70 jak i 24-105 na cropie maja fatalny zakres, po prostu fatalny. Nie wyobrazam sobiec miec szkla do codziennych zastosowan i meczyc sie z nim jesli nie ma choc troszke szerszego dolu...... 17-55 to jest szklo stworzone pod cropa...
    Ale w przypadku planowanej przesiadki na FF zakup tego drogiego szkła może wydawać się nietrafiony. Ze swojej strony do 24-70 sugerowałbym dokupienie Sigmy 12-24. Jeśli ktoś nie planuje przesiadki na pełną klatkę w ogóle, to nie mam zastrzeżeń.

  8. #28
    Pełne uzależnienie koraf's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Legnica
    Posts
    1,748

    Default

    Quote Originally Posted by grinsen View Post
    Generalnie fotografuje wnętrza i tu obiektyw jaki posiadam mi wystarcza, bo na statywie w statycznej scenie f2.8 jest super ok.

    Dodatkowo, w ramach dorobienia, dostaje zlecenia na fotografowanie konferencji w firmie. Często jest ciemno, a nie mogę ludziom strzelać w twarz lampą podczas przemówienia czy jakiś spotkań. Więc myślałem o jasnym obiektywie. np. 24 L lub 35 L
    Przydał by się dodatkowo szerszy kąt. Zważywszy że mam cropa to 24mm wyjdzie mi 38mm

    Dylemat:
    czy zainwestować w stałoogniskowy jasny obiektywie /24 lub 35 z f 1.2 – 1.4/
    czy w zooma ze względu na funkcjonalność /16-35 f 2.8/

    Niestety nie mam możliwości przetestowania obu rozwiązań w boju. To co kupie będe mógł co po najwyżej sprzedać.

    Ze względu że dyskusja toczy się wokół podobnych obiektywów i zadań do jakich mają służyć, ciekawy jestem czy ktoś robił nimi coś na cropie, a konkretnie na 40D.
    Masz kilka możliwości :
    1) zakup softobxa np Lumiquest na lampę i nie daje wtedy tak po oczach lub focić z przedbłyskiem + dyfuzor
    2) stałka szerokokątna 24/1.4 lub 35/1.4 ( optycznie lepsza 35/1.4) niewiele zmieni jeżeli chodzi o ogniskową przy posiadanym 24-70/2.8 i 40d do konferencji ,aby było ostro trzeba używać przysłony min. 2.0 ( przy zdjęciach artystycznych można się bawić od 1.4)
    3) 16-35/2.8 polecam wersje II wydaje się być najlepszym rozwiązaniem
    będziesz miał w miarę szeroko na 40d
    4) a może 5d do 24-70/2.8 i wtedy masz prawdziwe 24mm ze swiatłem 2.8 i lepszą jakość fot
    Pozdrawiam

  9. #29
    Dopiero zaczyna
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    36

    Default

    Kofar rozważałem 5D jako pierwszy zakup, jednak myślę że obiektywy są najważniejsze.

    16-35 mm to ciekawa propozycja. Zastanawiam się tylko czy jaśniejsze światło w stałce nie dało by mi większych możliwości nieużywania lampy.

    Osiołkowi w żłoby dano Musze zaryzykować i kupić jedan a w razie co później wymieniać na inny.

    Swoją drogą 5D to będzie kolejne body

  10. #30
    Pełne uzależnienie banan82's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Scotland
    Age
    42
    Posts
    1,165

    Default

    grinsen - nie warto chyba kupowac szkiel pod cos co sie kupi powiedzmy za dwa lata. Kiedys polowa ludzi pisala przesiadce na FF za 2-3 lata jak jego cena byla jeszcze taka ogromniasta Jaki ma sens kupowanie szkla ktory na cropie ma glupi zakres a na FF idealny majac na wzgledzie FF a robiac cropem? MEczyc sie przez jakis czas fatalnym zakresem.....Kazde szklo mozna kupic - sprzedac - kupic - sprzedac. No nie wiem, chyba ze chcesz kupic piatke za powiedzmy 2 miechy to wtedy to ma sens.
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

Page 3 of 9 FirstFirst 12345 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •