Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 84

Wątek: Prosba o pomoc w wyborze sprzetu ...

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez _igi Zobacz posta
    Cholera, a wydawało mi się, że niespełna dwa miesiące temu czytałem, że to są dwa identyczne szkła, tylko pierwsza ma metalowy bagnet i jest lepiej wykonana.
    i tak właśnie jest.

    optycznie obie wersje 50/1.8 są identyczne, czego dowodem może być choćby fakt, że DPP lens correction działa z tą starą piećdziesiątką, a przecież nikt w Canonie nie zadawałby sobie trudu programowania korekcji dla tak starego obiektywu (zatem działa tylko dlatego, że jest identyczny z wersją II).
    Jeśli obiektywy różnią się optycznie (np. 100/2.8 macro bez i z USM) to 'lens correction' ze starą wersją nie działa. Sprawdzone empirycznie, bo tak się składa, że posiadam zarówno 50/1.8 jak i 100/2.8 macro w pierwszych wersjach.

    Można się również podeprzeć "Canon camera museum" i jeśli kolejne wersje obiektywów różnią się optycznie, to znajduje to wyraz w ich konstrukcji (soczewki/grupy) np. 14L vs. 14L II; 100/2.8 macro (bez i z USM) czy 16-35L vs 16-35LII
    natomiast w przypadku obu naszych 50/1.8 konstrukcja jest identyczna:
    http://www.canon.com/camera-museum/c.../ef_50_18.html
    http://www.canon.com/camera-museum/c...f_50_18ii.html

    a w ogóle to niepotrzebnie tak roztrząsamy temat tej piećdziesiątki, bo to IMHO obiektyw kompletnie nieprzydatny pod cropa na wycieczki.
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    Można się również podeprzeć "Canon camera museum" i jeśli kolejne wersje obiektywów różnią się optycznie, to znajduje to wyraz w ich konstrukcji (soczewki/grupy) np. 14L vs. 14L II
    Podany przez Ciebie przykład odnosi się do różnicy w konstrukcji układu optycznego. EF 14 f/2.8L USM posiada 13 soczewek połączonych w 10 grup optycznych natomiast EF14 f/2.8L II USM posiada 14 soczewek połączonych w 11 grup. Ja natomiast pisząc o różnicach w układzie optycznym miałem na myśli jakość jego wykonania (jakość wykonania soczewek) a nie jego konstrukcję która w obydwóch modelach jest dokładnie taka sama (6 soczewek w 5 grupach optycznych). Dzisiaj jakość wykonania obiektywów Canon-a jest "przypadkowa", kiedyś tego nie było.
    Ostatnio edytowane przez axk ; 05-08-2008 o 08:49
    EOS + Speedlite

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez axk Zobacz posta
    Dzisiaj jakość wykonania obiektywów Canon-a jest "przypadkowa", kiedyś tego nie było.
    było, było...
    tylko nikt nie oglądał 100% powiększeń na monitorach komputerowych :-) i jak już ludzie weszli w posiadanie sprzętu to fotografowali, a nie "testowali"
    ale to jest temat na zupełnie odrębną dyskusję....
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar axk
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    SK
    Posty
    2 027

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    było, było... tylko nikt nie oglądał 100% powiększeń na monitorach komputerowych :-)
    Jednakże na pewno nie na taką skalę jak w "czasach obecnych". Napisy na obiektywach Canon-a w stylu "Made In Taiwan" zamiast "Made In Japan" mówią same za siebie. Jak sam napisałeś "nikt nie oglądał 100% powiększeń na monitorach komputerowych", tak więc przy braku tak dobrych narzędzi do korekcji wad optycznych obiektywu jakie mamy obecnie obiektywy z założenia musiały być wykonywane "solidniej". Można odnieść wrażenie iż dzisiejszy użytkownik jest mniej wymagający jeżeli chodzi o jakość obiektywu. Ma wiele narzędzi które umożliwiają korekcję wad optycznych i z nich korzysta a Canon-owi (i zapewne nie tylko jemu) taka sytuacja jest w pewien sposób "na rękę".

    Cytat Zamieszczone przez gwozdzt Zobacz posta
    ... to jest temat na zupełnie odrębną dyskusję....
    Masz rację tak więc wydaje mi się iż możemy zakończyć ten OT.
    Ostatnio edytowane przez axk ; 05-08-2008 o 09:01
    EOS + Speedlite

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie Kompletowanie zestawu

    Witam !!!
    Mozliwe, ze bylo juz troche podobnych tematow, jednak obiecuje, ze ten nie bedzie z pokroju: jaki aparat mam kupic.

    Sprzet bede kupowal za okolo 2-3 miesiace, ale chce sie upwenic, co do wyboru, zeby potem tylko jak juz bedzie kasa isc do sklepu i kupic.

    Zaczne od puszki, bowiem tutaj w zasadzie juz wszystko sprecyzowane i
    bedzie to 450D, ewentualnie jak by mocniej nagle stanial to 40D. Przesiadam sie z hybrydy.

    No i do meritum. Otoz wiekszosc moich zastosowan to bedzie portret i jego rozne odmiany, ale glownie studyjny (planowany zakup paru lampek i reszty gratow) i plenerek. Poczawszy od calych postaci po twarze. Oczywiscie chce miec tez jakas uniwersalnosc w takim sensie, ze jak gdzies pojade na wakacje zeby jakies plenerki badz architekture walnac.

    Puche zakupie najprawdopodobniej (jesli to bedzie 450D) z kitem 17-55 IS, i to w zasadzie powinno jako tako mi starczyc na owe widoczki i architekture, nie zmierzam tutaj inwestowac w cos lepszego w tym zakresie, gdyz to dla mnie nie priorytet, a to sadze, ze mi styknie.

    Do portreciku z tego co przynajmniej czytalem kieruje sie w strone Tamrona 2.8 28-75 i pozniej dokupienia 50 1.8. Tutaj mam nadzieje, ze dobrze rozumuje i ze to wlasciwy wybor. Tzn oczywiscie nie stac mnie na canony z takim swiatlem. W zwiazku z powyzszym mam male pytanie/prosbe: naczytalem sie o BF/FF w przypadku tamron 28-75 i canonow. Czy ktos z tego szanownego tutaj grona bedzie w stanie mi pomoc osobiscie dobraniem odpowiedniej sztuki Tamrona do puchy (okolice Katowic)? Pytam ze wzgledu na moje laictwo w tego typu sprawach, bo nie chcialbym wyrzucic 1200 zl w bloto.

    Zeby siegac troche dalej mam na oku jeszcze drugiego kita 55-250 IS. Lecz w tym wypadku jak nie bede mial na raz tyle kasy jestem w stanie podarowac sobie na poczatek t oszkielko i dokupic je pozniej. Naczytalem sie na temat Sigmy Bodajze 70-300 i raczej pozostane przy tym canoniku.

    A wiec teraz pytanie: czy biorac pod uwage budzet i potrzeby zastosowania wedle tych ponizej zamiszczonych dwoch zestawow mozna wybrac cos lepszego?

    Zestaw 1
    450d + C 17-55 + T 28-75 2.8 ~3200 zl

    Zestaw 2
    450d + C 17-55 + C 55-250 + T 28-75 2.8 ~ 4000-4100 zl

    C 50 1.8 w terminie pozniejszym.

    Bede wdzieczny za rady.

  6. #16

    Domyślnie

    moim zdaniem nie potrzebnie dublujesz sobie ogniskowe, może weź puszkę, jeden zoom i do tego weź sobie 50/1.8 i może jakąś stałkę do portretu np 85/1,8, albo jak chcesz coś dłuższego, to na alledrogo jest zestaw 450d+18-55+55-250 za ok 3100 i do tego stałki
    40D + Tamron 17-50/2,8 + Sigma 70-300/4,5-5,6 + C50/1,8II + 550ex + duuuużo planów i mało pieniędzy...

    studioad.pl - projektowanie stron internetowych
    serwery www bez limitów

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    warszafka
    Wiek
    40
    Posty
    360

    Domyślnie

    myślę,że 40d będzie za 2-3 miesiące w zasięgu bo już każdy mówi,że coś się ma pojawić w sierpniu, wrześniu. Spójrz tylko ile nagle 5D się pojawiło, nagle każdy sprzedaje, spójrz jak używane 40D chodzą. ( nawet na tym forum). Uwazam,że jeżeli nie będzie 50D w dobrej cenie to 40D warto łyknąć, bo będą naprawdę nieużywane, a nie nówki sztuki co to się okazuje,że jak przestrzelisz na 11 albo 22 to nie wiesz co plama a co ptak. A co do szkieł 17-55 mam (kita I czyli 3.5-5.6) i zakres taki sobie. Tami to lepszy pomysł od razu, a za 1200 masz od cichego z tego forum (chyba 1200) i każdy mówi,że żylety sprzedaje. Stałkę warto, bo cuda wyprawia. Ja nie kupiłem tylko dlatego,że zbieram na 1.4 (EF albo FD). O 55-250 poczytaj bo chyba jakiś wątek nawet był, a jak nie to optyczne.pl.
    Sumując: czekaj na 40d kup tamiego

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Co do szkiel t opowiem tak Panowie, ze jak sie dobrze poszuka to sie kupi 450d juz z kitem 17-55 w cenie jakiej normalnie chodza body, ewentualnie 100-150 zl roznicy, A wiec nie widze sensu nie kupowania tego szkla razem z body, zwlaszcza, ze co do dublowania to nie jest tak do konca jak mowicie.

    Tamrona, ktorego chce kupic to 28-75 i tutaj gubi mi sie szeroki kat, czego chcialbym uniknac jak mowilem. Nie chce zostac bez szerokiego kata w ogole z wiadomych wzgledow, a owy kit wlasnie ten szeroki kat mi daje.
    Tamrona 17-50 tez nie kupie, bo na portreciki to za krotko. A wiec zgodzicie sie ze mna, ze body+kit i tamronik to na start ok zestawik. Do tego albo od razu albo pozniej 55-250.

    Co do stalek to po za ta ktora wymienilem czyli C 50 1.8 nie bardzo zamierzam inwestowac w stalki z dwoch wzgledow:
    - sa drogie, a inwestycja w nie nie zwroci mi sie jakto tako, nie bede zarabial na tym sprzecie
    - nie sa uniwersalne, stad wole zoomiki, choc zdaje sobie sprawe z faktu, iz stalki daja lepsza jakosc
    Moze inaczej, nie skreslam stalek calkowicie, ale na pewno nie wchodze w gre przy zakupie zestawu startowego.

    Nie wyobrazam sobie kupic tamorna 28-75 i d otego stalke 85, bo zostane na lodzie z szerszym zakresem. Moze glupio mysle, bo przesiadajac sie z uniwersalnej hybrydy chce miec w zakresie przynajmniej cos o podobnych parametrach.

    Co do puchy to sie zobaczy, bo sledzilem watek tego forum, gdzie 40D vs 450D bylo przedmiotem rozmow i moze sie myle, ale w 40D po za szybkostrzelnoscia (dla moich zastosowan bez znaczenia) i wygladem bardziej profi (co mnie malo interesuje) nic lepszego nie ma. Starsza puszka, gdzie do 450D duzo rozwiazan zostalo z niej zapozyczonych.

    PS
    Co do Tamronika to dobrzewiedziec, bo ponaczytaniu sie tyle o BF/FF mozna nawet zrezygnowac z jego zakupu.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 06-08-2008 o 08:11

  9. #19
    Początki nałogu Awatar popi
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Poland
    Posty
    390

    Domyślnie

    uważam ze to jest bez najmniejszego sensu. po co CI 28-75 jak masz 18-55, uzyskasz tylko 20mm wiecej, a stracisz kasiorę. lepszym pomyslem jest 18-55 IS plus 55-250 IS, lub TAMROn 17-50 2.8 plus 55-250 IS
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Canon EF 17-40 f/4 USM L|Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM L
    Canon EF 50mm f/1.4 USM|Canon Speedlight 580ex|SLIK PRO700DX

  10. #20
    Początki nałogu Awatar ecki74
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Mikołów
    Wiek
    50
    Posty
    289

    Domyślnie

    To może na początek proponuję sprotować temat dotyczący KIT-a do 450D - czyli nie 17-55 IS tylko 18-55 IS.
    Jako drugi temat zaproponuję zestaw troszkę inny:
    - 450D + 18-55 IS + 50 1.8 + 70-200 f4 - co daje ok 4300 zł

    Zastosowanie tego zestawu do

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta

    ... wiekszosc moich zastosowan to bedzie portret i jego rozne odmiany, ale glownie studyjny (planowany zakup paru lampek i reszty gratow) i plenerek...
    jest jak najbardziej możłiwe bo:
    50 1.8 - portret studyjny
    70-200 f4 - portret plenerowy
    18-55 - uniwerslne zastosowanie

    czyli wydaje mi się że spełnia twoje oczekiwania ... no może poza sumaryczną ceną
    CANON-owe zabawki + parę zoom-ów ; coś stałego i błysk

    uczę się robić ... zdjęcia i stronkę ... www.ecki74.za.pl

Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •