Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 84

Wątek: Prosba o pomoc w wyborze sprzetu ...

  1. #51
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Hmmm... uzywek nie chce, takie juz mam nastawienie psychiczne. A z zagranicy nie wiele bardziej sie oplaca, chyba ze w USA, ale dla mnie jak produkt za ktory place grube $ ma byc bez gwarancji to odpada.
    Nie oplaca sie... Kiedy sie ma fundusze to pewnie ze sie nie oplaca. Mnie by sie nie oplacalo, bo ja bogaty jestem. Kto by sie bawil w prywatny import . 8) Ale kiedy ktos spedza bezsenne noce nad decyzja czy sprzedac kita czy zatrzymac i co kupic, to jak sie moze nie oplacac? W koncu chodzi tylko o pieniadze. Kto ma pieniadze, kupuje (albo i wypozycza), testuje, jak sie nie podoba sprzedaje i kupuje co innego... Co to znaczy sie nie oplaca?...

    W USA telekonwerter kupuje sie za $270 czyli (do niedawna) ponizej 600 PLN a nie 1000. (moze wkrotce byc gorzej) To jest drobiazg, ktory latwo przewiezc przy okazji. Nawet jak sie haracz oplaci, ciagle istotny zysk. A po co Tobie gwarancja na telekonwerter?

  2. #52
    Bywalec Awatar noeee
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Wrocek
    Wiek
    50
    Posty
    146

    Domyślnie dobry wybór ... ;)

    Kupiłem dokładnie to co TY
    450 KIT i 70-200 f4 L IS ..
    i wnioski

    Kitem zrobisz super fotki ale trzeba go przymykać tak najlepiej do 8.
    Widoczki są super i od biedy zdjęcia w pomieszczeniu też
    Co do 70-200 to bajka
    na końcu lufy masz zawsze żyletę - nieważne jaka dziura ...
    na 70 trzeba lekko przymknąć (tak do 5,6) i też masz żyletę (tylko mniejsze rozmycie tła)

    Do tego potem dokup sobie 50 i OK
    Właśnie jestem na etapie dobierania - albo Sigma 50 1.4 albo Canon 50 1.4 ....

    pozdr.

    ps.
    Musisz koniecznie mieć 70-200 - fotki z niego to tak naprawdę są prawdzie fotki z lutra
    Z kita z jego dużą GO nie poznasz czy to kompakt czy lutro
    5D MK2, 450D, 10-22/3.5-4.5, 28/1.8, 50/1.4, 100 L IS, 70-200/4 L IS, 24-105/4 L IS, 18-55 IS, Kenko 1,4x, Metz 58 AF-1 i inne
    100 2.8 macro - sprzedam

  3. #53
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    Nie oplaca sie... Kiedy sie ma fundusze to pewnie ze sie nie oplaca. Mnie by sie nie oplacalo, bo ja bogaty jestem. Kto by sie bawil w prywatny import . 8) Ale kiedy ktos spedza bezsenne noce nad decyzja czy sprzedac kita czy zatrzymac i co kupic, to jak sie moze nie oplacac? W koncu chodzi tylko o pieniadze. Kto ma pieniadze, kupuje (albo i wypozycza), testuje, jak sie nie podoba sprzedaje i kupuje co innego... Co to znaczy sie nie oplaca?...

    W USA telekonwerter kupuje sie za $270 czyli (do niedawna) ponizej 600 PLN a nie 1000. (moze wkrotce byc gorzej) To jest drobiazg, ktory latwo przewiezc przy okazji. Nawet jak sie haracz oplaci, ciagle istotny zysk. A po co Tobie gwarancja na telekonwerter?
    Moze zdajmy sobie pytanie po co w ogole ktos wymyslil gwarancje. Szanuje Twoje podejscie, lecz moje jest zgola inne i sklaniam sie ku posiadaniu gwarancji jak wydaje za cos 2 k.

    Cytat Zamieszczone przez noeee Zobacz posta
    Kupiłem dokładnie to co TY
    450 KIT i 70-200 f4 L IS ..
    i wnioski

    Kitem zrobisz super fotki ale trzeba go przymykać tak najlepiej do 8.
    Widoczki są super i od biedy zdjęcia w pomieszczeniu też
    Co do 70-200 to bajka
    na końcu lufy masz zawsze żyletę - nieważne jaka dziura ...
    na 70 trzeba lekko przymknąć (tak do 5,6) i też masz żyletę (tylko mniejsze rozmycie tła)

    Do tego potem dokup sobie 50 i OK
    Właśnie jestem na etapie dobierania - albo Sigma 50 1.4 albo Canon 50 1.4 ....

    pozdr.

    ps.
    Musisz koniecznie mieć 70-200 - fotki z niego to tak naprawdę są prawdzie fotki z lutra
    Z kita z jego dużą GO nie poznasz czy to kompakt czy lutro
    Dobrze wiedziec. Utwierda mnie to tylko w wyborze.

  4. #54
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Sorry za post za postem ,ale tutaj bedzie dotyczylo to bedzie juz czego innego.

    Wertujac oferty angielskich sklepow internetowych napotkalem na szklo 24-105 4.0 L za 700 F i 450D za 419 F (- 50 F cashbacku, bo tam on obowiazuje do ost wrzesnia) czyli po odliczeniu cashbacku dalo by to kwote 1069 F, co mogbym jeszcze zaakaceptowac. Mam jednak pytanie co do tego szkielka 24-105, a mianowicie jak ono sie ma z jakoscia do 70-200 4.0 L, bowiem z punktu widzeni stricte portretu zakres ogniskowych w tym szkielku zdaje sie byc poprostu lepszy?

    Zamysl bylby taki, zeby kupic taki zestaw, a potem z czasem jakiegos zoomika w stylu 55-250 IS albo 70-300 IS dokupic.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 11-08-2008 o 11:17

  5. #55
    Początki nałogu Awatar ecki74
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Mikołów
    Wiek
    50
    Posty
    289

    Domyślnie

    Znowu powiem (napiszę) coś od siebie, a mianowicie 450D to dobra decyzja tym bardziej ,że istnieje możłiwość cashback-u. Co do obiektyw 24-105 to można powiedzieć ,że to tez bardzo dobry wybór do portretu (przykład http://canon-board.info/showthread.p...ghlight=24-105), jednak zawsze można powiedzieć że brakuje ci wtedy szerokiego kąta.
    Czy można porownywać 24-105 z 70-200 , myślę że zawsze można , jednak 70-200 to klasyczne tele z ładnym bokeh-em.
    CANON-owe zabawki + parę zoom-ów ; coś stałego i błysk

    uczę się robić ... zdjęcia i stronkę ... www.ecki74.za.pl

  6. #56
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ecki74 Zobacz posta
    Znowu powiem (napiszę) coś od siebie, a mianowicie 450D to dobra decyzja tym bardziej ,że istnieje możłiwość cashback-u. Co do obiektyw 24-105 to można powiedzieć ,że to tez bardzo dobry wybór do portretu (przykład http://canon-board.info/showthread.p...ghlight=24-105), jednak zawsze można powiedzieć że brakuje ci wtedy szerokiego kąta.
    Czy można porownywać 24-105 z 70-200 , myślę że zawsze można , jednak 70-200 to klasyczne tele z ładnym bokeh-em.
    No wlasnie chodzi mi o porownanie jakosci optycznej tych szkiel, bowiem z punktu widzenia mojego zastosowania czyli portretu, portretu jeszcze raz portretu 24-105 zdaje sie byc znacznie bardziej trafionym szklem niz 70-200.

    O 70-200 naczytalem sie, ze to prawdziwa perelka wsrod szklarni Canona i uzytkownicy innych systemow moga saobie tylko pomazyc o takim szkle.

    Jednak patrzac nie onanistycznie, a praktycznie to wlasnie skzlo 24-105 (38,4-168) pokrywa caly zakres ogniskowych potrzebnych dla mojego priorytetowego zastosowania, a nie 70-200 (112-320). 70-200 jedynie dolna granica zachacza to czego mi trzeba.

    Drugi argument za 24-105 to fakt, ze jakos boje sie tego T 28-75 2.8 ze wzgledu na (kolejnosc ma znaczenie):
    - FF i BF
    - serwis Tamrona

    Naprawde mam nie zly zgryz i nie wiem co robic. Dochodze do wniosku, ze szerokiego kata mogl bym sie pozbyc kosztem teego 24-105, ktory po za idealnym wpasowaniem sie ogniskowymi w moje potrzeby jest przy okazji dosc uniwersalny.

    24-105 jako elka pod wzgledem jakosci nie powinna miec problemow z pokonaniem T 28-75, ale co do 70-200 zaczyna rodzic sie problem.

  7. #57
    Początki nałogu Awatar ecki74
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Mikołów
    Wiek
    50
    Posty
    289

    Domyślnie

    Ja myślę, że jednak nie będzie takiego wielkiego problemu. Bierz 24-105 i ciesz się życiem (fotografią) w razie pewnych braków (tele, szeroki kąt) można zawsze sobie coś dokupic (70-200, 10-22,12-24)
    CANON-owe zabawki + parę zoom-ów ; coś stałego i błysk

    uczę się robić ... zdjęcia i stronkę ... www.ecki74.za.pl

  8. #58
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    No wlasnie chodzi mi o porownanie jakosci optycznej tych szkiel, bowiem z punktu widzenia mojego zastosowania czyli portretu, portretu jeszcze raz portretu 24-105 zdaje sie byc znacznie bardziej trafionym szklem niz 70-200.
    .
    Jakosc optyczna w praktyce jest porownywalna - bynajmniej ja nie widze duzych roznic w ktoras strone.
    Inne pytanie sie nasuwa - jakie portrety chcesz robic?
    "Ciasne" ujecia, małą GO, malo/duzo swiatla itd.
    24-105 da sie oczywiscie robic portrety - lecz pamietaj ze tutaj to max. masz swiatlo 4 i jesli bedziesz chcial miec bardzo mala GO to jej mozesz nie uzyskac.
    Ja do portretu uzywam 85 1.8 lub 70-200 2.8 - rzadziej 24-105 4.
    Ostatnio edytowane przez marekk_ok ; 13-08-2008 o 09:15
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  9. #59
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Jakosc optyczna w praktyce jest porownywalna - bynajmniej ja nie widze duzych roznic w ktoras strone.
    Inne pytanie sie nasuwa - jakie portrety chcesz robic?
    "Ciasne" ujecia, małą GO, malo/duzo swiatla itd.
    24-105 da sie oczywiscie robic portrety - lecz pamietaj ze tutaj to max. masz swiatlo 4 i jesli bedziesz chcial miec bardzo mala GO to jej mozesz nie uzyskac.
    Ja do portretu uzywam 85 1.8 lub 70-200 2.8 - rzadziej 24-105 4.
    Dobre pytanie. Juz mowie. Co do portretow to raczej lubuje sie w postaciach od polowy i samych twarzach i nie wiele wiecej. Cale postacie rzadko mi sie zdarzaja.

    Co do GO to wlasnie dobrze, ze do niej nawiazales. Zastanawialem sie wlasnie jakie sa roznice w GO pomiedzy 2.8, a 4.0. Dajmy na to, ze GO ma byc na tyle mala, zeby robiac np portret osoby z lotu ptaka twarz jest ostra, ale dlon juz nie. Dlon nie ma byc w postaci plamy, ale ma byc widac dosc znaczne rozmycie (dlon rozpoznawalna jako dlon).
    Oczywiscie zakladam, ze to bedzie odleglosc od osoby jakies 2-3 M, bo nie w tym rzecz, zeby wchodzic na ostatnia galaz drzewa, zeby przy dluzszej ogniskowej rozmyc tlo.

    Co do swiatla to raczej z rzadka bedzie mi go brakowac, mowie tutaj w tym sensie, ze za sluby sie zabieral nie bede. Raczej plenerek, gdzie pora dnia bedzie dobrana przeze mnie i studio, ktore zamierzam zbudowac. Co do studia to raczej wiem, ze 70-200 mi sie nie przyda, choc do samych twarzy (dywaguje, bo doswiadczenia nie mam ).

    BTW: W pozniejszym czasie i tak doupie 50 1.8.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 13-08-2008 o 11:28

  10. #60
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Dobre pytanie. Juz mowie. Co do portretow to raczej lubuje sie w postaciach od polowy i samych twarzach i nie wiele wiecej. Cale postacie rzadko mi sie zdarzaja.
    IMHO 70-200 tutaj bedzie wystarczajaco dobry :smile:


    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Co do GO to wlasnie dobrze, ze do niej nawiazales. Zastanawialem sie wlasnie jakie sa roznice w GO pomiedzy 2.8, a 4.0. Dajmy na to, ze GO ma byc na tyle mala, zeby robiac np portret osoby z lotu ptaka twarz jest ostra, ale dlon juz nie. Dlon nie ma byc w postaci plamy, ale ma byc widac dosc znaczne rozmycie (dlon rozpoznawalna jako dlon).
    Oczywiscie zakladam, ze to bedzie odleglosc od osoby jakies 2-3 M, bo nie w tym rzecz, zeby wchodzic na ostatnia galaz drzewa, zeby przy dluzszej ogniskowej rozmyc tlo.
    "Pobaw" sie kalkulatorem GO:
    http://www.dofmaster.com/dofjs.html
    Sposob rozmycia (bokeh) kazde szklo ma troche inny,
    musisz sam to zobaczyc na konkretnych przykladach


    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Co do swiatla to raczej z rzadka bedzie mi go brakowac, mowie tutaj w tym sensie, ze za sluby sie zabieral nie bede. Raczej plenerek, gdzie pora dnia bedzie dobrana przeze mnie i studio, ktore zamierzam zbudowac. Co do studia to raczej wiem, ze 70-200 mi sie nie przyda, choc do samych twarzy (dywaguje, bo doswiadczenia nie mam ).
    Jesli GO "generowane" przez jasnosc 4 jest dla Ciebie ok to mozesz kupic szkla z "4" (70-200 lub 24-105). Choc rozwaz do portretu np. 85 1.8 rowniez. W studio nie mam doswiadczenia i tutaj moze ktos inny sie wypowie co jest dobre/zalecane?


    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    BTW: W pozniejszym czasie i tak doupie 50 1.8.
    A nie miales na mysli 85 1.8?
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

Strona 6 z 9 PierwszyPierwszy ... 45678 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •