Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 84

Wątek: Prosba o pomoc w wyborze sprzetu ...

  1. #61
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    "Pobaw" sie kalkulatorem GO:
    http://www.dofmaster.com/dofjs.html
    Sposob rozmycia (bokeh) kazde szklo ma troche inny,
    musisz sam to zobaczyc na konkretnych przykladach
    Korzystajac z linka dla ogniskowej 111 mm (czyli dolna granica dla 70-200) odleglosci od obiektu 3 m i F 4.0 ostrosc akceptowalna bedzie w zakresie 10 cm pomiedzy 2,95, a 3.05m. Co daje w zasadzie zadawalajacy efekt, bo praktycznie jak sobie wyobraze taka fote to zakladam, ze oczy sa oste, a wszystko od wysokosci powiedzmy szyi bedzie juz co raz bardziej rozmazane. Tylko w jakimi stopniu np bedzie rozmazana dlon? Bez konkretnego przykladu tego nie stwierdze.

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Jesli GO "generowane" przez jasnosc 4 jest dla Ciebie ok to mozesz kupic szkla z "4" (70-200 lub 24-105). Choc rozwaz do portretu np. 85 1.8 rowniez. W studio nie mam doswiadczenia i tutaj moze ktos inny sie wypowie co jest dobre/zalecane?
    Naczytalem sie juz wiele dobrego o tej stalce, jednak poki co bede bazowal na zoomach z dwoch powodow:
    - wieksza uniwersalnosc
    - cena
    Gdybym zas kupil oprocz kita np 85 1.8 to bylby to dla mnie malo uniwersalny zestaw. Moze jestem przyzwyczajony douniwersalnosci z kompaktow, ale mysle, ze stalka w postaci 85 1.8 bedzie sie pokrywac ogniskowa z 70-200, ktora sadze, ze jakoscia rejestrowanego obrazu jest wydaje sie mi, że lepsza.

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    A nie miales na mysli 85 1.8?
    Nie, z powodow, o ktorych pisze przy cytacie powyzej. Ponadto 50 1.8 byla by dla mnie dobra do studia (zwlaszcza przy tej cenie i z tego co czytalem przy odpowiedniej ilosci swiatla AF sie w niej mniej gubi), a 70-200 po za samymi twarzami w studio na plener.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 13-08-2008 o 12:54

  2. #62
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Ponadto 50 1.8 byla by dla mnie dobra do studia (zwlaszcza przy tej cenie i z tego co czytalem przy odpowiedniej ilosci swiatla AF sie w niej mniej gubi), a 70-200 po za samymi twarzami w studio na plener.
    50 1.8 jest tania to fakt (jakosc optyczna jak trafi tez jest dobra) - lecz pewnosc jej AF - no coz nie jest najlepsza - ja mialem lecz sie pozbylem - zbyt duzo zdjec bylo nie trafionych. Moze w warunkach studyjnych bedzie z 50 1.8 lepiej - nie wiem? Jesli 50-tka to chyba lepiej C50 1.4. Rowniez mozna wziasc pod uwage nowa Sigme 50 1.4 - lecz tutaj nadal trwa "analiza-testowanie" bo sa b. rozne opinie o jej jakosci i AF.
    Ja rowniez zastanawiam sie obecnie czy C501.4 czy S501.4 i mam dylemat.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Korzystajac z linka dla ogniskowej 111 mm (czyli dolna granica dla 70-200) odleglosci od obiektu 3 m i F 4.0 ostrosc akceptowalna bedzie w zakresie 10 cm pomiedzy 2,95, a 3.05m. Co daje w zasadzie zadawalajacy efekt, bo praktycznie jak sobie wyobraze taka fote to zakladam, ze oczy sa oste, a wszystko od wysokosci powiedzmy szyi bedzie juz co raz bardziej rozmazane. Tylko w jakimi stopniu np bedzie rozmazana dlon? Bez konkretnego przykladu tego nie stwierdze.
    Poszperaj troche w necie - poogladaj fotki z tego szkla - da Ci to poglad jak tlo/bokeh jest prezentowane.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    ... Moze jestem przyzwyczajony do uniwersalnosci z kompaktow,
    .
    Chyba nie znajdziesz na dzien dzisiejszy jednego obiektywu do wszystkiego jesli pragniesz miec wysoka jakosc i dobre dostosowanie do swoich potrzeb.
    Ostatnio edytowane przez marekk_ok ; 13-08-2008 o 13:16 Powód: Automerged Doublepost
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  3. #63
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    50 1.8 jest tania to fakt (jakosc optyczna jak trafi tez jest dobra) - lecz pewnosc jej AF - no coz nie jest najlepsza - ja mialem lecz sie pozbylem - zbyt duzo zdjec bylo nie trafionych. Moze w warunkach studyjnych bedzie z 50 1.8 lepiej - nie wiem? Jesli 50-tka to chyba lepiej C50 1.4. Rowniez mozna wziasc pod uwage nowa Sigme 50 1.4 - lecz tutaj nadal trwa "analiza-testowanie" bo sa b. rozne opinie o jej jakosci i AF.
    Ja rowniez zastanawiam sie obecnie czy C501.4 czy S501.4 i mam dylemat.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Hmmm... tutaj z tego co czytalem na tym forum sa zdania mocno podzielone. W prawdzie nikt nie mowi, ze AF tej stalki jest idealny, ale jest bardzo wiele zdan, ze nie ma tragedii. Pewnie zalezy od egzemplarza na jaki sie trafilo.

    Z kolei stalka 50 1.4 to juz wydatek rzed 4 x tyle co za 1.8, a to juz u mnie taka stalke dyskwalifkuje. Nie chce wydawac za tego typu stalke tyle, za ile mogl bym miec np T 28-75 2.8.
    Stad pewnie zakupie pozniej 50 1.8 i miejmy nadzieje, ze to starczy do owego studia, bo po za nim to raczej bedzie albo 24-105 albo 70-200.
    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Poszperaj troche w necie - poogladaj fotki z tego szkla - da Ci to poglad jak tlo/bokeh jest prezentowane.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Link do kalkulatora, ktory mi podales przynajmniej pozwala mi uzmyslowic jakiego rzedu GO bede w stanie uzyskac przy danych parametrach, jednak jesli chodzi juz o rodzaj i stopien rozmycia to tylko na zywych przykladach.
    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Chyba nie znajdziesz na dzien dzisiejszy jednego obiektywu do wszystkiego jesli pragniesz miec wysoka jakosc i dobre dostosowanie do swoich potrzeb.
    Z tym faktem zdązyłem sie juz pogodzic od czas, gdy na powaznie zaczalem sie interesowac zakupem lustra. Jednak wole isc w strone zoomow klasy L, ktora lacza uniwersalnosc wraz z jakoscia niz stalek, ktore po za jakoscia dosc ograniczaja.

  4. #64
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Hmmm... tutaj z tego co czytalem na tym forum sa zdania mocno podzielone. W prawdzie nikt nie mowi, ze AF tej stalki jest idealny, ale jest bardzo wiele zdan, ze nie ma tragedii. Pewnie zalezy od egzemplarza na jaki sie trafilo.
    Z pewnoscia zalezy od egzemplarza jak chyba tez od oczekiwan i wlasnych doswiadczen. Odkad mam 70-200 czy 24-105 to moje oczekiwania wzrosly :-)
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Z tym faktem zdązyłem sie juz pogodzic od czas, gdy na powaznie zaczalem sie interesowac zakupem lustra. Jednak wole isc w strone zoomow klasy L, ktora lacza uniwersalnosc wraz z jakoscia niz stalek, ktore po za jakoscia dosc ograniczaja.
    Chyba zoom-y "L"-ki sa bardziej uniwersalne (jeszcze pytanie jak rozumiemy uniwersalnosc -sa tez przeciez osoby ktore uzywaja tylko stalki i nie uwazaja ze to ogranicza ich uniwersalnosc), lecz zoomow ze swiatlem np. 1.4 latwo nie znajdziesz :-), dla okreslonych zastosowan swiatlo ponizej 2.8 i generowane wowczas GO jest bardzo wazne, czesto kluczowe.
    Jesli Twoje plany, potrzeby nie wymagaja obiektywow bardzo jasnych to zoomy L beda ok. Stalki maja swoj segment fotografii gdzie nie tylko jakosc sie liczy - swiatlo tez :-)
    Nie chce tutaj wywolywac "wojny" stalka-zoom bo sa rozne potrzeby, oczekiwania, sposob pracy i kazdy powinien sobie odpowiedziec na pytanie czy stalki czy zoomy czy srodowisko "laczone" - po wczesniejszym poznaniu ich wad, zalet, ograniczen, mozliwosci...
    Ostatnio edytowane przez marekk_ok ; 13-08-2008 o 14:21 Powód: Automerged Doublepost
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  5. #65
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Z pewnoscia zalezy od egzemplarza jak chyba tez od oczekiwan i wlasnych doswiadczen. Odkad mam 70-200 czy 24-105 to moje oczekiwania wzrosly :-)
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Zrozumiale, ze bedzie tutaj roznica w koncu to skrajnie przeciwne segmenty
    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Chyba zoom-y "L"-ki sa bardziej uniwersalne (jeszcze pytanie jak rozumiemy uniwersalnosc -sa tez przeciez osoby ktore uzywaja tylko stalki i nie uwazaja ze to ogranicza ich uniwersalnosc), lecz zoomow ze swiatlem np. 1.4 latwo nie znajdziesz :-), dla okreslonych zastosowan swiatlo ponizej 2.8 i generowane wowczas GO jest bardzo wazne, czesto kluczowe.
    Co do pierwszego zdania to zdaje mi sie, ze wlasnie tak powiedzialem? Czyby nie?
    A co do uniwersalnosci to chyba przynajmniej w moim mniemaniu jest to zwiekszenie zakresu zastosowan oraz sprawa logiczna czyli z zoomem operuje ogniskowa, a nie swoimi nogami. Nikt tutaj nie mowi o zakresie zastosowan do wszystkeigo rzecz jasna.
    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Jesli Twoje plany, potrzeby nie wymagaja obiektywow bardzo jasnych to zoomy L beda ok. Stalki maja swoj segment fotografii gdzie nie tylko jakosc sie liczy - swiatlo tez :-)
    Mysle, ze elki powinny starczyc z swiatlem 4.0 jesli zagwarantuja wystarczajaco mala GO (wspomniany przeze mnie przyklad z portret z lotu ptaka), bo swiatlo w sensie samego swiatla w tym momencie nie jest mi az tak potrzebne (nie bede focil jak mowilem slubow czy koncertow, przynajmniej nie zarobkowo).
    Cytat Zamieszczone przez marekk_ok Zobacz posta
    Nie chce tutaj wywolywac "wojny" stalka-zoom bo sa rozne potrzeby, oczekiwania, sposob pracy i kazdy powinien sobie odpowiedziec na pytanie czy stalki czy zoomy czy srodowisko "laczone" - po wczesniejszym poznaniu ich wad, zalet, ograniczen, mozliwosci...
    Ja bron Boże nie neguje stalek, poprostu stwierdzam, ze preferuje raczej zoomy i zakladam, ze jesli juz wejde w stalki to bedzie to w polaczeniu z zoomami, na pewno nie same stalki.

    Po rozmowie z Toba nie wiem czemu, ale sklaniam sie bardziej ku 70-200 4.0, a nie 24-105 4.0. Powraca zatem plan pozniejszego zakupu T 28-75 i to w zasadzie pokrywalo by moje potrzeby, jesli stalka 85 1.8 to owszem, ale duzo pozniej. Na razie chce sie skupic na zestawie startowym.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 13-08-2008 o 15:26

  6. #66
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Sorry za post pod postem ,ale juz od ostatniego troche minelo.
    Stale wertuje dziennie t oforum w poszukiwaniu odpowiedzi na moje potrzeby w tematach o szklach, tematach z fotkami z roznych szkiel i td.
    I o ile wydawalo mi sie, ze mam jzu gotowy zestaw to znow jestem w kropie.

    Juz mowie o co konkretnie chodzi. Puszka w zasadzie bez zmian czyli 450D, choc po ogloszeniu 50D, cena 40D (juz poszla) moze isc jeszcze w dol, a ze ja bede kupowal sprzet listopad/grudzien to cena moze byc juz naprawde dobra tj w okolicach 2-2,2k. W zasadzie za 40D bardziej przemawia do mnie wieksza rozpietosc tonalna i tyle, bo szybkostrzelnosc 40D w moich zastosowaniach na nie wiele sie zda.

    Teraz kwestia istotniejsza, czyli szkla. Sorry, ze was zanudzam, ale opcje, ktore sa dostepne i neca mi glowe sa prawie rowne. Pytam was nie tyle co do tego jakie szkla sa lepsze, tyle co bedzie lepsze dla mnie. Potrzeby okreslilem juz we wczesniejszych postach w tym temacie.

    A wiec puszka nie istotna czyli 40D/450D:

    opcja nr 1
    - body
    - kit - juz tlumaczylem, nie wielkim kosztem mam szeroki kat, ktorego chcialbym miec w zapasie na wakacje
    - 70-200 4.0 L - spacerowa portretowka jednoczesnie dajaca mi dalszy zasieg
    Ten zestawik w zasadzie wybralem ostatnio przy waszej pomocy.
    W pozniejszym terminie tj sukcesyywnie kupowane przez nastepne 2 lata:
    - 50 1.4/1.8 i 85 1.8
    - 2xCY100 + tlo, moze w miedzy czasie lampa prawdopodbnie 430EX.

    opcja nr 2
    - body
    - kit - juz tlumaczylem, nie wielkim kosztem mam szeroki kat, ktorego chcialbym miec w zapasie na wakacje
    - 70-200 4.0 L - spacerowa portretowka jednoczesnie dajaca mi dalszy zasieg
    Ten zestawik w zasadzie wybralem ostatnio przy waszej pomocy.
    W pozniejszym terminie tj sukcesyywnie kupowane przez nastepne 2 lata:
    - T 28-75 2.8
    - 2xCY100 + tlo, moze w miedzy czasie lampa prawdopodbnie 430EX.

    opcja nr 3
    - body
    - kit z tych samych wzgledów
    - T 28-75 2.8
    - wtedy juz niestety nie eLka tylko 55-250 IS
    - moze bym jeszcze zmiescil 50 1.8
    W pozniejszym terminie tj sukcesyywnie kupowane przez nastepne 2 lata:
    - 2xCY100 + tlo, moze w miedzy czasie lampa prawdopodbnie 430EX.
    - byc moze 85 1.8

    opcja nr 4
    - body
    - kit
    - T 28-75 2.8
    - 2xCY100 + tlo
    W pozniejszym terminie tj sukcesyywnie kupowane przez nastepne 2 lata:
    - 55-250 IS
    - zpewne stalki 50 1.8 i 85 1.8
    - lampa 430EX

    Na koniec dodam, ze w miejscach gdzie wystepuje T 28-75 2.8 w zestawie startowym moze byc on zamieniony na T 17-55 2.8 wtedy nie bralbym juz kita.

    Moje wartpliwosci i zwiazane z nimi rozne konfiguracje powstaly glownie ze wzgledu na :
    - owiany legenda BF/FF Tamrona i ogolnie porownania do szkiel Canona
    - chec focenia jak najszybciej w warunkach amatorskiego studia choc chyba wiekszosc z was z doswiadczenia pewnie mi powie, ze jednak lepiej na poczatek dobre szkla i poczekac na studio

  7. #67
    Początki nałogu Awatar ecki74
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Mikołów
    Wiek
    50
    Posty
    289

    Domyślnie

    Ja z tych zestawów wybrałbym opcję nr 1. Jeżeli masz więcej kasy to zamieniłbym tylko KIT-a na 17-55 IS i po sprawie.
    CANON-owe zabawki + parę zoom-ów ; coś stałego i błysk

    uczę się robić ... zdjęcia i stronkę ... www.ecki74.za.pl

  8. #68
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    Bedziecie sie smiali... ale czym wiecej czytam tym metlik sie robi wiekszy zwlaszcza odnosnie puszki. Czytam co raz wiecej o 450D i przerazaja mnie te porownania zakresu tonalnego do systemu Olyego. Naczytalem sie duzo o tym na pewnym forum, gdzie testerem jest glownie niejaki Janko Muzykant. Aparat ogolnie bardzo chwalony i tam wiele pisza na temat rozpietosci tonalnej i jej slabosci w tym modelu.

    Tyle tylko, ze nikt tak naprawde nie wie w jakim stopniu ta slabosc daje sie we znaki. Na optycznych testy robione sa na 4 EV i wtedy juz wyniki sa slabe. Nikt nie mowie o mniejszym zakresie tj np 2 EV. Moze jestem malo doswiadcoznym amatorem bo w obecnym aparacie wychodzilem max na +/- ~1 EV, wiecej nie potrzebowalem.

    Majac na uwadze powyzsze w polaczeniu z galopujacymi w dol cenami 40D daje mi to powazne podstawy do kierowania sie w strone 40D. Bo tak naprawde to lepiej dzialajacy LV w 450D jest dla mnie malo przekonujacym atrybutem.

    Chcialbym zeby posiadacze 450D/40D rozwiali moje pewne watpliwosci:

    - czy 40D ma ten sam AF co 450D tzn. naczytalem sie, ze AF w 40D zostal znacznie poprawiony w stosunku do 20/30D, zas z kolei o 450D tez czytalem, ze AF smiga az milo

    - czy oba modele maja pomiar punktowy AFa

    - czy system czyszczenia matrycy jest taki sam w oby dwu modelach

    - czy oby dwa modele maja ten sam LCD?

    Nie wiem czy to dobry krok, ale jesli 40D na poczatku grudnia bedzie osiagalny w granicach 2000 (obecnie 2200 z groszami) to powaznie rozwazam go kupic. Tylko w tym wypadku troche leca moje plany w kwestii szkiel. pewnie wielu z was odradzi mi rezygnacje z eLki, bo w tym wypadku tak tez musial bym zrobic. Mianowice do body dokupilbym:

    - T 28-75 2.8
    - 85 1.8

    Pozniej 50 1.4/1.8 i zeby miec jakiegos zoomika 55-250. To krok bardziej w strone moje go priorytetu tj portretow.
    Ostatnio edytowane przez Merauder ; 17-09-2008 o 09:46

  9. #69
    Pełne uzależnienie Awatar Merauder
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Myslovitz
    Wiek
    43
    Posty
    1 092

    Domyślnie

    No coz... nikt nie chce sluzyc rada to ja tylk ododam, ze doszla trzecia opcja tym razem jeszcze z Canonem 450D + 24-105 4.0 L. Skusilem sie patrzec na taka opcje, bo zerknalem na ceny Towersa.

    W tym przypadku kupuje tylko jedno szklo, mam taki posredni szeroki kat, ktory zdecydowanie dla mnie priorytertem nie jest, mam eLke, mam pokrycie dla priorytetu czyli portretu i studyjnego i plenerowego. W pozniejszy mterminie w zasadzie pozostaje kupic 85 1.8 i jakiegos tele zoomika np 70-300 IS.

    Z kolei co do rozpietosci tonalnej to tak myslalem, ze to bardziej przydaje sie przy widoczkach niz przy portretach, no chyba ze wyciaganie cieni z pod oczow? Jesli sie myle naprowadzcie mnie.

  10. #70
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    Z kolei co do rozpietosci tonalnej to tak myslalem, ze to bardziej przydaje sie przy widoczkach niz przy portretach, no chyba ze wyciaganie cieni z pod oczow?
    Do wyciągania cieni spod oczu służy lampa blyskowa, a nie rozpietość tonalna aparatu. co do krajobrazów, to fakt, przydaje się, a jak na złość w aparatach cyfrowych zwykle jej brakuje (nie to, co w analogach), przy czym w cyfrze mamy możliwośc poratowania się dobrym HDR'em.

    Co do puszki i Twoich pytań:

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    czy 40D ma ten sam AF co 450D tzn. naczytalem sie, ze AF w 40D zostal znacznie poprawiony w stosunku do 20/30D, zas z kolei o 450D tez czytalem, ze AF smiga az milo
    Nie, nie ma. w obu aparatach mamy co prawda tyle samo punktow AF (9) ale 40D ma wszystkie punkty krzyzowe o lepszej precyzji pomiaru ostrości, natomiast 450D tylko jeden; centralny. to bardzo duza przewaga na korzyść 40D.

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    czy oba modele maja pomiar punktowy AFa
    a co to jest? punkty AF mogą być krzyżowe, lub liniowe, natomiast domyslam się, że chodzilo Ci o punktowy pomiar światła. Odp, Tak, oba mają. 450D jako pierwszy z modeli amatorskich został wyposazony w ten pomiar swiatła.

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    - czy system czyszczenia matrycy jest taki sam w oby dwu modelach
    Tak

    Cytat Zamieszczone przez Merauder Zobacz posta
    - czy oby dwa modele maja ten sam LCD?
    teoretycznie tak, maja ta sama wielkość i rozdzielczość, jednak użytkownicy 40D narzekają na swój LCD, natomiast Ci z 450D nie. nie wiem skad to sie bierze.

    Jaka puszkę wybirzesz to Twoja decyzja, ja (jesli mialbym warunki) celowalbym w 40D, zdecydowanie lepsza puszka, zbudowana ze stopu magnezu a nie z plastiku, wieksza wygodniejsza, lepszy AF, szybsze zdjecia seryjne, wieksze możliwości systemowe jesli chodzi o akcesoria, ktore będą potem pasować do korpusów profesjonalnych. porównywanie tych puszek jest trochę nie na miejscu, bo to dwie rózne klasy sprzętu. zasada jest prosta: jeśli Cie stać, kupuj 40D.

    Jesli chodzi o szkla: też nad tym się zastanawialem i myslałem, żeby zamist kita kupic Tamrona SP 28-75mm f/2.8 (tego co Ty proponowałeś) mysle, że bylaby to nieco lepsza inwestycja od kita, i nie trzeba byloby wymieniać wytrzymalbym trochę na standardowym zoomie, potem dokupilbym dłuższe tele np Sigme 70-300mm APO, jakąś stalke potretową i na koniec szerokiego zooma (w zalezności jak często jest Ci niezbedna krotka ogniskowa). no, to tyle co do moich madrości. Pzdr
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy ... 56789 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •