Nie chcę wyjść na złośliwca, ale moglibyście już myśleć o jakimś psychoblogu
Kupcie coś wreszcie, bo zamęczycie siebie i nas przy okazjiTo naprawdę nie ma aż tak dużego znaczenia.
Nie chcę wyjść na złośliwca, ale moglibyście już myśleć o jakimś psychoblogu
Kupcie coś wreszcie, bo zamęczycie siebie i nas przy okazjiTo naprawdę nie ma aż tak dużego znaczenia.
Entuzjastyczny Neofita
...
..
.
nie wiem, czy dobrze się doczytałem ale:
- gf1 nie ma Supersonic Wave Filter (??)
- gf1 nie ma stabilizacji (wiadomo)
- e-pl1 ma silniejszą lampę (olek 7; pan 6)
aaaaaaa... aaa ... aaa. a. a może jednak E-PL1
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
...
..
.
Święte Słowa
![]()
Ostatnio edytowane przez grzeSiuu ; 25-11-2010 o 01:06 Powód: Automerged Doublepost
było Lustro jest panasonic lumix Lx3
Można nie czytać. Zawsze jest jakiś wybór
EPL1 jest... ładny w gablocie, w rękach jest niestety lekko tandetnie wykonany, co zupełnie nie musi się przekładać na... wszystko inne.
http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp - mnie przykuwa ...AF
EPL1 =
4/3" Hi-Speed Live MOS sensor
• 17.3 x 13.0 mm active area
• 13.1 million total pixels
• 12.3 million effective pixels
• RGB (Primary) color filter array
• Fixed low pass filter (anti-alias filter)
GF1=
• 4/3 type MOS ('Live MOS sensor')
• 13.06 million total pixels
• 12.11 million effective pixels
• RGB (Primary) color filter array
Wbudowany filtr AA... ma jak wszystko swoje zalety i wady (chyba po równo?). Najczęściej jest oskarżany o powodowanie spadku ostrości
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
a Fotopolis dla GF1 podaje zarówno AA jak i supersonic wave filter
4/3 Live MOS
17,3 x 13,0 mm
13,1 Megapikseli (12,1 efektywnych)
filtr RGB i wbudowany filtr niskoprzepustowy
Supersonic Wave Filter (filtr antypyłowy)
Ostatnio edytowane przez TOKIN ; 25-11-2010 o 01:38 Powód: Automerged Doublepost
Chyba zapuszczę brodę, pomaluję ją na zielono i wyjadę gdzieś w Bory Tucholskie - nikt mnie nie znajdzie!
Jak napisal Gietrzy - ciut lepsze IQ (ostrosc) i AF (dla mnie osobiscie bardzo istotne) - Panas.
Jeszcze mniejszy rozmiar i waga - Oly.
PS: AF w Olym sie poprawia w ostatnich wersjach szkiel.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
PS: zarowno E-PL1 i wszystkie LUMIX'y maja slaby filtr AA.
Jedynie starsze PEN'y maja mocniejszy, czyli daja ciut mniej szczegolow, aczkolwiek widocznie.
Mozna to sprawdzic w podgladzie z RAW na DP Review.
Ostatnio edytowane przez Jerry_R ; 25-11-2010 o 03:00 Powód: Automerged Doublepost
Pozdrawiam!
"And while the massively shallow DOF of the full frame Canon 5D MKII is oh so attractive, many film makers find it hard to work with. It's actually too shallow for day-to-day shooting"
"The smaller (but still large in cine terms) APS-C and Four Thirds sensors are at the sweet spot"
"for anything other than shooting in incredibly tight quarters, DSLRs make truly terrible cine cameras."
" it's likely that a year or two from now we'll see very few DSLRs being used in video production"
"Whether this is because they are afraid of cannibalizing their own high margin DSLR market, or some other reason, the fact remains that the fastest growing market segment at the moment are mirrorless convergence cameras, and neither of the two industry stalwarts are playing (yet). It will be interesting to see if they allow Panasonic and Sony to continue to eat their lunch in this segment."
Bezlustrowe VIDEO: http://www.luminous-landscape.com/es...vergence.shtml
Pozdrawiam!
Ja w sumie też sie zastanawiałem nad wyborem m4/3. W pierwszej kolejności jak chyba większość chciałem e-pl1. Byłem w sklepie już niemal zdecydowany i zobaczyłem obok panasa G10. Porównałem sobie i okazało się, że różnicy w wielkości nie ma wcale dużej. Za to wykonanie i konfort obsługi zdecydowanie na korzyść G10 (moje subiektywne zdanie). Poczytałem, poptytałem i zdecydowałem się na G10. Co dla mnie było ważne? Cena 1590zł, wizjer wbudowany, lampa mocniejsza niż w e-pl1, wygodniej mi się go trzyma i obsługuje, wydaje mi się, że jest czytelniejszy LCD niż w olym, znacznie lepiej radzi sobie w kręceniu filmów niż oly z kitem 14-42 (nie nagryw się dzwięk silniczka obiektywu na ścieżkę dzwiękową i chyba nieco lepiej pracuje AF). Krótkie filmy kręce sobie często i chiałem mieć sprzęt, który na dziń dobry z obiektywem kitowym zrobi to dobrze.
Niestety jednak G10 nieco większy od e-pl1 (inna konstrukcja aparatu) i nie ma w kolorze białym.
Generalnie wybór jest wbrew pozorom całkiem dobry. W tym sensie,że co się nie wybierze to dobrze ;-).
[QUOTE=psl;899081]Ja w sumie też sie zastanawiałem nad wyborem m4/3. W pierwszej kolejności jak chyba większość chciałem e-pl1. Byłem w sklepie już niemal zdecydowany i zobaczyłem obok panasa G10. [QUOTE]
G10 jest wykastrowany z wielkiej zalety większych modeli micro43 Panasa - świetnego EVF.
G1, G2, GH1, GH2 mają świetny EVF. Równie dobry, jak nie lepszy, jest w opcji na gorącą stopkę do EP2 i EPL1.
A do G10 wsadzili coś dużo, dużo gorszego na miejsce świetnego EVF. Osobniście, jeśli już coś tych rozmiarów, to wolałbym (jeśli nie zależy nam na filmach) starego i tańszego G1. W dodatku G10 wykastrowali z ruchomego LCD. To już lepiej dołożyć i kupić G2. Mamy wtedy i świetny EVF, i ruchmy LCD (w filmach nie do przecenienia), i filmy "HD ready".
Większe body Panasa mają 3 przewagi nad konkurencją spod innych marek - wbudowany świetny EVF, ruchomy we wszystkich zakresach (a nie tylko w jednym jak w NEXach) LCD oraz świetny AF (szybszy niż konkurencja). W G10 zostaje z tego tylko AF. Od G10 wolałbym już chyba NX-a Samsunga.
Te EVFs (oprócz GH2 czy VF-2 Olympusa) można określić co najwyżej nie przeszkadzającymi w pracy. GH2 ma obecnie najlepszy, po nim rewelacyjny VF-2.
Nie każdy to potrzebuje, jakoś nie przypominam sobie sytuacji, żebym stracił fajne ujęcia focąc LX3, bo nie miałem obracanego ekranika.
Konkretnie:
G1 przewaga: mega tani, **** stosunek jakość vs. cena LNIB na Alle, obracany ekranik, rewelacyjny kit i/lub double kit, AF
GH1 przewaga: h-iso w raw na poziomie Nex do 3200 ztcp, hack (m.in. chińskie baterie i video dłuższe niż 30m w EU, wybierak NTSC<-> PAL)!!!, obracany ekranik, rewelacyjny kit, AF z kitem poraża, już standardowe video powala Canona brakiem mory i ostrością, przy 108 mbps (MJPG, hack) - bez komentarza.
GH2 przewaga: video, szybkość AF-S i skuteczność AF-C z kitem już powinna przerażać Cierpliwych ugotowanych w aps-c 1.6, h-iso rewelacja jak na 2x crop, banding free cmos design, poprawiony kolor (AWB)
Ile to już chyba lat
Nie odbieraj radości innym, bo jak nie pomagasz to nie przeszkadzaj, proszę.
było Lustro jest panasonic lumix Lx3