Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 70

Wątek: canon 50 1.4 vs 25-105 4.0 L - test domowy

  1. #51
    Coś już napisał Awatar mikie_001
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    na wsi....
    Wiek
    53
    Posty
    75

    Domyślnie

    sam pomysl porownywania tak roznych szkiel jest bez sensu - jakiegokolwiek, porwnywac to mozesz 24-70 z 24-105 i 50/1,4 z 50/1,2

    ciekawe kiedy sie znajdzie ktos ambitny i zacznie porownywac 35 z 600 albo 16-35 z 100-400.

    ja mam 24-105 i 50 - mam cos wyrzucic? kazdy ma inne zastosowanie. mam motocykl i mam samochod idac tym tropem powinienem sie pozbyc motoru, bo samochod ma dwa kolka wiecej i dlatego jest lepszy.... dzizas...
    Pozdrawiam, Michal

    Kto pyta, jest głupcem pięć minut; kto nie pyta, pozostaje nim na całe życie.

  2. #52
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bebesky Zobacz posta
    tyle że różnica między 4 a 2,8 to pełne 1 EV, dla niektórych różnica potężna, za którą płacą prawie dwa razy więcej za obiektyw (np. 70-200)

    No wiec wlasnie. Poczatkujacy moga dostac zapetlenia mozgu czytajac rozne wypowiedzi na tym forum.

    Dla jednych 2.8 a 4 (1 EV, pewnie mniej w 70-200) to jak niebo i ziemia a IS to o kant rozbic. Dla drugich 4 a 1.4 (3 EV) to dl/obnostka, vivat IS.

    Na szczescie testy na
    http://www.the-digital-picture.com/R...omp=0&Lens=404

    nie sa calkowicie wiarygodne, bo gdyby tak bylo, nie byloby wspanialych dyskusji na tym forum, kazdy by sobie kliknal i tyle. Ale jednak chyba nie oszukuja, ktos to pstryknal i tak wyszlo... a wyszlo tak, ze 50mm na 2.0 bije 24-105L na 4 nie mowiac juz o 2.8.... Przynajmniej w srodku i z tej konkretnej odleglosci.

    Ja bym tak bardzo nie krytykowal Jedruli. Chce sobie po prostu chlopina udowodnic, ze moze smialo uwolnic gotowke z 50mm i nabyc cos innego...

  3. #53
    Dopiero zaczyna Awatar Jedrula
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    39

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikie_001 Zobacz posta
    sam pomysl porownywania tak roznych szkiel jest bez sensu - jakiegokolwiek, porwnywac to mozesz 24-70 z 24-105 i 50/1,4 z 50/1,2

    ciekawe kiedy sie znajdzie ktos ambitny i zacznie porownywac 35 z 600 albo 16-35 z 100-400.

    ja mam 24-105 i 50 - mam cos wyrzucic? kazdy ma inne zastosowanie. mam motocykl i mam samochod idac tym tropem powinienem sie pozbyc motoru, bo samochod ma dwa kolka wiecej i dlatego jest lepszy.... dzizas...

    mikie...podstawowe PYTANIE na dzisiaj kolego - czy ogniskowa 600 mm w standardzie 35 mm ZAWIERA W SOBIE ogniskową 35 mm w standardzie 35 mm?

    a może przedział 100-400 mm zawiera w sobie 16 lub 35 mm???


    jak sądzisz?
    Ostatnio edytowane przez Jedrula ; 01-08-2008 o 19:38
    FF + 24-105 + 50 1.4

  4. #54
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2006
    Wiek
    49
    Posty
    159

    Domyślnie

    ale psioczycie
    a mnie ten wątek bardzo się podoba, przynajmniej w tej części gdzie doświadczeni użytkownicy w/w szkieł wyrażają swoje opinie
    stoję bowiem przed dylematem: 50 1.4 + 85 1.8 vs jakiś obejmujący ten zakres zoom, 24-105 wydaje się być dobrą alternatywą dla mnie i poważnie się nad nim zastanawiam, nie chodzi mi zupełnie o światło; szkło będzie miało zastosowanie w studio i pracowało w okolicach f8, dla mnie priorytet to ta słynna na CB "onanistyczna" ostrość, brak wad optycznych typu abberacja czy dystorsja oraz dobry i pewny AF i tyle (albo aż tyle) - na razie do 40D ale już za chwilę do FF
    czy znając powyższe doradzicie coś konkretnego? 24-105 będzie dobrym wyborem?
    pozdrawiam
    Tomek

  5. #55
    Coś już napisał
    Dołączył
    Aug 2007
    Miasto
    Katowice
    Posty
    97

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jedrula Zobacz posta
    - 24-105 4.0 - mój egzemplarz od przesłony 4.0 prezentuje się wyśmienicie w kategorii ostrość. 50-tka musi być przymknięta do 2.8, by mogła ZACZĄĆ konkurować z 24-105, i wcale nie zawsze - np. na rogach.
    Abstrahując już od bezsensowności takiego porównania to proponuje wymienić 50 gdyż musiałeś trafić na wybitnie kiepski egzemplarz...

  6. #56
    Coś już napisał Awatar mikie_001
    Dołączył
    Nov 2005
    Miasto
    na wsi....
    Wiek
    53
    Posty
    75

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Jedrula Zobacz posta
    mikie...podstawowe PYTANIE na dzisiaj kolego - czy ogniskowa 600 mm w standardzie 35 mm ZAWIERA W SOBIE ogniskową 35 mm w standardzie 35 mm?

    a może przedział 100-400 mm zawiera w sobie 16 lub 35 mm???


    jak sądzisz?
    nie zawiera. i co z tego?
    zastosowanie 600 i 35 jest tak samo rozne jak zastosowanie 24-105 i 50 i im szybciej zdasz sobie z tego sprawe tym lepiej dla ciebie, bo zaczniesz zajmowac sie fotografia w miejsce rozwazania wyzszosci jednych swiat nad drugimi
    aby bylo ci latwiej uzmyslowic sobie rozne przeznaczenie roznych obiektywow zastanow sie, jako praca domowa, jakie jest przeznaczenie 16-35L, 17-40L i 35L. dla ulatwienia dodam, ze ogniskowe zawieraja sie w sobie.

    a jak juz to przemyslisz, to postaraj sie skorelowac sens porownania 24-105 z 50/1,4 z sensem porownania 600 i 35. dla ulatwienia - sens jest mniej wiecej podobny.
    Pozdrawiam, Michal

    Kto pyta, jest głupcem pięć minut; kto nie pyta, pozostaje nim na całe życie.

  7. #57
    Bywalec Awatar gzak
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Warszawa - Sandomierz
    Wiek
    51
    Posty
    239

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomekde Zobacz posta
    ale psioczycie
    a mnie ten wątek bardzo się podoba, przynajmniej w tej części gdzie doświadczeni użytkownicy w/w szkieł wyrażają swoje opinie
    stoję bowiem przed dylematem: 50 1.4 + 85 1.8 vs jakiś obejmujący ten zakres zoom, 24-105 wydaje się być dobrą alternatywą dla mnie i poważnie się nad nim zastanawiam, nie chodzi mi zupełnie o światło; szkło będzie miało zastosowanie w studio i pracowało w okolicach f8, dla mnie priorytet to ta słynna na CB "onanistyczna" ostrość, brak wad optycznych typu abberacja czy dystorsja oraz dobry i pewny AF i tyle (albo aż tyle) - na razie do 40D ale już za chwilę do FF
    czy znając powyższe doradzicie coś konkretnego? 24-105 będzie dobrym wyborem?
    Moim skromnym zdaniem jeśli zamierzasz faktycznie robić zdjęcia tylko przy ~f/8 to możesz w wyborze spokojnie kierować się jedynie ceną, uniwersalnością czy też wyglądem tych obiektywów, bo wg mnie pod kątem jakości / ostrości nie rozróżnisz zdjęć wykonanych wymienionymi obiektywami...
    Grzechu
    http://www.gzak.net - Ostatnie galerie: Warszawa 2007 , USA 2007 cz. 3 , Toskania 2011
    Żelastwo: 5d, 24 2.8, 85 1.8, 70-200 F4, 28-75 2.8, 21M, 190CLB, 420EX, 580EX, E-PL3

  8. #58

  9. #59
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta
    EF 50 f/1.4 przy pelnym otworze ma aberracje chromatyczna podluzna.
    To się nazywa dokładnie longitudinal (Axial) chromatic aberration (LoCA) i wygląda tak:
    I jest to typowa cecha jasnych obiektywów. Ciemniejsze obiektywy np. zoomy typu 24-105/4 zazwyczaj mają tą wadę dużo mniejszą. Kiedyś porównywałem Tamrona 17-50 do 50/1.4 i na przysłonie 2.8 Tamron był pod tym względem zecydowanie lepszy.

  10. #60
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    To się nazywa dokładnie longitudinal (Axial) chromatic aberration (LoCA) ...
    A jeszcze precyzyjniej " l’aberration chromatique longitudinale "
    http://www.dxo.com/fr/photo/dxo_opti...ons/aberration

    Trudniej chyba wyjasnic dlaczego to bardziej widac na pixelach niz na filmie. W kazdym razie dosyc skutecznie sie usuwa roznymi softwarami w tym Canonowym DPP.

Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •