Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Przechylanie aparatu

  1. #11

    Domyślnie

    Napiszcie czy w tym zdjęciu użycie ukośnego kadru było uzasadnione?
    Jak napiszecie czy było czy nie to napisze dlaczego zrobiłem to zdjęcie ukośnie (nie chce zeby to miało wpływ na wasz osąd)
    EOS 20d, EOS 300, Tokina 20-35/3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 28-80/3.5-5.6 II, 380 EX, Metz 44 af3, Zenit 412DX, Zenitar 50/2, statyw i chęci do nauki

  2. #12
    Coś już napisał Awatar Skorpion
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    SC
    Wiek
    45
    Posty
    57

    Domyślnie

    Ja tylko chciałbym zapytać kto trzyma to dziecię ? Podejrzewam, że ta pani to raczej nie ma aż tak nieproporcjonalnej ręki a pan obok aż tak długiej ręki... No jeszcze jest opcja, że fotka jest przerysowana.
    EOS semi-pro + L + other lenses + tripod + speedlite flash + SanDisk CF Reader

  3. #13
    Coś już napisał Awatar s..
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    47
    Posty
    99

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez plyszczarz86 Zobacz posta
    Napiszcie czy w tym zdjęciu użycie ukośnego kadru było uzasadnione?
    Jak dla mnie caly kadr jest skopany. Na zdjeciu przedstawieni są ludzie, których konczyny w dziwny sposob przez autora zostaly poucinane - zwlaszcza glowy, dziwnie z nikad wychodzacy fragment reki no i dziecko z obcietą rączką. Gdyby nie zabieg z GO wogole nie wiadomo byloby co jest tematem zdjecia.
    Dla mnie osobiscie jedynym zabiegiem ratujacym ten kadr, bylo by calkowite obciecie tatusia, przekadrowanie fotki na kwadrat, by pozbyc sie dziwnie ucietych czlonkow i pojechanie po polowie fryzury mamusi, wowczas ostre dziecko powino zblizyc sie do jednego z mocnych punktów i wowczas nawet skosny kadr bedzie uzasadniony.
    2 puszki, pare sloikow i obgryzione jablko do pracy
    moje wypociny, moje studio - "trzy sześć studio", fotograf na ślub - wrocław

  4. #14

    Domyślnie

    nie pamiętam czyja ręka trzymała dziecko, co do ukosu i poucinanych kończyn to robiłem 50 1,8 i miałem już ściane za plecami. A chciałem mieć ich oboje w kadrze.
    EOS 20d, EOS 300, Tokina 20-35/3.5-4.5, EF 50/1.8, EF 28-80/3.5-5.6 II, 380 EX, Metz 44 af3, Zenit 412DX, Zenitar 50/2, statyw i chęci do nauki

  5. #15
    Coś już napisał Awatar s..
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    47
    Posty
    99

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez plyszczarz86 Zobacz posta
    nie pamiętam czyja ręka trzymała dziecko, co do ukosu i poucinanych kończyn to robiłem 50 1,8 i miałem już ściane za plecami. A chciałem mieć ich oboje w kadrze.
    Skoro byla to 50 i brak ruchy, to ja tym bardziej skalniabym sie ku ciasnym kadrom - nieraz lepiej pokazac mniej, ale wydobyc istote/temat zdjecia, np tatusia zrobic juz gdzies w tle calkiem rozmazanego.
    2 puszki, pare sloikow i obgryzione jablko do pracy
    moje wypociny, moje studio - "trzy sześć studio", fotograf na ślub - wrocław

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez plyszczarz86 Zobacz posta
    Napiszcie czy w tym zdjęciu użycie ukośnego kadru było uzasadnione?
    Z różnych względów zdjęcie owszem jest "skopane", ale akurat użycie skosu wg mnie było uzasadnione. (Rodzice jako jedność stają się linią współną - horyzontem zdjęcia. - Wyjaśniam poniżej.)

    Dlaczego krajobrazu na pewno nie można przechylać (naogół)? Ano dlatego, że linia horyzontu jest najważniejszą linią jaką znamy i ogromna część mechanizmów orientacji, zasad fizyki i rozpoznawania przez nas świata jest uzależniona od tego czy ta linia jest pozioma (nawet w górach kiedy jej czasem nie widać - sztuczny horyzont). Pewne odstępstwa od poziomego (prawdziwego, czy sztucznego) horyzontu są oczywiście tolerowane i automatycznie korygowane, ale to już nie jest ideał - a zdjęcia powinny być idealne.

    Skoro krajobrazu nie wolno przechylać i jego horyzont powinien być równoległy do boku zdjęcia, to można przyjąć poprzez analogię, że dowolny motyw charakteryzujący się pewną liniowością, a który nie jest zdominowany linią horyzontu (w tle i wyraźnie w głębi ostrości) będzie dobrze wyglądał ułożony również równolegle do boku zdjęcia. - I wiecie co? - to się sprawdza! :smile:

    Ta liniowość obiektu może być np. jakimś skosem skośnego dachu, lub ważnym dla fotografowanego obiektu ornamentem ciągnącym się rytmicznie przez istoną część zdjęcia, albo nawet jakaś linia pozioma ale skrzywiona przez perspektywę również może pasować równolegle do boku zdjęcia!

    Oczywiście najłatwiej jak nie ma horyzontu w tle ani nie jest on istotny dla treści zdjęcia dlatego prosty wniosek, że nalepiej się "krzywią" kadry ciasne - detale, niejako wyrwane z horyzontalnej rzeczywistości i prowokujące nieco abstrakcyjne postrzeganie tych obiektów. Obracając z wszystkiego można zrobić abstrakcję, ale nie zawsze jest to "wygodne" dla oka, zwłaszcza gdy krzywimy obiekty naturalnie i intuicyjnie (podobnie jak horyzont) rozpoznawane jako poziome/pionowe. Z tego względu sztuczne wytwory cywilizacji nadają się do zakrzywiania o wiele bardziej.

    Dotąd była mowa o równoległościach do boków zdjęcia. I od tego można a wręcz bardzo często trzeba odejść, gdyż na przykład nie ma jednej wyraźnie dominującej linii na zdjęciu a są na przykład dwie, zwykle nierównoległe a nawet nie prostopadłe. Wtedy można pasować każdą z takich virtualnych linii do innego boku zdjęcia, niekiedy nie równając do żadnego z boków albo wybierając, która z początkowo równoważnych linii ma być ważniejsza na zdjeciu i to ją bardziej przybliżyć czy jakoś tak geometrycznie, rytmicznie bardziej skojarzyć z jednym z boków zdjęcia - przy czym dłuższy bok jest tu zdecydowanie bardziej skuteczny i "silny".

    Co do równowagi. Ona powinna być na każdym zdjęciu (naogół) więc jakoś nie widzę tu szczególnej cechy zdjęć skośnych. (Choć może to jeszcze przede mną ;-))

    Nie mówiliśmy tu jeszcze o zdjęciach prezentowanych pod skosem, a to jest dopiero ciekawostka! ;-)

    ps Proszę o wyrozumiałość. Wymaga nie lada odwagi napisanie co się robi i jak się na prawdę myśli w tak zacnym gronie.
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  7. #17
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Olesno
    Wiek
    39
    Posty
    125

    Domyślnie

    ktos tam wczesniej wspomnial o koncertach, zatam nawiaze: mnie osobiscie bardzo draznia kadry, w ktorych gitara "leci w dol". wiadomo, ze naturalnym "kierunkiem patrzenia" jest od lewej do prawej i tak patrzac gitara powinna sie wznosic, czyli os gryfu powinna leciec od lewego dolu do prawej gory... z malymi wyjatkami, jak np. nachylony gitarzysta w sytuacji, kiedy kadrujemy z poziomu sceny lub zblizonego, a gitara faktycznie jest tak pochylone, tzn jej glowka jest nizej niz deska. wtedy fajnie wychodza zdjecia prawie ze po osi gryfu.
    Canon 30D, Canon 7D, Tokina 28-70/2.8, Tokina 80-200/2.8, Canon 70-200/2.8L ISUSM, Canon 50/1.8, Canon 18-55/3.5-5.6 IS, Nissin Di866 Mk 2
    moje zdjęcia na CB: koncertowe, portrety, nocne

  8. #18
    Początki nałogu Awatar Hiv
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    42
    Posty
    321

    Domyślnie

    W lewo, tylko w lewo! (zwłaszcza z gripem :P)


    Trochę prześmiewczo ale ostatnio młodzi zrezygnowali u mnie z fotek bo mam dużo "krzywych" zdjęć... Więc temat jest poważny!
    Ostatnio edytowane przez Hiv ; 19-11-2008 o 22:45
    2x5DII + 16-35L + 24L + 35L + 85 1.8 + 135L + 70-200 f2.8L IS + 2x580ex II i inne graty do błyskania

  9. #19
    Bywalec Awatar fazid_66
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    120

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hiv Zobacz posta
    W lewo, tylko w lewo! (zwłaszcza z gripem :P)


    Trochę prześmiewczo ale ostatnio młodzi zrezygnowali u mnie z fotek bo mam dużo "krzywych" zdjęć... Więc temat jest poważny!
    Nie ma wyjscia, musisz założyć matówkę w kratkę.

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •