Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 60

Wątek: Szlag mnie trafia - 30d

Mieszany widok

  1. #1
    Początki nałogu Awatar popi
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Poland
    Posty
    390

    Domyślnie

    ale chyba jak dobry sklep to nie bedzie problemow z wymiana 30d na nowy....

    z reszta dziwi mnie tez ze sklep nie chce jeszcze raz naprawiac...
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Canon EF 17-40 f/4 USM L|Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM L
    Canon EF 50mm f/1.4 USM|Canon Speedlight 580ex|SLIK PRO700DX

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    marek_ok nie masz racji. Przecież stoi wyraźnie. Sprzedający ma obowiązek dokonać naprawy lub wymienić na nowy jeśli naprawa jest niemożliwa. Nie ma ani słowa o zwrocie kasy. To, że oferują koledze zwrot kasy jak za nowa puszkę to ich dobra wola, mająca dać mu szansę pozbyć się obecnego sprzętu bez straty i zakup nowego. Chyba - ale tego się nie dowiedziałem od poszkodowanego - że naprawy wykonać nie chcą, a nowego nie mają. Wtedy powinni dać możliwość wyboru: albo dać 40D za dopłatą różnicy albo pozwolić kupić gdzie indziej (czytaj - oddać kasę, ale to w ostateczności).


    P.S> piotrusb, a czy twój prawnik powiedział ci, że mogą ci sprzedać 40D w cenie ze stycznia, czyli za np. 3800pln

    P.S2> nie rozumiem co do tego ma sklep, skoro gwarancję realizuje Canon. Wysłać, naprawić i obciążyć kosztami.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  3. #3
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubaman Zobacz posta
    marek_ok nie masz racji. Przecież stoi wyraźnie. Sprzedający ma obowiązek dokonać naprawy lub wymienić na nowy jeśli naprawa jest niemożliwa. Nie ma ani słowa o zwrocie kasy. To, że oferują koledze zwrot kasy jak za nowa puszkę to ich dobra wola, mająca dać mu szansę pozbyć się obecnego sprzętu bez straty i zakup nowego.
    Kubaman, zgoda jest tak jak piszesz lecz do momentu jak jest taka mozliwosc (naprawa/wymiana na nowy taki sam) - lecz jesli to nie jest mozliwe to wowczas pozostaje to trzecie prawo czyli zwrot poniesionych wydatkow - zwrot swiadczenia - tak mi potwierdzil rowniez prawnik. Bo jesli by nie mozliwa byla naprawa lub wymiana na nowy to co mialby wowczas zrobic klient?
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  4. #4

    Domyślnie

    To, że oferują koledze zwrot kasy jak za nowa puszkę to ich dobra wola, mająca dać mu szansę pozbyć się obecnego sprzętu bez straty i zakup nowego. Chyba - ale tego się nie dowiedziałem od poszkodowanego - że naprawy wykonać nie chcą, a nowego nie mają. Wtedy powinni dać możliwość wyboru: albo dać 40D za dopłatą różnicy albo pozwolić kupić gdzie indziej (czytaj - oddać kasę, ale to w ostateczności).
    nie wiem jak mam to skomentowac ręce opadają!!!!
    ale sprobuje!
    łache robią żę naprawią, jeśli nie mogą to łache robią że dadzą nowy, jeśli nie mają nowego to łache robia że oddadzą tyle ile wzięli(lub oddadzą tak aby klient był zadowolony)
    kubaman nie rozumiem Cię
    takie jest prawo !!!!
    o jakiej dobrej woli sklepu piszesz????????????????
    skasowal klienta na 3 tys. złoty to jak mu producent zawala to SKLEP TRACI(chyba ze sklep obrotny to producent straci a sklep wyjdzie na zero)
    a NIE KLIENT w żadnym wypadku!!!!!!!!!!
    kubaman pzreczytaj proszę ustawę-przepis , którą CI marekk_ok podesłał( i dopiero pisz proszę bo wprowadzasz ludzi w błąd!

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar Kubaman
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    48
    Posty
    4 709

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez majku Zobacz posta
    nie wiem jak mam to skomentowac ręce opadają!!!!
    ale sprobuje!
    łache robią żę naprawią, jeśli nie mogą to łache robią że dadzą nowy, jeśli nie mają nowego to łache robia że oddadzą tyle ile wzięli(lub oddadzą tak aby klient był zadowolony)
    kubaman nie rozumiem Cię
    takie jest prawo !!!!
    o jakiej dobrej woli sklepu piszesz???????????????
    zamiast się niepotrzebnie podniecać, lepiej postaraj się pomyśleć. Myślenie ma przyszłość.

    Sprawa w praktyce wygląda dla mnie tak z powyższego opisu. Kolega piotrusb ma pecha. Popsuła mu się migawka raz. Naprawili. Popsuła się drugi raz. I on już jej NIE CHCE naprawiać. Zażądał wymiany na inny, lub - i tu zdaje się jest pies pogrzebany - oddania pełnej kasy jaką zapłacił kilka miesięcy temu.

    Sklep MUSI naprawić, ale wychodzi mi, ze poszkodowany tego nie chce. Jak nie potrafi naprawić to MUSI wymienić na taki sam nowy. Jeśli nie ma to MUSI oddać kasę. W tej kolejności. Z tego co zrozumiałem to sklep, idąc koledze piotrusb na rękę, zaproponował wymianę kombinowaną. Odda gotówkę od razu, bez naprawy tak, aby kolega miał za małą dopłatą aparat lepszy 40D. To jest ich DOBRA WOLA, bo wystarczy że odeślą do naprawy do serwisu a autor wątku będzie się dalej użerał z niepewnością felernego egzemplarza. Czytaj, dbają o klienta i chcą kupującemu umożliwić wymianę BEZ straty, bo dzisiaj używka 30D kosztuje kilka stówek mniej.


    Wygląda mi również na to, że autor wątku poczuł pismo nosem i chce dostać nowe 40D zamiast 30D od sklepu. Nie dziwi mnie, że nikt się na takie interesy nie chce zgodzić, to naciąganie. Nota bene z opisu wynika również, że sklep poszedł mu na rękę, bo uwzględniając potrzebę fotografowania jutro wymieni sprzęt błyskawicznie, a ma na to ustawowo coś dwa czy cztery tygodnie. Dobry sklep!


    Tyle wynika z pierwszego posta. Jeśli to sklep coś spaprał, odmówił naprawy itp. to w każdym razie nikt z dyskutantów tego nie wyczytał, tylko sobie dopowiedział. Kropka.


    Reasumując: sklep zrobił sporo, aby pechowemu klientowi ułatwić życie, zrezygnował z prawa naprawy, zaproponował wymianę na nowy taki sam w błyskawicznym tempie albo wymianę na wyższy model za minimalną - katalogową - dopłatą. Autorowi wątku się to nie spodobało, bo chciał by dostać za zepsute 30D nowe 40D, a zepsutą puszkę to niech se sklep naprawia i komuś opchnie. Ktoś leci w kulki. To tyle ode mnie.
    Pasja---------------------> www.jakubszyma.pl

    Przedsięwzięcie-------------> www.szyma.com

  6. #6
    Początki nałogu Awatar popi
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Poland
    Posty
    390

    Domyślnie

    jak mi podasz paragraf to Ci uwierzę bo na razie to niepoparte niczym zdania.... ja przynajmniej poparlem swoje profesjonalnym portalem internetowym, ktory popierał się na polskim prawie i nic tam takiego nie ma jak oddanie kasy jaka zaplacilem
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Canon EF 17-40 f/4 USM L|Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM L
    Canon EF 50mm f/1.4 USM|Canon Speedlight 580ex|SLIK PRO700DX

  7. #7

    Domyślnie

    w błąd w znaczeniu
    zwrotu innej kwoty pieniężnej aniżeli wpłacił klient

    oczywiście jak napisałeś w ostatecznośći
    uff sorki za ton ale odniosłem sie głównie do
    marek_ok nie masz racji.
    pzdr)))
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    popi czytaj pls głośno ze zrozumieniem))))
    eśli konsument z powodu nadmiernych kosztów nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, konsument ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić. Prawo do odstąpienia nie przysługuje, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    czyli prościej jeżeli sprzedawca nie jest w stanie naprawić, dać w zamian nowy i jeżeli niezgodność z umową o nabyciu danego towaru jest ISTOTNA to możesz odstapić od umowy!
    czyli zwrot kasy takiej jaką zapłaciłeś
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    a żę Cię sklep robi nas w bambucho to jest chyba zrozumiałe, mam tylko nadzieje ze nie akceptowalne przez nas
    Ostatnio edytowane przez majku ; 25-07-2008 o 16:23 Powód: Automerged Doublepost

  8. #8
    Uzależniony
    Dołączył
    Aug 2007
    Wiek
    59
    Posty
    821

    Domyślnie

    My jako konsumenci czesto z roznych powodow (niewiedzy, braku czasu, ochoty) "odpuszczamy" sobie rozne sytuacje i nie korzystamy w pelni z praw konsumenckich. Pamietam jak w ub. roku spotkalem promocyjny artykul na polce w duzym sklepie. Cena byla dobra, postanowilem ze go kupuje. Podszedlem do kasy a tu Pan mi mowi ze tej promocji juz nie ma od wczoraj i ze to pomylka. Wiedzac ze tak byc nie moze - grzecznie powolalem sie na prawo konsumenta mowiace iz jesli produkt jest na polce w okreslonej cenie (rowniez w promocji) to sprzedawca ma obowiazek go w tej cenie sprzedac. W efekcie po naradzie sprzedawcow towar kupilem w takiej cenie w jakiej go znalazlem na polce i otrzymalem przeprosiny - sprzedawca zachowal sie tak jak powinien i ja jako kupujacy nadal tam wracam. Choc w praktyce podejrzewam ze wielu klientow by sobie odpuscilo wracajac sfrustrowani ze sklep kłamie, oszukuje. Uwazam ze w relacji kupujacy-sprzedajacy powinna byc uczciwosc i profesjonalizm z kazdej ze stron.
    Sprzedawca powinien byc przygotowany na rozne sytuacji i powinien dla kazdej z nich miec pomysl jak je rozwiazac w najlepszy dla siebie i klienta sposob.
    40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R

  9. #9

    Domyślnie

    marekk_ok
    nie dowiary )))
    a jednak

  10. #10
    Początki nałogu Awatar popi
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Poland
    Posty
    390

    Domyślnie

    eśli konsument z powodu nadmiernych kosztów nie może żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, konsument ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić. Prawo do odstąpienia nie przysługuje, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna.
    - TU NIC NIE MA O ZWROCIE KASY!!! CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM

    Proponuje zamknac temat....

    a o zwrot kasy mozna wystapic jesli wszystkie inne mozliwosci sie wyczerpaly

    Klienci, którzy reklamują towar w trybie niezgodności z umową, najczęściej domagają się od razu zwrotu pieniędzy.

    To błąd, gdyż w pierwszym rzędzie można domagać się nieodpłatnej naprawy towaru lub wymiany go na nowy.

    Obniżenie ceny lub zwrot pieniędzy (czyli odstąpienie od umowy) możliwe są wówczas, gdy wymiana albo naprawa są niemożliwe albo wymagają nadmiernych kosztów, bądź gdy sprzedawca nie zdoła naprawić lub wymienić towaru w odpowiednim czasie.

    Jeżeli korzystamy z gwarancji, przysługujące nam uprawnienia reguluje dokument gwarancyjny.

    Najczęściej klient ma prawo do nieodpłatnej naprawy we wskazanych punktach serwisowych. Gwarancja może przewidywać możliwość wymiany towaru na nowy, jeśli reklamowana wada występuje ponownie.

    Jeżeli gwarancja nie przewiduje możliwości wymiany towaru na nowy, będziemy mieli do czynienia z „niekończącymi się naprawami”. Lepiej w takiej sytuacji skorzystać z trybu dochodzenia roszczeń z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową.

    Nieodpłatność naprawy oznacza, że sprzedawca powinien kupującemu zwrócić koszty demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów, a także ponownego zamontowania i uruchomienia.
    Ostatnio edytowane przez popi ; 25-07-2008 o 16:33 Powód: BO LUBIE
    [SIGPIC][/SIGPIC]
    Canon EF 17-40 f/4 USM L|Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM L
    Canon EF 50mm f/1.4 USM|Canon Speedlight 580ex|SLIK PRO700DX

Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •