Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 83

Wątek: [kavoo] Another gniot creation history :D

  1. #1
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie [kavoo] Another gniot creation history :D

    Nieopatrznie chlapnalem ozorem, ze zrobie taki udokumentowany step-by-step postprocessingu jednego z moich zdjec, wiec wypadalo dotrzymac slowa

    Nie wiem, czy to komukolwiek w czymkolwiek pomoze, dodatkowo zdaje sobie sprawe ze zaraz spadnie na mnie lawina zarzutow, ze uprawiam grafike a nie fotografie (choc 3/4 dobrych i uznanych zdjec nosi na sobie brzemie duzo wiekszej i bardziej zaawansowanej obrobki)... ale co tam, raz sie zyje

    A wiec po kolei...

    Wywolanie RAWa:

    1. Najpierw otworzylem okno dialogowe Camera RAW.


    2. Nastepnie dokonalem nastepujacej korekty ekspozycji:
    - WB Temp 4250 -> 4500
    - WB Tint +32 -> +35
    - Exposure +0,00 -> +1,00
    - Shadows bez zmian
    - Brightness 50 -> 60
    - Contrast +25 -> +60
    - Saturation 0 -> +20
    Ostatnia przed wywolaniem RAWa czynnoscia bylo skadrowanie do kwadratu.

  2. #2
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Postprocessing:

    3. Pierwsza rzecza, jaka prawie zawsze robie (wyjatkami sa zdjecia, ktore poddaje odszumianiu), jest przeskalowanie zdjecia do rozmiaru roboczego na potrzeby www, czyli 1500px w podstawie.


    4. Po przeskalowaniu od razu koryguje kolory, dostosowujac je do palety webowej. Przygotowujac zdjecia na potrzeby www uzywam wlasciwego dla tego zastosowania proofa (View > Proof Setup > Monitor RGB).
    Przewaznie wystarcza Hue w lewo o 5 do 10 jednostek, choc czasami trzeba dodatkowo korygowac kolory selektywnie (przewaznie zielenie).


    5. Kolejna korekta sa poziomy. Przewaznie (z racji tego, ze fotografujac ustawiam ekspozycje na swiatla) zdjecia mam niedoswietlone, w zwiazku z tym konieczne jest przesuniecie histogramu w prawo.


    6. W przypadku tego zdjecia zalezalo mi na zwiekszeniu kontrastu miedzy jasnymi i ciemnymi partiami, wiec (nie chcac ciac histogramu) dodatkowo po korekcie poziomow podbilem jasnosc i kontrast.
    Ostatnio edytowane przez kavoo ; 06-06-2005 o 15:58

  3. #3
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Kolejne etapy przeprowadzalem juz na nowych warstwach, zachowujac (tak na wszelki wypadek) podstawowe zdjecie jako background.

    7. Nastepna sprawa bylo wydobycie detali nozdrzy oseska przy pomocy narzedzia Dodge (Midtones, Exposure 50%). Dwa klikniecia w miejscu widocznym na screenie wystarczyly w zupelnosci.


    8. Kolejny krok to zaczernienie nieistotnych obszarow. Do tego celu stworzylem kolejna pusta warstwe w trybie Multiply, i zamalowalem "mniej wiecej" retuszowane obszary czarnym pedzlem.


    9. Po zgrubnym zaczernieniu dziur przyszla kolej na odzyskanie zamalowanych fragmentow ciala zyraf. Aby bylo mi latwiej operowac na krawedziach, zmniejszylem krycie warstwy zaczerniajacej do 80%.


    10. Nastepnie mniejszym, precyzyjniejszym pedzelkiem usunalem zaczernienie zachodzace na ciala zyraf. Po tym zabiegu z powrotem ustawilem krycie warstwy zaczerniajacej na 100%.

  4. #4
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    11. Kolejnym zabiegiem bylo przyciemnienie szyi oseska przy samej krawedzi kadru, aby nie konczyla sie tak "gwaltownie".


    12. Ostatnim krokiem bylo dodanie ramki - w tym przypadku uznalem, ze najbardziej bedzie pasowac dosc grube, czarne passepartout jednolitej szerokosci z kazdej strony, bez wewnetrznej ramki wokol kadru.


    W tym momencie zdjecie jest praktycznie gotowe. Przynajmniej jako zdjecie "wyjsciowe", ktore potem skaluje do wlasciwych dla konkretnego zastosowania wymiarow. Jako, ze pierwsza w kolejnosci jest moja galeria na pBase, dalsze kroki przedstawie przy przygotowaniu zdjecia na jej potrzeby.
    Ostatnio edytowane przez kavoo ; 04-06-2005 o 20:56

  5. #5
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    13. Pierwszym krokiem bylo przeskalowanie zdjecia do wymiarow, jakie dla kwadratowych kadrow uzywam w swojej galerii (700x700px). Od tego momentu moge juz obserwowac caly kadr w podgladzie 1:1 (pixel-to-pixel).

    14. Nastepnie poddalem zdjecie wyostrzeniu. Musialem zrobic to ba tyle sprytnie, aby wydobyc detale w okolicy nozdrzy oseska, unikajac jednoczesnie przeostrzenia reszty jego glowy. Zrobilem to w nastepujacy sposob:
    a. zastosowalem filtr Unsharp Mask z parametrami 50/0.3/0 pieciokrotnie, aby wlasciwie wyostrzyc nozdrza,


    b. nastepnie w zakladce History zaznaczylem trzecia "porcje" filtra USM jako zrodlo dla History Brusha,


    c. po tym wybralem narzedzie History Brush i - uzywajac bardzo duzej srednicy pedzla - jednym klikniecie usunalem nadmiar wyostrzenia z glowy oseska.


    15. Nastepnie pozostalo juz tylko zapisac zdjecie do pliku z odpowiednia kompresja. I to juz ;-)
    Ostatnio edytowane przez kavoo ; 04-06-2005 o 20:57

  6. #6
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kavoo
    ...
    tak jak podejrzewałem - zdjęcia, które robisz w stosunku do tego co pokazujesz to są dwie różne sprawy. pytanie czy to dalej jest fotografia, czy po tych wszystkich przeróbkach jest to nadal efekt, który uzyskałeś jako fotograf aparatem i obiektywem. jedni powiedzą że tak, moje zdanie jest takie: efekt końcowy wart pracy, efekt fotograficzny: ściema. na tej zasadzie można z kiepskiego zdjęcia zrobić majstersztyk, kwestia dłubaniny w PS.

    jakkolwiek chylę czoła za szczerość w postaci obnażenia kulis obróbki zdjęcia, a jako grafik dopuszczam takie rzeczy i oceniam efekt końcowy, to jako fotograf neguję już tę formę przekłamywania tego co się potrafi zarejestrować obiektywem. i teraz mam zagwostkę, bo może wykonuje 5% operacji, które robisz na zdjęciu. i może jest to źle. nieistotne co sfotografowałeś*i jak - ważne jak to pokażesz...

    zdjęcia z Zoo (sadness, close look, dejection) uważałem za niezły majstersztyk, zachodziłem w głowę jak Ci się udało SFOTOGRAFOWAĆ w taki sposób. światło, zbliżenie... czar trochę prysł. wiem jak to tak przerobić zdjęcia, bo z 10 lat pracuje jako grafik. zakładałem po prostu pewne fairplay w tym co pokazujemy... w każdym razie dzięki za szczerość
    gra i buczy bebop

  7. #7
    Zablokowany Awatar kavoo
    Dołączył
    Sep 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    54
    Posty
    1 173

    Domyślnie

    Poczytaj bebop stare ksiazki o fotografii i pogadaj z ludzmi, ktorzy spedzili 10, 20 i wiecej lat w tradycyjnej ciemni - dowiesz sie o takich manewrach mozliwych dzieki "analogowym" technikom, ze i po 20 latach pracy jako grafik w PSie byc tego nie osiagnal

  8. #8
    Pełne uzależnienie Awatar Jac
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    W-wa/Bielany
    Posty
    4 813

    Domyślnie

    I znowu zacznie sie dyskusja o fotografi i grafice....i bardzo cienkiej granicy miedzy nimi...
    Proponuje nie dyskutowac na ten temat w tym watku bylo juz wiele inych o tym samym

    a co do efektow pracy kavoo: zdjecia sa swietne (jako efekt koncowy) i o to chodzi

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Przenoszę do "Techniki robienia zdjęć". A może raczej "Software"? Sam nie wiem. Na pewno nie galeria :>
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  10. #10
    Uzależniony
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    fafa
    Posty
    755

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kavoo
    Poczytaj bebop stare ksiazki o fotografii i pogadaj z ludzmi, ktorzy spedzili 10, 20 i wiecej lat w tradycyjnej ciemni - dowiesz sie o takich manewrach mozliwych dzieki "analogowym" technikom, ze i po 20 latach pracy jako grafik w PSie byc tego nie osiagnal
    wiem, dlatego podziwiam ludzi, którzy to robią analogowo. jestem po prostu rozczarowany, że nie fotografujesz tak dobrze jak manipulujesz zdjęciem w PSie. i to był niezależnie od sposobu odczytania całego sensu tego co napisałem komplement pod adresem efektu końcowego. z tym zastrzeżeniem, że grafiki a nie fotografii jak poprzednio. jeżeli osiągniesz to samo analogiem w ciemni, to chylę czoła przed fotografem, w kwestii grafiki - efekt jest dobry, więc o czym dyskusja... skoro nie o fotografii. :sad:
    gra i buczy bebop

Strona 1 z 9 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •