Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 65

Wątek: foto-net.pl - odradzam zakupy! Cz.2

  1. #1

    Domyślnie foto-net.pl - odradzam zakupy! Cz.2

    Witam wszystkich

    Chciałbym żeby ten wątek był kontynuacją wątku który rok temu zamknął (i słusznie) Vitez. Szczególnie że weryfikuje to co pisał użytkownik adam_j1969

    http://www.canon-board.info/showthre...o-net+do%B6%E6

    Miesiąc temu zrobiłem zakupy w foto-net za blisko 5tys. zł
    Między innym kupiłem canona 40D. Jak się okazało w pudełku nie było polskiej instrukcji tylko holenderska, niemiecka, francuska i jeszcze jakaś – nie pamiętam jaka.
    Na pytanie co z polską dowiedziałem się że mam się nie martwić, bo najdalej za tydzień instrukcje papierową dośle dystrybutor, a oni ze swojej strony udostępnili link z pdf’em.
    Pomyślałem: dobrze! Mogę poczekać tym bardziej że miałem już od kilku miesięcy w pdf’ie.
    Dodam że instrukcja papierowa w moim przypadku była niezbędna. Dla mojej żony była to pierwsza przygoda z lustrzanką i by móc sobie popstrykać w plenerze i poeksperymentować nieodzowny był podręcznik.
    Do rzeczy.
    Minął tydzień, drugi i nic. Na moje maile nikt nie odpisywał więc zadzwoniłem. Odebrał Pan i usłyszałem, ze on wszystkim zaraz się zajmie i że jeszcze tego dnia się odezwie.
    Oczywiście cisza.
    Zadzwoniłem po 2 dniach, tym razem odebrała Pani i powiedziała żebym poczekał, ona wyjaśni sprawę. Po kilku minutach powiedziała żebym się uzbroił w cierpliwość, że jeszcze nie mają papierowej i że jak przyjdą to da znać.
    Minął jakiś czas i dostaje znowu linka do strony z PDF. Odpisuje dziękując i pytam co z papierową po czym dostaje następującą odpowiedź:

    Dystrybutor nie dostraczył instrukcji w formie papierowej. My jako
    sprzedawca musimy dostarczyć instrukcję w jężyku polskim. Nie jest
    określone
    w jakim ma byc ona formacie.

    Plik pdf można wydrukować.


    Zadzwoniłem i tłumacze że obiecano mi papierową podczas zakupu i że nie jest to uczciwe wobec klienta zmienianie teraz zdania. Tym bardziej że za zakupy za 5000zł można było by się postarać i samemu zdobyć choćby w ramach dobrej współpracy i przeprosin ze musiałem czekać miesiąc. Usłyszałem że linka dostałem i dla nich temat jest zamknięty.

    Zadzwoniłem do Canon Polska i dostałem informacje iż każdy produkt z legalnej dystrybucji na terenie Polski musi posiadać polską papierową instrukcje. Jeżeli nie ma jej w pudełku to dystrybutor takową dostarcza dodatkowo.

    Dzwoniłem do UOKiK i powiedziano mi że zgodnie z polskim prawem przy zakupie czegokolwiek na terenie Polski winna być instrukcja w języku polskim. Kwestią interpretacji przepisu jest fakt czy w pudełku jest CD z PDF czy jest papierowa instrukcja. Nie mniej jednak wysyłanie linka na pewno zgodne z literą prawa nie jest.
    Argument jaki przytoczyła na ten fakt Pani rzecznik jest nie do podważenia:
    Producent sprzętu nie może zmuszać użytkownika do posiadania dostępu do Internetu a nawet do komputera, pomijając przypadki kiedy produkt bez komputera nie może działać.
    Przecież nie musze mieć kompa. Zdjęcia na karcie mogę zanosić do labu, prawda? Jak wtedy mam zapoznać się z instrukcją???
    Jaki morał? Ano taki by wszyscy którzy czytają to forum mocno zastanowili się w jaki sposób mogą być jeszcze oszukani przez FOTO-NET.
    Przepraszam za tak długą rzekę żalu ale może uchronię innych przed krętactwami tej firmy.
    Najbardziej śmiać mi się chce z postawy użytkownika adam_j1969 który tak zaciekle bronił FOTO-NET jako najbardziej prawych i uczciwych w przytoczonym na początku postu linku. Okazuje się jednak że mają za nic prawo, a sprzęt sprowadzają nie wiadomo skąd ale na pewno nie od polskiego dystrybutora.
    Chcecie mieć sprzęt bez instrukcji?
    Nie jasną sytuacje gwarancyjną?
    FOTO-NET zaprasza!

    P.S. Na pewno będą głosy typu: Ja tam kupiłem i było tanio i fajnie. Moja odpowiedź:
    Cieście się! Mieliście szczęście, następnym razem może go już zabraknąć…
    I żeby nikt mi nie zarzucił pieniactwa! Miesiąc próbowałem wyjaśnić sprawę. Dzisiaj dowiedziałem się że dla nich temat jest zamknięty.
    Instrukcje sobie już zamówiłem odpłatnie.
    A FOTO-NET nawet nie raczył przeprosić.
    Ostatnio edytowane przez robak ; 17-07-2008 o 17:43

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Chcecie mieć sprzęt bez instrukcji?
    Nie jasną sytuacje gwarancyjną?
    FOTO-NET zaprasza!
    Niestety muszę potwierdzić to co piszesz. Olewają szerokim łukiem klienta i tyle. Co dziwne kilka poważnych osób mi ich poleciło. A o co chodziło ze mną? Zamówiłem daaaaawno temu osłonę do obiektywu... do dziś nic. Ktoś powie osłona to pikuś... OK, proponuję przyjrzeć się konstrukcji akcji alledrogich - zajawkowa fotka sigma pro-centrum.
    Pod każdą aukcją wypisują jakieś brednie o " chwilowych problemach z systemem magazynowym." - Ja rozumiem, że ciężko w tym kraju kierować przedsiębiorstwem, ale ja tam już nawet na stronę nie wejdę.

    BTW: Ja na twoim miejscu zwróciłbym towar jako niekompletny. Podstawy pewnie rzecznik już ci podał plus opinia z Canon Polska... kiedy ta Ukraina wejdzie do Unii... ehh...

    ... zdravim... gietrzy

  3. #3
    Początki nałogu Awatar Viqy
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    49
    Posty
    407

    Domyślnie Foto-net

    Ja mam bardzo dobre wrażenia z zakupów w Foto-Net. Prawda też jest taka, że nie wymagam instrukcji w języku polskim do produktów z UE, które są zdecydowanie tańsze niż w oficjalnej dystrybucji Canon Polska, godząc się na tą niedogodność kosztem przytulenia kilku złociszy.

  4. #4
    Coś już napisał
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    91

    Domyślnie

    Ja dodam od siebie że wielokrotnie robiłem zakupy w foto-necie i nigdy NIE MIAŁEM żadnych problemów. co więcej zawsze byłem zadowolony z zakupów. sprzęt pochodził z oficjalnej dystrybucji z instrukcjami i gwarancjami jak być powinno. cóż, masz kolego faktycznie problem ale jak chcesz to mogę wydrukować tego pdf-a a nawet jak do mnie napiszesz to ci wyśle własną instrukcje w formie książeczki wraz z chusteczkami :wink:

  5. #5
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Witam, ustosunkuję się. W obowiązującym stanie prawnym nie ma obowiązku wydawania instrukcji w formie papierowej. Jeśli jest proszę wykazać mi przepis. Nabył Pan aparat z oficjalnej dystrybucji EU jaką wskazuje firma Canon, również Canon Polska. Za aparat zapłacił Pan około 1000 zł mniej niż za ten sam produkt dostarczany z dystrybucji Canon Polska. Tego już Panu nie powiedzieli, podobnie jak tego, że sami nie dokładają często dokumentacji i potem robia problem z jej dosłaniem. 90% osób na forum dostaje instrukcje przy zakupie w formie PDF czy przedruki, bo kupują taniej, oficjalna polska dystrybucja ma ceny barierowe.

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Dystrybutor nie dostraczył instrukcji w formie papierowej. My jako
    sprzedawca musimy dostarczyć instrukcję w jężyku polskim. Nie jest
    określone w jakim ma byc ona formacie.
    Plik pdf można wydrukować.
    I jest to prawda.

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Zadzwoniłem do Canon Polska i dostałem informacje iż każdy produkt z legalnej dystrybucji na terenie Polski musi posiadać polską papierową instrukcje. Jeżeli nie ma jej w pudełku to dystrybutor takową dostarcza dodatkowo.
    No to się trochę mija z rzeczywistością.

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Dzwoniłem do UOKiK i powiedziano mi że zgodnie z polskim prawem przy zakupie czegokolwiek na terenie Polski winna być instrukcja w języku polskim. Kwestią interpretacji przepisu jest fakt czy w pudełku jest CD z PDF czy jest papierowa instrukcja. Nie mniej jednak wysyłanie linka na pewno zgodne z literą prawa nie jest.
    Argument jaki przytoczyła na ten fakt Pani rzecznik jest nie do podważenia:
    Producent sprzętu nie może zmuszać użytkownika do posiadania dostępu do Internetu a nawet do komputera, pomijając przypadki kiedy produkt bez komputera nie może działać.
    Na Pana specjalne życzenie wypalili byśmy tą dokumentację na CD lub wydrukowali, skoro jednak ma Pan komputer nie widzę problemu by nie wysłać jej np. mailem. Tak czy inaczej ją Pan otrzymał.

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Przecież nie muszę mieć kompa. Zdjęcia na karcie mogę zanosić do labu, prawda? Jak wtedy mam zapoznać się z instrukcją???
    Szanowny Pani nawet gdyby nie umiał Pan czytać, zrobili byśmy panu szkolenie i przeczytali tą instrukcję. Nie zrobiliśmy nic niezgodnie z prawem, Pan dostał tanio sprzęt i instrukcję po polsku. Nazywa nas Pan oszustami bo nie dostał Pan drukowanej, chyba lekka przesada.


    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Jaki morał? Ano taki by wszyscy którzy czytają to forum mocno zastanowili się w jaki sposób mogą być jeszcze oszukani przez FOTO-NET.
    Mocne słowa ale bezzasadne, proszę wskazać kiedy i gdzie Pana oszukaliśmy. Dostarczamy instrukcję zgodnie z prawem, które nie definiuje jej formy. Jeżeli umie Pan czytać i jak widać dysponuje komputerem, może się Pan z nią zapoznać. Możemy ją też wydrukować.


    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Okazuje się jednak że mają za nic prawo
    Pomówienie, bzdura, brak argumentów i dowodów.

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    a sprzęt sprowadzają nie wiadomo skąd ale na pewno nie od polskiego dystrybutora.
    Oczywiście, dlatego jest tańszy. Reprezentuje Pan przykład typowego polskiego konsumenta, który chce kupić tanio, nie zna prawa, zapomina, że jesteśmy w UE i nasz rynek to cała Europa, a frustracje przybiega wyładować na forum pisząc bzdury i pomówienia które są niezasadne.

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Nie jasną sytuacje gwarancyjną?
    To jest kolejne pomówienie, otrzymał Pan kartę gwarancyjną ważną w naszym kraju i bardzo jasne są zasady gwarancyjne.

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    A FOTO-NET nawet nie raczył przeprosić.
    Za co? Że nie ma Pan drukarki? Próbowaliśmy zdobyć instrukcję papierową, jednak szanowny Canon Polska nie przysłał nam jej i nie podał powodów, mimo, że sprzęt był zakupiony w oficjalnej sieci dystrybucji.

  6. #6
    Uzależniony Awatar C80
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    ZS
    Wiek
    44
    Posty
    855

    Domyślnie

    Kwestia instrukcji to nie tylko kwestia fotonetu. Sam kupowałem pośrednio w FotoPlusie i też nie dostałem papierowej instrukcji, ani w na płytce w pdf.

    Sam poprzez CB ściągnąłem z netu i wydrukowałem.

    Z co do pdf, to kupowałem już wiele sprzętu komputerowego i foto i wiele razy spotkałem się z sytuacją gdy instrukcję dają tylko na płytce.

  7. #7
    Zablokowany
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    182

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez C80 Zobacz posta
    Z co do pdf, to kupowałem już wiele sprzętu komputerowego i foto i wiele razy spotkałem się z sytuacją gdy instrukcję dają tylko na płytce.
    Oczywiście, szanowni Państwo, sklepy walczą o klientów cenami, większość towarów taniej kupić w głębi unii europejskiej, po to do niej weszliśmy. Tam dystrybutorzy nie dają polskich dokumentacji, dlatego dostarczamy je zgodnie z obowiązkiem ustawowym np. w PDF ponieważ załatwienie czegokolwiek w Canon Polska, które woli sprzedawać drukarki, jest niemożliwe. Nie działamy niezgodnie z prawem, mamy tani dobry towar z oficjalnej dystrybucji z dokumentacja w języku polskim. Nie rozumiem dlaczego ten człowiek nazywa nas oszustami.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Jeszcze jedna sprawa Panie Krystianie, zakupił Pan towar osobiście i osobiście sprawdził zawartość opakowania w związku z tym musiał Pan zaakceptować stan sprzętu oraz zaakceptować fakt, że instrukcję dostał pana w takiej a nie w innej formie. Kupił Pan tanio, został obsłużony fachowo i uprzejmie a instrukcja jest, można wydrukować. O co więc chodzi?
    Ostatnio edytowane przez foto-net ; 17-07-2008 o 20:55 Powód: Automerged Doublepost

  8. #8

    Domyślnie

    po przeczytaniu wypowiedzi fotonetu jestem w szoku, ton w jakim sie wypowiada to lekka paranoja, prl normalnie, spoko zdobyliście klienta niska cena, ale nie spodziewajcie się go chyba z powrotem

  9. #9
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez foto-net Zobacz posta
    Na Pana specjalne życzenie wypalili byśmy tą dokumentację na CD lub wydrukowali, skoro jednak ma Pan komputer nie widzę problemu by nie wysłać jej np. mailem. Tak czy inaczej ją Pan otrzymał.
    Trochę zbaczając z tematu: ta instrukcja którą dostarczacie to porządnie zrobiony dokument (jak np. ten: Canon-EOS-30D-Manual.PDF), czy zwykły skan wrzucony do PDF-a?

  10. #10
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    1 660

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez robak Zobacz posta
    Na pytanie co z polską dowiedziałem się że mam się nie martwić, bo najdalej za tydzień instrukcje papierową dośle dystrybutor
    Cytat Zamieszczone przez foto-net Zobacz posta
    zakupił Pan towar osobiście i osobiście sprawdził zawartość opakowania w związku z tym musiał Pan zaakceptować stan sprzętu oraz zaakceptować fakt, że instrukcję dostał pana w takiej a nie w innej formie. Kupił Pan tanio, został obsłużony fachowo i uprzejmie a instrukcja jest, można wydrukować.
    Instrukcję obiecali, a teraz mówią, że klient zaakceptował fakt instrukcji w wersji cyfrowej.
    Mi również nie podoba się sposób wypowiedzi przedstawiciela Foto Net'u. Na tak poważnym forum jak CB sklep powinien chociaż stwarzać pozory uprzejmości i walki o klienta. A ja tu widzę walkę o swoje i zero logiki.
    Ostatnio edytowane przez zaitsev ; 17-07-2008 o 21:12 Powód: literówka

Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •