Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 10 of 21

Thread: lampy studyjne a postać w ruchu

  1. #1
    Dopiero zaczyna strybus's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    15

    Default lampy studyjne a postać w ruchu

    Witam,

    Brak mi doświadczenia w fotografii studyjnej więc czeka mnie "wielkie próbowanie". Chciałem jednak uniknąć jakiś elementarnych błędów stąd pytanie ile i jakich o jakiem mocy zastosować lamp studyjnych? Dodam, że na wszystkie chcę założyć softboxy przy czym jedna byłaby z dość dużym softboxem (na tą chwilkę jeszcze nie wiem jak wielkim w szczegółach).

    Porad o wyższości światła zastanego... itp już widziałem wiele i mam to zanotowane więc nie potrzeba powtarzać

    Zastanawiam się jak wielka moc lamp jest potrzebna aby złapać postać w tańcu... bo jak sądzę większa niż do zdjęć pozowanych. Rozumiem, ze zależy to od softboxów ale być moze są jakieś uznawane za rozsądne moce lamp, które przy "standardowych" softboxach sprawdzą się dobrze.

    Pozdrawiam,
    Sławek

  2. #2
    Coś już napisał s..'s Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Age
    48
    Posts
    99

    Default

    mozesz podrzucic linka o jakiego rodzaju efekt na zdjeciu Ci chodzi?,
    jesli postac, ma byc z elementem ruch - czyli tzw duchami, to mierzysz swiatlo zastane, dobrze jest wydluzyc troche czas przez przymkniecie f i blyskasz na druga kurtyne. Zeby zamrozic postac tanczaca, to o ile dobrze pamietam wystarczy czas 1/200 lub 1/250 - kiedys takie zdjecia robilem, musilabym zerknac w archiwum na jakich czasach to bylo pstrykane i z racji, ze kawalek ze sprzetem jechalem, to wzielem ze soba tylko zwykle zarowy blyskowe z allegro i spokojnie daly rade.
    2 puszki, pare sloikow i obgryzione jablko do pracy
    moje wypociny, moje studio - "trzy sześć studio", fotograf na ślub - wrocław

  3. #3
    Coś już napisał raster's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Warszawa
    Age
    47
    Posts
    97

    Default

    Przy łapaniu postaci w bardzo szybkim ruchu (jeżeli chcesz je zamrozić) nie tyle moc lamp jest istotna co czas trwania błysku.

    Czas jaki ustawisz w aparacie to czas synchro - raczej nie krótszy.
    Ale lampy - same lampy też muszą dość krótko błyskać (oczywiście wszystko zależy od szybkości tego ruchu, który ma być zamrożony).

    Sama moc lamp będzie zależała od odległości od sceny, którą będziesz oświetlać oraz od wielkości modulatorów. Duży SB (np 180 cm średnicy) "połknie" więcej światła więc pewnie tysiączka się przyda do niego.
    Last edited by raster; 15-07-2008 at 10:10 PM.

  4. #4
    Dopiero zaczyna strybus's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    15

    Default

    Quote Originally Posted by s.. View Post
    mozesz podrzucic linka o jakiego rodzaju efekt na zdjeciu Ci chodzi?,
    to jest dobry przykład zdjęcia, które chciałbym uchwycić http://www.obiektywni.pl/konkursy/fotografia-1462-8.php ale będą również bardziej dynamiczne momenty "chwytane" mam nadzieję z sukcesem
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Quote Originally Posted by raster View Post
    Duży SB (np 180 cm średnicy) "połknie" więcej światła więc pewnie tysiączka się przyda do niego.
    To sporo... myślałem o czymś bardziej jak 600W ale może faktycznie dla takiego właśnie softboxa 1kW mocy potrzeba.

    Czy są jakieś haczyki w kwestii synchronizacji lamp z canon eos 30d? Chciałbym wyposażyć się w bezprzewodowy zestaw.
    Last edited by strybus; 16-07-2008 at 12:12 AM. Reason: Automerged Doublepost

  5. #5
    Coś już napisał raster's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Warszawa
    Age
    47
    Posts
    97

    Default

    Jeszcze pytanie jaka odległość SB od obiektu i jakie przysłony będziesz stosował - to w kwestii mocy.

    Jak podniesiesz czułość do np 200 czy 400 ISO to też "zwiększysz" moc lampy więc... ta 600 może w zupełności wystarczyć tak naprawdę... Jak będziesz kupował lampy to spytaj w sklepie jakie przysłony mozna uzyskać z jakich odległości przy konkretnych modulatorach. Jeżeli sprzedawca to handlowiec, a nie handlarz to Ci z pewnością doradzi i pomoże. A może założy przy Tobie taki BOX i pomierzy wszystko światłomierzem i będziesz miał jasność... hę?

    EDIT: co do bezprzewodowego łączenia to albo radio albo IR (każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety). Kruczków raczej brak Wybór zależy od tego w jakich warunkach się fotografuje.
    Last edited by raster; 16-07-2008 at 09:30 AM.

  6. #6
    Dopiero zaczyna strybus's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    15

    Default

    Quote Originally Posted by raster View Post
    Jeszcze pytanie jaka odległość SB od obiektu i jakie przysłony będziesz stosował - to w kwestii mocy.
    I tutaj mnie masz bo nie wiem jeszcze. Jako kompletny laik w tym temacie chcę dopiero mając sprzęt na miejscu poeksperymentować i zobaczyć z jakimi nastawami będzie ok. Oświetlenie, o którym mowa, chcę wypożyczyć na potrzeby jednej sesji miejmy nadzieję udanej.

    Quote Originally Posted by raster View Post
    Jak podniesiesz czułość do np 200 czy 400 ISO to też "zwiększysz" moc lampy więc... ta 600 może w zupełności wystarczyć tak naprawdę...
    Tutaj jest gorzej bo 30stka canona, przynajmniej moja , słabo sobie radzi z wyższymi czułościami i szybko to wychodzi przy zabawach w PSie więc wolałbym pracować na iso100. Chyba więc skłonię się do tej tysiaczki... tylk oczy jedna tysiaczka i 2 x 600W aby zabezpieczyć się na wszelkie pomysły, które przyjdą mi do głowy...?

    Quote Originally Posted by raster View Post
    Jeżeli sprzedawca to handlowiec, a nie handlarz to Ci z pewnością doradzi i pomoże. A może założy przy Tobie taki BOX i pomierzy wszystko światłomierzem i będziesz miał jasność... hę?
    Sprzęt kompletować będzie kto inny ale z moimi wytycznymi więc rozmowa ze sprzedawcą odpada niestety.

  7. #7
    Coś już napisał raster's Avatar
    Join Date
    Oct 2005
    Location
    Warszawa
    Age
    47
    Posts
    97

    Default

    Podpytaj jeszcze ludzi, którzy mają wiedzę n/t fotografii studyjnej.
    np. tu: http://www.fotografia-studyjna.pl/


    Z drugiej strony moze nie ma co się napinać... Skoro wypożyczasz to nie ma aż takiego ryzyka jak przy zakupie (no... chyba, że wypożyczenie tysiączki to jakiś majątek w stosunku do 600).

  8. #8
    Uzależniony merger's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    wroclove
    Age
    41
    Posts
    619

    Default

    hej,

    z podanego przykladu wnioskuje, ze zdjecia nie beda robione w studio.
    zapomnij wiec o softboxach i lampach studyjnych.
    zdecyduj sie na normalne lamy wyzwalane radiowo i ostre swiatlo. efekt z podanego przykladu bardziej mi wyglada na swiatlo zastane. ewentualnie lampa doswietlajaca z prawej strony z gory.
    ogolnie przy zastosowaniach sportowych nie stosuje sie softboxow. istotne jest swiatlo tak nakierowane, zeby oddzielilo postac od tla. idea jest taka sama i w tancu i w innych dziedzinach. jedyne modyfikacje stosuje sie w postaci kolorowych żeli na lampy, zeby uzyskac oczekiwany efekt kolorystyczny.

    co do samego tanca, to jesli bedzie to w miejscu, gdzie jest scena, to moja rada:
    - jesli masz dostep do 'za kulisami', to dwie lampy za kurtynami po obu stronach powinny zalatwic sprawe
    - ogolnie w takich miejscach oswietlenie dostepne pozwala spokojnie robic zdjecia z czasami krotszymi niz 1/400, ktore mrożą ruch.
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

  9. #9
    Dopiero zaczyna strybus's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    15

    Default

    Quote Originally Posted by merger View Post
    z podanego przykladu wnioskuje, ze zdjecia nie beda robione w studio.
    Nie podałem wyjaśnienia do przykładowego zdjecia i nie do końca jest jasne co ja w ogóle chcę fotografować
    Otóz mam do "złapania" tancerkę w ruchu w warunkach studyjnych. Mam pomieszczenie kompletnie zaciemnione, mam tła, miejsce i spokój aby cały dzień walczyć z tematem.

  10. #10
    Uzależniony merger's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    wroclove
    Age
    41
    Posts
    619

    Default

    Quote Originally Posted by strybus View Post
    Nie podałem wyjaśnienia do przykładowego zdjecia i nie do końca jest jasne co ja w ogóle chcę fotografować
    Otóz mam do "złapania" tancerkę w ruchu w warunkach studyjnych. Mam pomieszczenie kompletnie zaciemnione, mam tła, miejsce i spokój aby cały dzień walczyć z tematem.
    to troche zmienia postac rzeczy. nie mozna bylo od tego rozpoczac posta?
    w warunkach studyjnych to ja w ogole nie widze w czym problem. montujesz lampy i softy i heja. masz pomieszczenie kompletnie zaciemnione, wiec nie potrzebujesz mega mocnych lamp. podejrzewam, ze wystarcza ci 500tki, a i tak je skrecisz co najmniej do polowy wiec rownie dobrze moglbys atakowac problem z 250tkami. grunt zeby mialy swiatlo modelujace.
    3 lampy minimum wedlug mnie. komfort pracy przy 4.

    wysoka przyslona, zeby miec wszystkie czesci ciala ostre, czas bez roznicy.
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

Page 1 of 3 123 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •