Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Wątek: lampy studyjne a postać w ruchu

  1. #1
    Dopiero zaczyna Awatar strybus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    15

    Domyślnie lampy studyjne a postać w ruchu

    Witam,

    Brak mi doświadczenia w fotografii studyjnej więc czeka mnie "wielkie próbowanie". Chciałem jednak uniknąć jakiś elementarnych błędów stąd pytanie ile i jakich o jakiem mocy zastosować lamp studyjnych? Dodam, że na wszystkie chcę założyć softboxy przy czym jedna byłaby z dość dużym softboxem (na tą chwilkę jeszcze nie wiem jak wielkim w szczegółach).

    Porad o wyższości światła zastanego... itp już widziałem wiele i mam to zanotowane więc nie potrzeba powtarzać

    Zastanawiam się jak wielka moc lamp jest potrzebna aby złapać postać w tańcu... bo jak sądzę większa niż do zdjęć pozowanych. Rozumiem, ze zależy to od softboxów ale być moze są jakieś uznawane za rozsądne moce lamp, które przy "standardowych" softboxach sprawdzą się dobrze.

    Pozdrawiam,
    Sławek

  2. #2
    Coś już napisał Awatar s..
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    47
    Posty
    99

    Domyślnie

    mozesz podrzucic linka o jakiego rodzaju efekt na zdjeciu Ci chodzi?,
    jesli postac, ma byc z elementem ruch - czyli tzw duchami, to mierzysz swiatlo zastane, dobrze jest wydluzyc troche czas przez przymkniecie f i blyskasz na druga kurtyne. Zeby zamrozic postac tanczaca, to o ile dobrze pamietam wystarczy czas 1/200 lub 1/250 - kiedys takie zdjecia robilem, musilabym zerknac w archiwum na jakich czasach to bylo pstrykane i z racji, ze kawalek ze sprzetem jechalem, to wzielem ze soba tylko zwykle zarowy blyskowe z allegro i spokojnie daly rade.
    2 puszki, pare sloikow i obgryzione jablko do pracy
    moje wypociny, moje studio - "trzy sześć studio", fotograf na ślub - wrocław

  3. #3
    Coś już napisał Awatar raster
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    97

    Domyślnie

    Przy łapaniu postaci w bardzo szybkim ruchu (jeżeli chcesz je zamrozić) nie tyle moc lamp jest istotna co czas trwania błysku.

    Czas jaki ustawisz w aparacie to czas synchro - raczej nie krótszy.
    Ale lampy - same lampy też muszą dość krótko błyskać (oczywiście wszystko zależy od szybkości tego ruchu, który ma być zamrożony).

    Sama moc lamp będzie zależała od odległości od sceny, którą będziesz oświetlać oraz od wielkości modulatorów. Duży SB (np 180 cm średnicy) "połknie" więcej światła więc pewnie tysiączka się przyda do niego.
    Ostatnio edytowane przez raster ; 15-07-2008 o 22:10

  4. #4
    Dopiero zaczyna Awatar strybus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez s.. Zobacz posta
    mozesz podrzucic linka o jakiego rodzaju efekt na zdjeciu Ci chodzi?,
    to jest dobry przykład zdjęcia, które chciałbym uchwycić http://www.obiektywni.pl/konkursy/fotografia-1462-8.php ale będą również bardziej dynamiczne momenty "chwytane" mam nadzieję z sukcesem
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez raster Zobacz posta
    Duży SB (np 180 cm średnicy) "połknie" więcej światła więc pewnie tysiączka się przyda do niego.
    To sporo... myślałem o czymś bardziej jak 600W ale może faktycznie dla takiego właśnie softboxa 1kW mocy potrzeba.

    Czy są jakieś haczyki w kwestii synchronizacji lamp z canon eos 30d? Chciałbym wyposażyć się w bezprzewodowy zestaw.
    Ostatnio edytowane przez strybus ; 16-07-2008 o 00:12 Powód: Automerged Doublepost

  5. #5
    Coś już napisał Awatar raster
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    97

    Domyślnie

    Jeszcze pytanie jaka odległość SB od obiektu i jakie przysłony będziesz stosował - to w kwestii mocy.

    Jak podniesiesz czułość do np 200 czy 400 ISO to też "zwiększysz" moc lampy więc... ta 600 może w zupełności wystarczyć tak naprawdę... Jak będziesz kupował lampy to spytaj w sklepie jakie przysłony mozna uzyskać z jakich odległości przy konkretnych modulatorach. Jeżeli sprzedawca to handlowiec, a nie handlarz to Ci z pewnością doradzi i pomoże. A może założy przy Tobie taki BOX i pomierzy wszystko światłomierzem i będziesz miał jasność... hę?

    EDIT: co do bezprzewodowego łączenia to albo radio albo IR (każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety). Kruczków raczej brak Wybór zależy od tego w jakich warunkach się fotografuje.
    Ostatnio edytowane przez raster ; 16-07-2008 o 09:30

  6. #6
    Dopiero zaczyna Awatar strybus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raster Zobacz posta
    Jeszcze pytanie jaka odległość SB od obiektu i jakie przysłony będziesz stosował - to w kwestii mocy.
    I tutaj mnie masz bo nie wiem jeszcze. Jako kompletny laik w tym temacie chcę dopiero mając sprzęt na miejscu poeksperymentować i zobaczyć z jakimi nastawami będzie ok. Oświetlenie, o którym mowa, chcę wypożyczyć na potrzeby jednej sesji miejmy nadzieję udanej.

    Cytat Zamieszczone przez raster Zobacz posta
    Jak podniesiesz czułość do np 200 czy 400 ISO to też "zwiększysz" moc lampy więc... ta 600 może w zupełności wystarczyć tak naprawdę...
    Tutaj jest gorzej bo 30stka canona, przynajmniej moja , słabo sobie radzi z wyższymi czułościami i szybko to wychodzi przy zabawach w PSie więc wolałbym pracować na iso100. Chyba więc skłonię się do tej tysiaczki... tylk oczy jedna tysiaczka i 2 x 600W aby zabezpieczyć się na wszelkie pomysły, które przyjdą mi do głowy...?

    Cytat Zamieszczone przez raster Zobacz posta
    Jeżeli sprzedawca to handlowiec, a nie handlarz to Ci z pewnością doradzi i pomoże. A może założy przy Tobie taki BOX i pomierzy wszystko światłomierzem i będziesz miał jasność... hę?
    Sprzęt kompletować będzie kto inny ale z moimi wytycznymi więc rozmowa ze sprzedawcą odpada niestety.

  7. #7
    Coś już napisał Awatar raster
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    97

    Domyślnie

    Podpytaj jeszcze ludzi, którzy mają wiedzę n/t fotografii studyjnej.
    np. tu: http://www.fotografia-studyjna.pl/


    Z drugiej strony moze nie ma co się napinać... Skoro wypożyczasz to nie ma aż takiego ryzyka jak przy zakupie (no... chyba, że wypożyczenie tysiączki to jakiś majątek w stosunku do 600).

  8. #8
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    hej,

    z podanego przykladu wnioskuje, ze zdjecia nie beda robione w studio.
    zapomnij wiec o softboxach i lampach studyjnych.
    zdecyduj sie na normalne lamy wyzwalane radiowo i ostre swiatlo. efekt z podanego przykladu bardziej mi wyglada na swiatlo zastane. ewentualnie lampa doswietlajaca z prawej strony z gory.
    ogolnie przy zastosowaniach sportowych nie stosuje sie softboxow. istotne jest swiatlo tak nakierowane, zeby oddzielilo postac od tla. idea jest taka sama i w tancu i w innych dziedzinach. jedyne modyfikacje stosuje sie w postaci kolorowych żeli na lampy, zeby uzyskac oczekiwany efekt kolorystyczny.

    co do samego tanca, to jesli bedzie to w miejscu, gdzie jest scena, to moja rada:
    - jesli masz dostep do 'za kulisami', to dwie lampy za kurtynami po obu stronach powinny zalatwic sprawe
    - ogolnie w takich miejscach oswietlenie dostepne pozwala spokojnie robic zdjecia z czasami krotszymi niz 1/400, ktore mrożą ruch.
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

  9. #9
    Dopiero zaczyna Awatar strybus
    Dołączył
    Dec 2007
    Posty
    15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez merger Zobacz posta
    z podanego przykladu wnioskuje, ze zdjecia nie beda robione w studio.
    Nie podałem wyjaśnienia do przykładowego zdjecia i nie do końca jest jasne co ja w ogóle chcę fotografować
    Otóz mam do "złapania" tancerkę w ruchu w warunkach studyjnych. Mam pomieszczenie kompletnie zaciemnione, mam tła, miejsce i spokój aby cały dzień walczyć z tematem.

  10. #10
    Uzależniony Awatar merger
    Dołączył
    May 2006
    Miasto
    wroclove
    Wiek
    41
    Posty
    619

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez strybus Zobacz posta
    Nie podałem wyjaśnienia do przykładowego zdjecia i nie do końca jest jasne co ja w ogóle chcę fotografować
    Otóz mam do "złapania" tancerkę w ruchu w warunkach studyjnych. Mam pomieszczenie kompletnie zaciemnione, mam tła, miejsce i spokój aby cały dzień walczyć z tematem.
    to troche zmienia postac rzeczy. nie mozna bylo od tego rozpoczac posta?
    w warunkach studyjnych to ja w ogole nie widze w czym problem. montujesz lampy i softy i heja. masz pomieszczenie kompletnie zaciemnione, wiec nie potrzebujesz mega mocnych lamp. podejrzewam, ze wystarcza ci 500tki, a i tak je skrecisz co najmniej do polowy wiec rownie dobrze moglbys atakowac problem z 250tkami. grunt zeby mialy swiatlo modelujace.
    3 lampy minimum wedlug mnie. komfort pracy przy 4.

    wysoka przyslona, zeby miec wszystkie czesci ciala ostre, czas bez roznicy.
    5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
    430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR

    adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •