Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Wątek: Praca na statku

Mieszany widok

  1. #1
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kucza21 Zobacz posta
    (....)Następna rzecz która mnie załamała jest przymusowa praca na Nikonie i tu już poważnie się zacząłem zastanawiać. Nie to, że uważam, że system Nikona jest słaby.
    (....)
    Nie no załamywać się nie ma co ale dość dziwny ten warunek.
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  2. #2
    Bywalec Awatar artprof
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Galycja
    Wiek
    51
    Posty
    126

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Nie no załamywać się nie ma co ale dość dziwny ten warunek.
    wszędzie są patronaci, mecenasi, promocjodawcy itp. gorzej jak Nikon promuje nowego coolpixa i na tym trzeba pracować...
    I love GT bicycles Polska dla Polaków, Ziemia dla Ziemniaków, a Księżyc dla Księży!

  3. #3
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Dolina Lina Na A
    Posty
    518

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Nie no załamywać się nie ma co ale dość dziwny ten warunek.
    No nie wiem. Wydałem na sprzęt więcej niż na tym statku bym zarobił za pół roku, a nie mogę go używać Smutne ! Napisałem dzisiaj jeszcze maila co z tym sprzętem. Wkrótce odpiszą mi więc dam znać.

    P.S. Chyba bardzo im zależy, żeby kogoś znaleźć bo w ciągu tygodnia drugą oferte wystawili.

  4. #4

    Domyślnie

    Pasowala by mi taka robota, bo oprocz pstrykania uwielbiam tez podroze i zawsze mnie ciagnelo na statek, taki uklad na 3 miesiace pozwolilby mi sie odbrze zorientowac w sprawie.
    pudelko z dziura

  5. #5
    Początki nałogu Awatar punky
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kwidzyn
    Wiek
    43
    Posty
    483

    Domyślnie

    fotograf ze mnie poczatkujacy ,ale marynarz z zawodu
    plywam jako 2 off z pokladu wiec moze rzuce troszke swiatla na wymagania:

    na pewno osoba mustrujaca na statek jako zaloga musi przejsc 4 kursy wymagane konwencja STCW i czesciowo SOLAS sa to p-poz, medyczny, indywidualnych technik ratowniczych i odpowiedzialnosci zbiorowej, kursy te mozna zrobic w gdyni i szczecinie napewno.
    Sa to koszta rzedu 200 pln za jeden kurs (takie byly jak ostatnio robilem) + musisz posiadac ksiazeczke zeglarska (polska i pewnie dodatkowa bandery kraju pod ktora jest dany statek) ktora mozna uzyskac takze bez wiekszych problemow i kosztow.

    Wize tranzytowa c1d agencja posredniczaca w zatrudnieniu zalatwia ci w jeden wyjazd do ambasady i bez zadnych problemow ze stromny konsuli.

    Co do opinii o plywaniu.
    Sam na pasazerach nie plywalem bo jakos wole spokojne statki z normalnym ladunkiem
    a nie z najgorszym jakim moga byc pasazerowie, jednak z opinii kolegi z roku ktory na wycieczkowcach jezdzi jako chief oficer:

    impreza non stop,
    jako zaloga faktycznie przysluguje ci prawo do normalnego duty free ,a nie tego dla turystow (koszt papierosow: karton l&m 5 dolarow ,litr baccardi okolo 13 dolarow sa i tansze zamienniki)

    statki te plywaja na krotkich rejsach - przelot port - port to gora 2 do 3 dni
    po tygodniu zazwyczaj zmienia sie sklad pasazerski,

    unikaja rejonow sztormowych i sa budowane w sposob redukujacy "bujanie"
    (choc nieprawda jest ze w czasie tajfunu statek stoi w porcie - zaden kapitan nie podejmie takiego ryzyka wyrzucenia swojej jednostki na nabrzeze, ucieka sie wtedy na pelne morze)

    kontrakty sa dlugie i kiepsko platne lecz zazwyczaj trafiaja sie spore bonusy

    i najciekawsze sprawa podatkowa zalezna od bandery statku

    pieniazki zarobione zagranica nie podlegaja polskiemu fiskusowi
    ale tylko wtedy jesli w danym roku podatkowym nie wykazujesz innych dochodow niz te z morza
    czyli jedziesz w morze i w tym samym roku pracowales w polsce twoje zarobki z morza rowniez polegaja opodatkowaniu i musisz to zrobic

    mnie ten problem nie dotyczy nie mam dochodow w kraju ale dla was panowie morze to byc problemem o ktorym nikt was w agencji posredniczacej morze nie poinformowac

    polecam lekture strony www.portalmorski.pl
    kiedys byl tam spory artykul o sprawach podatkowych
    bo z wlasnego doswiadczenia kazdy urzad skarbowy ma odmienne teorie na ten temat niekoniecznie zgodnie z prawem polskim

    to na tyle na razie w razie pytan chetnie sluze pomoca
    R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8

    Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D

  6. #6

    Domyślnie

    punky, dzieki za wypowiedz, w somie ciagnelo mnie na statek nawet nie jako fotografa. W somie spodziewalem sie ze trzeba robic patenty zeglarskie czy cos w ta strone, a tu sie okazuje ze zwykle kursy wystarcza. Powiedz mi jeszcze tak troche offtopowo, czy takie kursy pozwalaja sie zaciagnac na dowolny statek? Plynac 2 lata temu promem do anglii dopytywalem sie tez o robote i wychodzilo na to ze tam niemaja nijakich wymagan, traktuja to jako normalna prace.
    I jeszcze jedno pytanko, jak teraz na statnach wyglada sprawa z internetem?
    pudelko z dziura

  7. #7
    Początki nałogu Awatar punky
    Dołączył
    Jun 2008
    Miasto
    Kwidzyn
    Wiek
    43
    Posty
    483

    Domyślnie

    zeby zamustrowac jako OS - ordinary seaman, lub inny odpowiednik (barman sprzataczka kelner ogolnie czlonek zalogi szeregowej majacy placone na burcie)
    potrzebujesz tylko czterech wymienionych przeze mnie kursow plus ksiazeczka zeglarska
    reszte formalnosci zalatwia ci agencja mustrujaca bo oni za kazdego zrekrutowanego maja spore pieniazki

    patenty zeglarskie to inna bajka sa to papiery sportowe wiem bo sam jestem zeglarzem
    i nie daja ci zadnych uprawnien do plywania na statkach majacych w nazwie "V" - vessel czyli statek
    stad skroty MV - motor vessel , SV - sailing Vessel (na taki potrzebujesz papiery zawodowe)
    SY - Saililng Yacht (papiery sportowe PZZ)
    tak stanowi polskie prawo ktore opiera sie na Konwencjach STCW regulujacej wymagane uprawnienia do zeglugi morskiej, czesciowo SOLAS (safety of life at sea) i wytycznych IMO (miedzynarodowej organizacji morskiej)
    internet na statkach pasazerskich to juz norma podobnie jak i na handlowych
    lacza satelitarne o duzej przepustowosci

    jako ciekawostka dodam ze u nas uzywa sie modemu 3G na abonament szwedzki (u takiego armatora pracuje).
    Zasieg w calej EU w zasiegu dowolnej sieci 3G predkosc deklarowana max 7,2 koszt 12 euro miesiecznie wziete w promocji

    i gdziez nam do tych cen ;D
    R6 + S17-35 + 24-70/2.8 + 50/1.8 + 85/1.8 + 70-200/2.8

    Ex Sony a6500, 70D, 40D, 30D

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •