Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Zwiększenie wydajności PS

  1. #11
    Początki nałogu Awatar werek
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    warszawa
    Wiek
    42
    Posty
    404

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BelYaal Zobacz posta
    Majac te 4GB mozna tez spokojnie wylaczyc swapa
    nie polecalbym takiego zabiegu, bardzo szybko pamiec sie konczy
    Canon EOS R5 /// RF 24-104 f4 L /// EF 16-35 f4 L /// RF 100-500 f4.5-7.1 L /// EF 50 f1.8 /// EF 50 f1.2 L

  2. #12
    Uzależniony Awatar miklo
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    681

    Domyślnie

    Swap powinien być na szybkim dysku. Podobnie jak scratch. Można je posadzić nawet na szybkim sprzętowym stripe. Wtedy wydajność dodatkowo rośnie o kilkanaście %.

  3. #13
    Początki nałogu Awatar BelYaal
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    387

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez werek Zobacz posta
    nie polecalbym takiego zabiegu, bardzo szybko pamiec sie konczy
    Przy jakich operacjach?
    Bo ja to zauwazylem dopiero przy jednej zle zoptymalizowanej gierce i tam mi sie faktycznie zapychalo.
    Aparat mam i ja

  4. #14
    Bywalec Awatar OsMax
    Dołączył
    Jun 2007
    Miasto
    śląsk
    Wiek
    45
    Posty
    186

    Domyślnie

    Ja tez mam klopot bo czasami wyskakuje mi cos w stylu "not enaugh scratch memory" a mam ja na osobnym dysku i jest jej ok 50Gb. To za malo ?
    Najlepszą metodą do zainspirowania odkrywczych myśli, jest zaklejenie koperty.

  5. #15
    skibenz
    Guest

    Domyślnie

    Na pewno pomoże Ci ram. karta graficzna wiadomo, może wpływać ale w mniejszym stopniu (chociaż może spowalniać pracę bardzo szybkiego procesora). Ja jeszcze niedawno dalej jechałem na zwykłym CS 8.0 i było całkiem ok. Dwa tygodnie temu przerzuciłem się na CS3, ale do tego już trzeba mieć szybszy komputer. Chociaż bawię się zawzięcie grafiką 2D, to i tak wystarczała mi wersja CS 8.0, więc tobie także polecam! Oczywiście dobrym rozwiązaniem jest kupno ram'u, ale najpierw pasowałoby zobaczyć jak wyglądają inne osprzęty w obudowie, żeby nie kupować bez sensu

  6. #16
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Przede wszystkim nie należy rzucać się na "nowości" typu CS3, CS4 itp. Jeśli nie potrzebujesz pracy w 16-bitach to nawet PS 7.0 jest wystarczający. Bez potrzeby zarządzania profilami kolorów to 9.0 (CS 1) jest zupełnym wypasem i nic więcej nie potrzeba. Obecnie używam CS2 i nie zamierzam wymieniać na nic nowszego bo wszystko czego potrzebuję to mam.
    Sprzęt pod PS to przede wszystkim dużo szybkiego RAM'u, oraz szybki dysk. Żadne dwurdzeniowe procesory nie pomogą bo PS operacje na obrazie wykonuje jednowątkowo i nie wykorzysta możliwości sprzętu. Karta graficzna to już w ogóle na samym końcu bo żadne dopalacze 3D nie mają wpływu na szybkość przetwarzania grafiki w PS.

  7. #17
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BelYaal Zobacz posta
    Przy jakich operacjach?
    Bo ja to zauwazylem dopiero przy jednej zle zoptymalizowanej gierce i tam mi sie faktycznie zapychalo.
    Zrób sobie prostą akcję: automatyczne wyostrzanie, zmniejszenie do miniaturki, dodanie zwykłej rameczki i zapis do www. Potem każ zastosować to do katalogu 1000 zdjęć. Niby nic, a szybko się okaże, że plik swap ma 10GB.
    Jarek

  8. #18
    Początki nałogu Awatar Misiaque
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    392

    Domyślnie

    To kto pisał tego Photoshopa, że zajmie 10GB po wsadowej obróbce plików? Czy czasem on nie powinien tych plików zapisywać, zamykać i o nich zapominać?

  9. #19
    Pełne uzależnienie Awatar oskarkowy
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    49
    Posty
    2 513

    Domyślnie

    Ja nie pisałem, więc ciężko mi odpowiadać za czyjąś pracę. Ale to naprawdę nie przeszkadza, wystarczy mieć wydzielony dysk na swapa i po krzyku.
    Ja mam 4gb ramu (dualcośtam) i raptora tylko na swapa. Przy obróbce 16bitowych plików 16mpix nie czuję żadnych opóźnień. Wystarczy wybrać dobre narzędzie do pracy i nie narzekać, że najnowszy program nie chce szybko działać na starych kompach.
    Aha, jeszcze jedno: żadna vista tylko XP, będzie zdecydowanie szybciej.
    Jarek

  10. #20
    Początki nałogu Awatar BelYaal
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    53
    Posty
    387

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Karta graficzna to już w ogóle na samym końcu bo żadne dopalacze 3D nie mają wpływu na szybkość przetwarzania grafiki w PS.
    CS4 ma podobno korzystac z tego dobra (procek karty graficznej).. no ale podobno bo jeszcze nie macalem tego
    Aparat mam i ja

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •