Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Co zrobic z tym 70-200 L f4 w studiu >>?<<

  1. #1
    Zablokowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    85

    Domyślnie Co zrobic z tym 70-200 L f4 w studiu >>?<<

    witajcie; problem takiej natury iz chce zajac sie zdjeciami portretowymi w amatorskim studiu ( zarowka 600w + parasolka a z drugiej strony blenda) tym wlasnie 70-200 L F4 ale obawiam sie ze w takich warunkach nie da rady uzyskac sensownych czasow ( tj 1/125 dla 110mm i 1/300 dla 320mm) dla przyslon 4,5 i 5 i zdjecia beda poruszone; dlatego mysle o sprzedaniu w.w. szkla i zamianie na 50 1,4 USM o ktorym sporo dobrych rzeczy sie naczytalem i naogladalem; szkoda mi jednak rozstawac sie z 70-200 bo to kultowe szklo i przydaloby mi sie jako bardziej wszechstronne do portretowki plenerowej gdzie problem swiatla by nie istnial; nie wiem co zrobic, jakie macie doswiadczenia w pracy 70-200 w studiu i wogole co o tym sadzicie? myslelem tez o 85mm 1,8 ale dla mnie to juz za wasko z cropem; Nie piszcie mi tego typu rzeczy ze "najlepiej bym zostawil L-ke i kupil 50mm" bo to bez sensu, nie mam tyle funduszy; oczekuje rzetelenych porad i z gory dziekuje; pozdrawiam

  2. #2
    Początki nałogu Awatar tom170
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Gogolin/Opole
    Wiek
    40
    Posty
    252

    Domyślnie

    1/300 dla 320 mm ??? skad to wziałeś przeciez elka ma 200mm i jak juz x1.6 to 1/320 powinna być jak coś ;] Zastanów sie nad nową sigma bo może sie okazac, że kasa wydana na canona 50/1.4 nie będzie najlepsza inwestycja
    EOS 400D + KIT + 50mm f1.8 + 70-300mm F4-5.6 SIGMA APO DG MACRO + MiniTrekkerAW + Sherpa 600R no i 4GB karta

  3. #3
    Zablokowany
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    85

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tom170 Zobacz posta
    1/300 dla 320 mm ??? skad to wziałeś przeciez elka ma 200mm i jak juz x1.6 to 1/320 powinna być jak coś ;] Zastanów sie nad nową sigma bo może sie okazac, że kasa wydana na canona 50/1.4 nie będzie najlepsza inwestycja

    heh jesli mowisz powaznie do odp : bez czepiania sie szczegolow a jesli zartujesz to odp ::smile: i jakiej sigmie mowa ? i dlaczego mialbym zalowac 50mm 1,4 ??

  4. #4
    Pełne uzależnienie Awatar liquidsound
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    1 956

    Domyślnie

    Ja sie zastanawiam czy kupiles 70-200 tylko dlatego ,ze jest kultowe a teraz nie mozesz dla niego znalezc zastaosowania??
    1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
    Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II

  5. #5
    Uzależniony Awatar dentharg
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Tomaszów Maz/Łódź
    Posty
    867

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tom170 Zobacz posta
    1/300 dla 320 mm ??? skad to wziałeś przeciez elka ma 200mm i jak juz x1.6 to 1/320 powinna być jak coś ;] Zastanów sie nad nową sigma bo może sie okazac, że kasa wydana na canona 50/1.4 nie będzie najlepsza inwestycja
    Właśnie, o jakiej sigmie mówisz, bo i ja przymierzam się do zakupu 50 f/1.4...
    Postprocessing: AfterShot Pro + pluginy

  6. #6
    Uzależniony Awatar comatus
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Wybrzeże Pucyfiku
    Wiek
    41
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dentharg Zobacz posta
    Właśnie, o jakiej sigmie mówisz, bo i ja przymierzam się do zakupu 50 f/1.4...
    Sigma 50 1.4?

  7. #7

    Domyślnie

    Nie sprzedawaj 70-200 i kup 50 1.8.

  8. #8
    Początki nałogu Awatar jceel
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    36
    Posty
    282

    Domyślnie

    jak już, to może lepiej 85/1.8? W ogóle to jak masz pewny chwyt nie powinno stanowić problemu by przy 200mm robić nieporuszone zdjęcia z czasem X = 1/250s, a zawsze możesz po prostu nie używać ogniskowych powyżej 135mm. Zresztą 200mm w studiu to albo do zdjęć "dermatologicznych" albo duże to studio masz ;-)
    EN57D DIGITAL.

  9. #9
    Uzależniony
    Dołączył
    Jun 2006
    Posty
    678

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rubio Zobacz posta
    myslelem tez o 85mm 1,8 ale dla mnie to juz za wasko z cropem;
    nie rozumiem cie, bo uzywasz 70-200 (swietne szklo) i zakres ci nie przeszkadza, a tylko swiatelko, wiec masz do wyboru takie oto 85/1.8 ze swietnym swiatlem i w ogole swietny kawal szkla, to wowczas nagle ci sie robi wasko, narpawde roznica 15mm miedzy 70-85 to nie taka sama roznica jak miedzy powiedzmy miedzy 17 a 32, tym bardziej ze piszesz o jakis tam hipoteteycznych czasach na ogniskowych 110 i 200, wiec skad nagle 85 zrobila sie za ciasna ?

    no i tak jak napisal ktos powyzej, zostaw sobie 70-200 a jak chcesz szerzej i jasniej to kup na poczatek 50/1.8 tez bedziesz zadowolony, a do tego kosztuje smieszne pieniadze
    EOS x2, sloik x5, blyskotki x6

  10. #10
    Coś już napisał Awatar s..
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    47
    Posty
    99

    Domyślnie

    hmm 70-200 do studia?, to muszisz miec spore studio, ja u siebie przy 5m. odejscia raczej za wiele tym szklem w studio nie zwojuje :P. Jak dla mnie podstawowymi szklami studyjnymi sa na cropa 35 mm i 50 mm, obydwa w wersji NIE L i swietnie sie sprawuja. Przylaczam sie do slow kolegi - rem - 50/1.8 z trzy stowki z groszem bedzie dobrym rozwiazaniem.
    2 puszki, pare sloikow i obgryzione jablko do pracy
    moje wypociny, moje studio - "trzy sześć studio", fotograf na ślub - wrocław

Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •