Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Wątek: Światłomierz a światłomierz

  1. #11
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    3city
    Wiek
    40
    Posty
    1 719

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Viracocha Zobacz posta
    Dość śmiałe stwierdzenie i ... błędne. Wg mnie światłomierz do pomiaru światła błyskowego w studio to podstawa. Inna sprawa, że jeśli się nie wie jak go używać, to zakup nie ma sensu.
    Popieram Ciebie i Konrada. Aparaty są wyposażone w niezłą elektronikę, ale często okazuje się że to zbyt mało.
    Ostatnio edytowane przez robgr85 ; 05-07-2008 o 13:11
    Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz1972
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Ząbkowice Śląskie
    Wiek
    52
    Posty
    3 042

    Domyślnie

    Nie rozumiem, co ma elektronika aparatu do studia. Studio=manual i regulacja lamp.

  3. #13
    Coś już napisał Awatar s..
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    47
    Posty
    99

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez monii Zobacz posta
    Nigdy nie używałam światłomierza w studiu ani w plenerze... i kupiłam w końcu światłomierz Polarisa.
    Przyznam że wygląda dość badziewnie ..plastikowy lekko skrzypiący a kosztował ponad 900zł.
    Ten maly skrzypiacy polaris, to bardzo fajny i prosty w obsludze swiatlomierz, z tego, co pamietam o duzych mozliwosciach, spokojnie zmierzy swiatlo zastane, blyskowe i odbite, wiec jesli ma byc uzywany w studio, czy przy portretach w plenerze, spokojnie da sobie rade.
    Co do zasadnosci uzywania swiatlomierza, nie mam zamiaru polemizowac z kolegami, ktorym wystarczy tylko podglad na ekranie apratu - ja sobie nie wyobrazam sesji we wnetrzach, czy w plenerze z 4-6 lampami i kontrola swiatla blyskowego i zastanego bez swiatlomierza :/.
    2 puszki, pare sloikow i obgryzione jablko do pracy
    moje wypociny, moje studio - "trzy sześć studio", fotograf na ślub - wrocław

  4. #14
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Dla mnie również (pomimo posiadania światłom. ttl) światłomierz ręczny/zewnętrzny to podstawa, ale to tylko ja :-)

  5. #15
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad Zobacz posta
    Oj tam zaraz kłopot. Po prostu na poparcie swojej tezy (...) to na pewno Ci ktoś uwierzy.
    Ale ja nie chcę nikogo przekonywać na siłę czy by mi wierzył. Po prostu sugeruję spróbować, czy to co zamierzamy kupić będzie nam na pewno potrzebne.

    A zdjęć swoich nie chowam .

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    nie chcę nikogo przekonywać na siłę
    A potrafiłbyś? Dla osoby, która zadała pytanie to może być ważne.

  7. #17
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    3city
    Wiek
    40
    Posty
    1 719

    Domyślnie

    może to kogoś zainteresuje:
    http://www.youtube.com/watch?v=NfKzY4wMixQ
    Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...

  8. #18
    Bywalec Awatar monii
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    43
    Posty
    170

    Domyślnie

    Chcialam sie dowiedziec jak bardzo różni sie tańszy światłomierz od droższego i dowiedzialam sie że sie chwalę kasa ;/ a mój post nie różni sie niczym od " jaki obiektyw kupić do xxx kasy"


    a jak powiedzialam nie mialam czasu na fotki w ten weekend i nie przetestowałam światlomierza wiec liczłam na poradę kolegów którzy ich używają

    wiec dzięki dla tch którzy coś poradzili

    pozdr.
    Ostatnio edytowane przez monii ; 06-07-2008 o 23:48

  9. #19
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    37
    Posty
    1 344

    Domyślnie

    Kiedyś miałem w rękach Sekonic'a L-308S i wydaje mi się, że jest bardzo zbliżony do tego Polarisa.
    Może i do studio jest całkowicie wystarczający, ale wg. mnie do używania go ze światłem odbitym... no nie wiem, ja bym wymienił choćby na używaną Minoltę Spotmeter w tej samej cenie. Brak kopułki (nie wiem czy jest możliwość dokupienia) można zrekompensować szarą kartą.
    Ostatnio edytowane przez Bagnet007 ; 07-07-2008 o 08:52

  10. #20

    Domyślnie

    W kwestii potrzeb. Nie wyobrażam (ja) sobie pracy w studio bez światłomierza. Nie chodzi tylko o to, że w dobie cyfry dość łatwo dojść do prawidłowej ekspozycji patrząc na histogram. Sęk w tym, że gdy się pracuje na wielu lampach to się kiepsko sprawdza. Ustawiam sobie różnicę lamp tyle EV ile chcę (wiem jaki to da efekt na zdjęciu, każdą z osobna), dopiero potem mierzę sumę (choć wiem jakiego wyniku się spodziewać). Mimo pomiaru każdej z lamp osobno i potem sumy zrobię to szybciej niż ktoś robiący zdjęcia próbne. Fakt, że wiem czego się spodziewać po błysku każdej z lamp (tzn jakie światło dostane z danej nasadki) i w epoce slajdu obywałem się najczęsciej bez polaroida. To mi zostało.
    Widziałem co prawda jak pracował pewien włoch robiący tysiące zdjęć na stocki. Nie używał światłomierza. W ogóle się nie przykładał do poprawnego naświetlenia. Bardzo mocno obrabiał zdjęcia.

    Co do różnic między światłomierzami. Te lepsze mają do pomiaru zarówno kopułki zbierające światło nawet z kąta 220 stopni (uzywane do sumy lamp), jak i płaskie płytki - kąt pomiaru 90 stopni (np do pomiaru pojedyńczej lampy lub przy reprodukcji). Te najlepsze mają spota. Wbudowanego lub jako przystawkę.
    Ważniejsza sprawa - te lepsze mogą podać proporcje światła ciągłego i błyskowego, istotne przy pracy w terenie, przy silnym zastanym, w trybach manualnych.

    Ciekawostka:
    Sekonice mogą być w wersji DR - mają wbudowany nadajnik radiowy (albo do zwykłego sekonica dokupuje się moduł RT32 montowany wewnątrz światłomierza, obok baterii) - taki jaki mają Pocket Wizardy. Wtedy naciskając pomiar wyzwala sie lampy. Wygodne. Uwaga - są 2 systemy zarówno Pocketów jak i Sekoniców - wersje czestotliwości europejskie i wersje USA. Trzeba miec zgodne, bo inaczej nie gada to ze sobą.
    Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •