40D | 17-40/4L | 70-200/4L | 50/1.8 | 420EX | ... I z tego wychodzi: www.kolec.cba.pl
---------------------
Post ten wyraza opinie Autora w dniu dzisiejszym. Nie moze on byc wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym nastepujacym po nim dniu.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany pogladów, bez podawania przyczyny.
Moim zdaniem trochę kokietujeszKadry są OK. Być może znajdą się tym forum osoby, które napiszą, że przednie kółko motocykla żużlowca znajdującego się w lewym dolnym rogu n-tego zdjęcia, psuje kompozycję. Będą to jednak osoby, które z pewnością znają się na fotografii od strony artystycznej, ale jednocześnie nie pojmują specyfiki speedwaya. A może to żużlowi riderzy nie potrafią odpowiednio ustawić się na owalu?:grin:
Jak dla mnie - dobre. Wieeelki + za pokazanie maszyn w ruchu
Kilka kadrów dość podobnych, no ale to chyba ten sport już tak ma![]()
C-F-K - forever
ojjj IS by sie przydal albo chociaz monopod :P
[SIGPIC][/SIGPIC]
Canon EF 17-40 f/4 USM L|Canon EF 70-200mm f/2.8 IS USM L
Canon EF 50mm f/1.4 USM|Canon Speedlight 580ex|SLIK PRO700DX
Z kadrem wszystko ok, ja mam większe trudności jak chcę w kadrze zamknąć mojego 2 latka , a tu - kadry bardzo ładne, dynamika mi się podoba.8)
5D gripped, Canon 5, lampka 430 EX, Canon 35L, Canon 50 1.4, Canon 85 1.8, Canon 16-35/2,8L MK II, Canon 70-200/2.8L, TC Kenko 2x, kilka szkiełek analogowych, dużo chęci i notorycznie mało czasu...
to tylko 1 %...
Bardzo dobre foty, najbardziej podoba mi się 3. Co do kadrów to dałbym więcej miejsca przed zawodnikami np w 2. Możesz napisać jakie czasy używałeś i czy próbowałeś może dłuższych czasów tak powiedzmy 1/100 ? Wiem że to bardzo trudne ale jeszcze bardziej podnosi dynamikę.
Po piersze szkoda, że usuwasz exify, bo zdjęcia są bardzo dobre i możnaby się czegoś nauczyćdruga sparawa dotyczy kadrowania zgadzam się z qNickiem, że wartoby zostawić trochę miejsca przed zawodnikami, chociaż wiem, że przy tak szybkich sportach cięzko o idealne kadrowanie podczas robienia zdjęcia. Ogólnie bardzo pozytywne wrażenie.
Miłego dniamoja www
Dzięki za pochwały
Ogólnie to właśnie mam taki problem z tym kadrowaniem, że nie wiem czy zostawiać więcej miejsca (tor, bandy, trybuny) czy kadrować "ostro" na zawodników. I jedne i drugie mają jakiś swój urok. Szukam czy daje się znaleźć jakiś złoty środek![]()
W zasadzie robię fotki czysto amatorsko, więc ze względów ekonomicznych nie posiadam IS ani monopoda (może się dorobię), ale przyznam, że nie widziałem nigdy na żużlu gości z monopodami, a jak się z IS'em fotografuje to nie mam pojęcia - nie mam od kogo pożyczyć w Rzeszowie a znajomi to albo Nikon albo kompakciki
Exif'a nie ma bo jest "Save for Web".
Ale ogólnie to jak jest jasno: przesłony 5.6-8, ISO 400-640 no i czasy jakie wyjdą - robię na Av
A jak jest ciemno i włącza oświetlenie to przesłona 4 (bo 70-200/4), ISO 1000-1600.
Generalnie jak jest czas dłuższy niż 1/200 to nie wychodzą mi ostre zdjęcia.
40D | 17-40/4L | 70-200/4L | 50/1.8 | 420EX | ... I z tego wychodzi: www.kolec.cba.pl
---------------------
Post ten wyraza opinie Autora w dniu dzisiejszym. Nie moze on byc wykorzystany przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym nastepujacym po nim dniu.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany pogladów, bez podawania przyczyny.
A ja mam pytanie trochę z innej strony. Rozumiem że te zdjęcia były robione z płyty boiska tak? I tu właśnie pytanie z mojej strony, co trzeba zrobić, kim być itp.żeby móc wejść na płytę z aparatem? Z tego co napisałeś to nie pracujesz jako fotoreporter stąd takie pytanie.
350D
W Rzeszowie to na bidę po prostu można wmaszerować do parku maszyn nie niepokojonym przez pana porządkowego. Ale nie tym wejściem tuż przy parku maszyn, co to nim wszyscy wchodzą, tylko tym "od góry", koło trybuny na pierwszym łuku. Wystarczy zawiesić na szyi jakiegoś długiego Canona i sprawa załatwiona.Później ustawić się w kolejce po kamizelkę (powinno być ich osiem, taki jest limit), choć gwarancji jej otrzymania nie ma. Jak wszędzie indziej zresztą, przynajmniej w Ekstraklasie. Tutaj czasem warto mieć jakiegoś znajomego.
Natomiast jeżeli stoi za Tobą jakaś redakcja, to sprawa jest prosta - redakcja wysyła wniosek o akredytację na 3 - 4 dni (zerknij w regulamin lub zapytaj w klubie do kiedy przysyłać) przed zawodami i czekasz na odpowiedź lub ew. znowu dzwonisz. Nie zdziw się, jeżeli w Rzeszowie Ci odmówią. Z jakiegokolwiek powodu.
Co do fotek - fajne, choć zdaje mi się, że kolory ciut za bardzo podkręcone i same zdjęcia o jeden raz za dużo ostrzone. Na trójce udało się uchwycić bardzo fajny moment. Tak zresztą na żużlu jest - do zdjęć z jazdy trzeba mieć trochę szczęścia.
A co do różnorodności ujęć. Tutaj faktycznie robione są z praktycznie jednego miejsca i to trochę obniża ocenę fotoreportażu. Wbrew pozorom jedne zawody można pokazać z bardzo wielu innych, niemniej fajnych miejsc.
Np.:
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_1646.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_1901.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_2078.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_2118.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_2211.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_2282.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_2548.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_2639.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_2786.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_2860.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_3034.jpg
http://gluszak.pl/galerie/34/IMG_3105.jpg
A to wszystko fotki z tylko jednych zawodów. Inna sprawa, że w Rzeszowie na pewno dużo trudniej o tyle miejsc do focenia, co np. w Tarnowie.
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowane przez gushman ; 26-06-2008 o 14:56
Mój sprzęt: szara karta na smyczy | aluminiowa drabinka z dwoma stopniami | statywik na 11 cm | 2 filtry UV | pudełeczko ochronne na kartę pamięci | jedna karta pamięci | druga karta pamięci | trzecia karta świętej pamięci | pilot z antenką | dyfuzor | druga wersja dyskoteki 580 EX z doniczką na kwiaty lightsphere | musztardówka 50 mm 1.4 | jasny 24-70 | jasne i stabilne 70-200 z najdłuższą nazwą | 1 Duży Marek Trzeci.