Nie napiszę, że źle bom niegodna
Jak się robi taki ewłasnie zdjęcie, że samochodzik jedzie i jest ostry a tło poruszone? Tzn teorię znam, że śledzimy apratem/obiektywem samochod w trakcie zwalniania migawki no ale skad mam miec pewnosc, że samochod bedzie ostry? Jak zrobić, żeby nie śledzić szybciej niż samochod jedzie ?Jaka przysłona? rozumiem, że duże f? ale jak duże?
no i jaki czas wystarczy?
Tzn. tak teoria mówio praktykę mnie nie pytajcie;p
TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się
1 i 3 nie podoba mi sie ujecie z gory, moze w TV na F1, ale nie takie foto, przynajmniej mi sie nie podoba
2. gdyby nie ten kamien, to auto by wygladalo jak na parkingu
4. mi sie bardzo podoba
do reszty nie mam zastrzezen, poprawne jak dla mnie, 9 najbardziej dynamiczne, spokojne, ale widac ze to rajd
Canon EOS 40D;Sigma 50 F1.4 EX DG HSMdzooma, ja też tak czytałem... w ogóle ja pięćdziesiątką to bym wszystko fotografował
nie rozumiem po co inne obiektywy wyprodukowali ;D
Dynamicznie, rzeczowo, widać ruch (no może poza 7, 8, 10 - zamroziłeś niepotrzebnie). Ładne kolorki i dużo akcji.
Skądżeś te maluchy wytrzasnął? Mało już tego na ulicach, a tu rajdy...
Pozdrawiam
C-F-K - forever
Jak ja bym przyjechał po rajdzie i tylko takie fotki miał do pokazania - no to wszystko na nic??: Ja tak miałem po 44 krakowskim , zmokłem , zmarzłem i połowę wydeletowałem a z tego co zostało to też na nic :-| . Jak dla mnie to najlepsza fota to 7 , nieżle przycięta opona tylko kadr nie zabardzo , brakuje mi zakrętu i wogóle na tych fotkach jest samochód a nie ma drogi , a raczej mało tej drogi , szosy, ulicy. Gdybym nie maczał obiektywu w tym sporcie to też bym powiedział ze te kadry też są jakieś takie centralne ;-)
wszystko zależy od odległości w jakiej jesteś od auta, oraz szybkości z jaką się porusza. Najlepiej załatw sobie monopod, i celując w auto połącz stały punkt auta (np lusterko) ze środkowym punktem focusa w wizjerze. Jeśli uda dobrze śledzić to nie przestawaj i naciskaj na spust w odpowiednim momencie :P
zacznij od ustawienia czasu na 1/100s, potem możesz zmieniać zależnie od potrzeb.
koniec OT.
Na Twoim miejscu spróbowałbym lekko przykucnąć podczas robienia zdjęć, bo na niektórych trochę za wysoko aparat (ale to moje subiektywne odczucie).
Loty widokowe nad morzem - teraz mnie pochłaniają, 1Ds kurzy się na półce...
Gdyby nie ta lecąca kostka brukowa to bym tego zdjęcia na pewno tu nie pokazywał :-)
W pucharze PZM jeżdżą dalej, w każdym rajdzie startują po 2 - 3. Jak łatwo się domyślić dosiadają ich hobbyści, bo po wynik to maluchem raczej nikt nie jedzie :-)
W mistrzostwach Polski też się pojawiają, w klasie historycznej.
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj
Tzn. tak teoria mówio praktykę mnie nie pytajcie;p
TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się
To zależy od tego czy obiekt przemieszcza się w stałej odległości od aparatu, oraz od samego aparatu. W 40D można spokojnie lecieć na servo, w puszkach ze słabszym AF raczej one shot (ostrość ustawiona wcześniej, w punkt gdzie ma być łapany obiekt) i odpowiednio duża GO.
P.S. "Ten trzeci" nazywa się AI Focus i o jego działaniu można poczytać tutaj.
Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj