Kupy się ne trzymaja Twoje wywody.
Różnice między filmem i matryca sa mniejsze niż Ci się wydaje. Tak samo jak w kadrze średniego formatu zmieści się więcej kryształków AgJ, niż nw kadrze formatu 110, tak samo zmieści się więcej pikseli tej samej wielkości czyli tej samej jakości (szum albo ziarno) w FF niż w APSC. Wskutek tego obraz z większego formatu, czy to chemicznego czy elektronicznego, zawsze będzie lepszy, kropka, i nadaje się to do podkreślenia ~~~~~ wężykiem.
Tak jak powiększanie powiększalnikiem pogorszy jakość, tak samo i powiększanie w komputerze (zarówno aberracje jak i rozmycie czy dyfrakcja będa większe w stosunku do rozmiaru zdjęcia ~~~~~~~).
Tak samo jak szumy w starszej puszce moga być większe niż w nowszej puszce, tak samo szumy z najlepszego filmu z roku 1935 sa większe niż z najmarniejszego filmu z roku 1995. Co w tym dziwnego i na co jest to argument w sprawie rozmiarów matryc?
Niestety, w Twoich wywodach masz rację tylko kiedy powtarzasz rzeczy oczywiste, a poza tym kompletnie bładzisz.
To jest jedyny punkt w którym masz racje. Oczywiście w oderwaniu do teorii.
W praktyce jeżeli komuś zależy na szerszych kątach to ze względu na dostępną optykę FF jest korzystniejszym wyborem. Przy strzałach z tele crop się sprawdza równie dobrze jeśli nie lepiej (korzysta się z najlepszego optycznie centrum obrazowania obiektywów).
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Tylko w praktyce taka sytuacja nie istnieje bo nie ma takich matryc o jakich pisałeś czyli kropowa wycięta z tego samego wafla co FF (nie ważne z jakich względów). Ważne że w praktyce coś takiego nie istnieje. Wycięcie części kadru z FF w praktyce zawsze wpływa na rozdzielczość a co za tym pogorszenie jakości obrazu. I nie teoretycznie tylko praktycznie.
jan pawlak dlaczego z takim uporem chcesz porównywać zdjęcia z FF i APSC poprzez cropowanie ? Ustaliliśmy już ponad wszelką wątpliwość, że jest to utrata jakości i nikt normalny tego nie robi, bo po co.
Drążysz temat czysto abstrakcyjnie podczas gdy nam chodzi o rzeczywiste efekty uzyskane przy pomocy tych body. Duża matryca daje więcej możliwości i nic tego nie zmieni i nie dlatego, że to magia tylko czysta fizyka![]()
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
A ciekawi mnie ilu teoretykow zdaje sobie sprawe z tego ze ilosc pikseli na matrycy jest inna niz ilosc pikseli na zdjeciu ....
W wątku (i nie tylko) przedstawia się przykłady/sample z konkretnych puszek FF i APS-C i twierdzi/argumentuje że są one wynikiem różnych rozmiarów matryc (FF vs. crop) co (na ogół) NIE jest prawdą.
Jedyne przewagi FF z faktu większej powierzchni fizycznej matrycy to :
a. większy kąt widzenia
b. możliwość umieszczenia większej liczby pikseli i/lub większych pikseli
O ile cecha a jest "automatyczna" o tyle cecha b to domena producenta, działu rozwoju i działu strategii/marketingu, jaka technologia pikseli jest już dostępna i jaką zastosuje w konkretnej puszce FF czy też APS-C.
To od rynku/producenta zależy czy np. wyższe ISO czy lepsza dynamika będzie dostępne w puszce FF czy też APS-C.
Nie jest to automatycznie zależne od rozmiaru fizycznego (FF vs. crop) matrycy
Na przykład w FF 1Ds dostępny zakres ISO 100 - 1250 jest mniejszy niż APS-C 7D (ISO 100 - 12800).
Tak więc twierdzenie że jakieś efekty z puszki np. FF 5D2 są lepsze niż z puszki APS-C 7D
może być prawdziwe, może być stwierdzeniem faktu
Ale twierdzenie że jest to spowodowane tym, ze efekty z FF są lepsze niż z APS-C (FF vs. crop) to już prawie dogmat wiary, bez względu na fakty, (np. patrząc 4 linijki wyżej)
Z wyjątkiem cechy a (kilka linijek wyżej) i wynikających z niej konsekwencji
jp
PS
Zmęczyła mnie ta dyskusja......to bezowocne.
Przecież każdy może wierzyć w co chce więc ...niech sobie wierzy![]()
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 13-04-2014 o 18:39
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Podsumowując należy się zastanowić dlaczego kupujemy drogie puszki FF, skoro moglibyśmy to samo uzyskać dużo taniej przy pomocy APSC![]()
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII