Czyli ,ze oprocz GO te puszki nie rozni nic w jakosci zdjec?? (pomijajac winiete ktora dodaje plastyki zdjeciu)??
Czyli ,ze oprocz GO te puszki nie rozni nic w jakosci zdjec?? (pomijajac winiete ktora dodaje plastyki zdjeciu)??
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Nie dla fotoamatora ktory zamiast wydac 5000pln za puszke wyda 2500pln za 40D (jak w moim przypadku). Jako ,ze amatorzy stanowia tu znakomita wiekszosc takie porownania maja duze znaczenie. Sam sie zastanawialem czy nie przycisnac pasa i nie brac 5D, ale wkoncu sie opanowalem i kupilem 40D z ktorej jestem zadowolony. Do tego zestaw stalek i jest ok. Tak na prawde na cropie przy 1.8 GO jest tak male, ze troche zawsze i tak domykam. Co innego profi, wtedy faktycznie jest sens kupowac Lki i 5D. Denerwujace sa komentarze "dozbieraj do elki". To glupota. Rownie dobrze mozna bazowac na szklach z sektora amatorskiego (jak to co mam w opisie) i miec dobre jakosciowo szkla.A to nie wystarczy?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
Ciekaw jestem skąd się w takim razie bierze przekonanie o lepszych kolorach z 5D? Piątkę kupiłem dla małoobrazkowej GO a nie dla żadnych "kolorów' więc raczej trudno aby to była tylko siła sugestii i szukanie czegoś na siłę. Te żywsze "kolory" to zauważyłem dopiero później, oglądając powiększone zdjęcia w trakcie obróbki.
Hmmm.... ciekawe :-)
I wg mnie cóż z tego wynika? Przecież te dwa obiektywy nie różnią się jedynie ogniskową, kątem widzenia ale jakością produkowanego obrazu. 35L to inna klasa niż 50 1.4.
Upraszczając i skracając tok myślenia, nie dziwią mnie wyciągane przez Ciebie wnioski, kiedy piszesz, że nie możesz odróżnić co jest z czego. Bo tak raczej musi być w takich konfiguracjach. Można zatem postawić umownie znak równości -> lepsze szkło+gorsze body (35L+40D)=gorsze szkło+lepsze body (50 1.4+5D). Wg tego założenia otrzymujemy obraz porównywalny, choć wrażenia też będą subiektywne. I to mnie nie dziwi.
Ale gdyby mieć odpowiednik 35L np. taki 50 1.4L o tej samej jakości (a go nie ma) i wtedy podpiąć do 5D to jak najbardziej. Wtedy byłoby to bardziej miarodajne i widzielibyśmy różnice w obrazowaniu cropa i FF. A tak możemy sobie tylko podywagować, pooglądać dodatkowe sample. Może jakieś inne, ciekawe wnioski z tego wynikną dla forumowiczów.
Ostatnio edytowane przez hofi66 ; 21-06-2008 o 00:33
Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...
Ach to przezabawne, widac, ze Ken Rockwell jest Twoim idolem, skad taka zgodnosc pogladow?
http://kenrockwell.com/canon/40d.htm
Ken:
30D, 5D : worst, crappy, worthless, weak, dim, off color, hideous color accuracy, nasty green-cyan tinge.
40D: two or three classes above 30D and 5D, big, bold, vibrant, vivid.
Ken? VanMurder? To ktory LCD w koncu jest zielono-niebieski czy zolto niebieski? Kto ma terminalne stadium daltonizmu?
A swoja droga, jest to ostrzezenie, ze nie nalezy ufac opiniom wyglaszanym na Internecie nawet o rzeczach, ktore wyglaszajacy wlasnie trzymaja w reku. ("Nie wierz swoim klamliwym oczom, tylko sluchaj co Ci mowie") .
PS. A oczy to mam dobre, jak widac na awatarze.
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 21-06-2008 o 05:46
dobra wiadomość dla posiadaczy cropow, chociaz 35L to + dla 40D w testach, ale jesli podobnie z 70-200 to troche moze dziwic
![]()
Zeby nie wyszło że "jesli nie widac różnicy to po co przepłacac" ;-)
40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R