już zrobili: 1Ds III
http://www.dpreview.com/
teraz wystarczy aby ktoś zechciał pokazać jakieś przykłady.
już zrobili: 1Ds III
http://www.dpreview.com/
teraz wystarczy aby ktoś zechciał pokazać jakieś przykłady.
tak z mojego punktu widzenia, to nalezalo by miec i crop i ff. sa to aparaty do roznego przeznaczenia i fajnie miec oba.
5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR
adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB
Nie chce mi sie tego komentowac...
Niestety 24L na cropie jest mydlanym obiektywem na 1,4. na FF nie jest super ostry ale jak najbardziej uzywalny
Nie jest to zaden slepy test ( chyba ze ktos jest slepu i tak tego nie zauwazy) wiec daje pelny EXIF
ACHA I NIE DA SIE POSTOWAC W FF3 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ostatnio edytowane przez trampek ; 19-06-2008 o 15:59
R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max
Ja coraz bardziej sie przekonuje do tego ze roznica kolorow to raczej wina softu. Przeciez te matryce sa takie same, jedynie wielkosc i upakowanie (rozmiar) pixeli sie rozni.
Niech ktos da jakis konkretny argument ,ze tak nie jest (tylko nie taki ,ze widac bo rozwazam czysto teoretycznie to czy matryca moze wplywac na kolory, skoro matryca sama w sobie koloru nie widzi).
Ostatnio edytowane przez liquidsound ; 19-06-2008 o 16:05
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
no tak mi sie wlasnie wydawalo ze 24 ma mydelko na 1.4. ale poprawia mu sie znaczaco z przymknieciem.
5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR
adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB
Oczywiście, że widać różnice. Głównie widać winietę na 35L + 5D. Przyciemnione rogi dają wrażenie większej głębi i powodują mniej przepalone niebo, które przy 30D niestety się trochę przepaliło. Kubuś na 30D jest bardziej żółty i ma trochę bardziej czerwony kubraczek, na 5D wydaje się jakby kubraczek był lekko wyprany. Wydaje się jakby 5D miało zbyt słabo podbitą czerwień, co automatycznie przełożyło się na lepszą zieleń. Mnie do 5D głównie przekonuje właśnie winieta i plastyka, której trochę brakuje w cropie - szczególnie tej plastyki, bo winietę to spokojnie można dorobić... A kolory... no cóż, które są bardziej prawdziwe? A które ładniejsze? Niekoniecznie te prawdziwe = ładniejsze...
AWB bylo na auto, a na niebie były dosyć poszarpane chmury (niejednostajne ) światło co moglo spowodować różnicę w barwach ?
DAS APARAT
Są 2 różne szkła na różnych body. Na 30D mamy 24L na 5D 35L. Z tego co pamiętam (testy), to chyba 35L jest ostrzejsza na 1.4 niż 24L? Więc chyba nie do końca jest to dokładne porównanieAle dzięki za test.
Trzeba mieć odwagę, by milczeć ...
mi chodzilo bardziej o katy widzenia i ogolnie otrzymany kadr z dwoch takich polaczen. to uzyskalem![]()
5d | 40d | tokina 10-17 fish | canon 24/1.4L | canon 85/1.8 | canon 135/2L | canon 400/5.6L
430ex | 2 x sunpak 555 | metz 60 ct-4 | 2 x elfo 500 | elfo 1200 | PW plus II | sekonic L-758DR
adam chrabąszcz | extreme sport | galeria CB
tu nie ma sensu najmniejszego dyskutować o kolorach, gdy WB było na 'auto' !!
Na AWB zrobisz kolejno dwa zdjecia jednym aparatem bez zmiany obiektywu i kolory nie będą takie same, a co dopiero dwoma różnymi zestawami aparat-obiektyw !
można natomiast pogadać o GO, ale tu widać to co jest oczywiste: 35L @ 5D daje wyraźnie mniejszą (najbardziej oczywiście widać to nie w tle, lecz na pierwszym planie).
Różnica dla mnie jest tak samo widoczna jak w poprzednim przykladze 85/1,8 vs 135/2L
Jesli ktoś ma mozliwość, to poproszę 85L @ APS-C vs 135L @ FF (oba szkła wide open).
Na mój rozum będzie to mozna rozróżnic tylko po winietce.