Zobacz wyniki ankiety: Najlepszy szerokokatny obiektyw

Głosujących
484. Nie możesz głosować w tej sondzie
Strona 10 z 20 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 192

Wątek: Najlepszy szerokokatny obiektyw

  1. #91

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    11-16 chodzi mi bez zarzutu. Przy ostrzeniu zupełnie go nie słyszę. Nie myli się na moim 50d, czasami używam na 350d i również bez pudła. Ostrzy szybko, szybciej niż T17-50, ale wiadomo, wolniej niż C70-200 2.8, chociaż szybkość ostrzenia też nie jest dla mnie w żaden sposób uciążliwa - nie mam wrażenia czekania na obiektyw - naciskam i mam. Ostry od 2.8, takie światło jest fajne, bo przy wyostrzeniu na bliższe odległości, pomimo małej ogniskowej, jest pewna GO, no i z iso można zawsze o jeden stopień w dół zejść. Jedyne co mogę powiedzieć na minus to to, że niekiedy flaruje (ale flary widać jeszcze przed zrobieniem zdjęcia i można lekko przekadrować, mi osobiście nie przeszkadzają, nie są megauciążliwe) i ma stosunkowo mały zakres (mając 11-16 i 70-200 brakuje mi czegoś po środku, dlatego nie spoczywam na tym zestawie i planuję kolejne szkła). Budowa w porównaniu do Canona - nie wiem, bo tego drugiego nie widziałem na oczy, jednakże Tokinka jest bardzo solidna - czujesz, że się nie rozwali. Kolejnym minusem jest przełacznik AF/MF (wbudowany w pierścień ostrości), którym nie idzie przełączyć trybu zachowując aktualną pozycję.

    Ja swojego kupiłem za 1300(nówka), obecna cena 2700 trochę powala. Również brak czegoś w standardowych ogniskowych jest uciążliwy, dlatego w twojej sytuacji wstrzymałbym się raczej z tą zamianą i uzbierał na UWA tyle, żeby nie musieć sprzedawać Tamrona. Chyba że jesteś stuprocentowo przekonany, że wiesz czego chcesz i przeżyjesz z tym tandemem (11-16 i 85) dłuższy czas.

    EDIT : kurcze, fajne macie demonstracje tam w UK :P Teraz widzę, że wiesz czego potrzebujesz i raczej przeżyjesz z 11-16 i 85. Światło 2.8 w takich akcjach jest fajne, bo możesz głębią pooperować i wyróżnić jedną z postaci.
    Dzięki za odpowiedź. Tamrona już sprzedałem bo irytował mnie niemiłosiernie :-D
    Tak naprawdę to wszystko o co się rozchodzi to f2.8 Tokiny kontra większy zakres ogniskowych Canona. Będę musiał się wybrać do sklepu i trochę je pomacać.

  2. #92
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob.K Zobacz posta
    Dzięki za odpowiedź. Tamrona już sprzedałem bo irytował mnie niemiłosiernie :-D
    Tak naprawdę to wszystko o co się rozchodzi to f2.8 Tokiny kontra większy zakres ogniskowych Canona. Będę musiał się wybrać do sklepu i trochę je pomacać.
    Dokładnie taki sam wybór sobie sam dałem, i wybrałem Tokinę. Jeżeli nie planujesz robić w ciemnicy (1/20 2.8 iso1600) i GO ci nie robi, to ja brałbym Canona.

  3. #93
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    No i kolejny kto się meczy z tym wyborem.
    S 10-20/4-5,6 vs T 11-16/2.8

    Sigma za jej
    zalety
    cenę ok 1200zł, małe CA, względnie udane szkiełko
    wady
    gorsza ostrość, AF, ciemnica

    Tokina za jej
    zalety
    światło, ostrość, budowę,
    wady
    tasiemką, cena ok 2kzl, CA (choć ten model ma znacznie mniejsza CA)

    I dalej nie wiem co wybrać, na sigmę do zbierał bym (sprzedaje szkoło i plecak w tym celu). Do Tokiny mi jako studentowi chyba zajmie mi z rok zanim do zbieram by ją kupić ale światełko kusi:/ szczególnie gdy czasami nie trzeba taszczyć statywu a kręgosłup już to poczuł. Sigmę mogę pożyczyć zobaczyć, z Tokiną gorzej(Białystok).

    Zastosowanie krajobraz o każdej porze roku i dnia (gdy jest ciemniej nie ma bata trzeba użyć statywu tak czy inaczej). Do reporterki średnio widzę takie szkła, wolę bardziej normalnych ludzi a nie pokrzywionych co nie znaczy że zupełnie nie wykluczam jego użycia.

    Pozostałe już świadomie kupione szkła 28/1.8 85/1.8, no i co poradzicie?

  4. #94
    Pełne uzależnienie Awatar sniper88
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 156

    Domyślnie

    Skoro do krajobrazu, to światło 2.8 Ci jest raczej niepotrzebne. S10-20 ma napęd HSM, więc AF jest szybki, cichy a i z celnością nie miałem problemów. Do tego przy takich ogniskowych GO jest na tyle duża, że nawet średniej klasy AF dawałby radę.
    Ostrość jak dla mnie jest ok
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    A, jeszcze jedno. Nie wiem jak Tokina, ale Sigmiok pod światło to cud miód malina
    Ostatnio edytowane przez sniper88 ; 02-01-2011 o 18:53 Powód: Automerged Doublepost
    WWW | 500px | IG
    Semper in altum

  5. #95
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    Poza tym jak jest z pozostałymi cechami plastyką, odpornością na flary etc, szczelnością.
    Wszystko co dotyczy obrazka, to f2,8 to tylko po to by nie musieć tyle ciągać statywu:/ tyle.
    AF hmm nawet na C28-105 usm o świcie czasami af nie trafia i to na manual i jedziemy.

    Przewidywaną ilość użycia 75(i w górę)% krajobraz, 15% wnętrze ładnie oświetlonej kaplicy gdzie światła jak na lekarstwo a 10% pozostałe to reportaż. To tak dla zobrazowania. Zobaczymy jak w praktyce.

  6. #96
    Pełne uzależnienie Awatar sniper88
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Kraków
    Posty
    1 156

    Domyślnie

    Jakość obrazka - bdb. O flarach, jak pisałem wcześniej, mogę się wypowiedzieć w samych superlatywach. Zestaw S10-20 + polar + GND pod światło daje radę (choć od kiedy sponiewierałem dość mocno połówkę jest gorzej).
    Przy zmianie ogniskowej na 20mm tubus wysówa się o jakieś 1,5cm, ale jak narazie (prawie 3 lata) żadnych paprochów w środku nie namierzyłem
    Taa, tylko w krajobrazie przy f2.8 to Ty będziesz miał może i ostro, ale tylko na pierwszym planie.
    Też się cudów nie spodziewaj po AF, w środku bezksiężycowej nocy na pustkowiu napewno nie trafi. Natomiast nigdy z nim nie miałem problemów, a zdjęcia robiłem o różnych porach i w wielu różnych miejscach. Może wypowiedziałbym się lepiej o innych obiektywach, ale korzystam tylko z Sigmy i jak narazie jestem bardzo zadowolony
    WWW | 500px | IG
    Semper in altum

  7. #97
    Coś już napisał Awatar meg83
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Kraków
    Posty
    65

    Domyślnie

    moja S 10-20 z szarą połówką i polarem czy bez radzi sobie zawsze świetnie pod światło

    musi być wyjątkowo ostre światło, żeby np nie poradziła sobie ze słońcem w kadrze i pojawiły się brzydkie flary

    dla porównania mój tamron 17-50 f2.8 na krótszej ogniskowej lubi urozmaicać zdjęcia flarami gdzie s 10-20 nie ma z tym problemu

  8. #98
    Pełne uzależnienie Awatar _igi
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    2 035

    Domyślnie

    10-20, ta ciemniejsza dosyc ladnie radzi sobie pod swiatlo. Nie jest to koze poziom 17-40L, ale zle tez nie jest. Trzeba uwazac na to czy jej plaszczyzna ostrosci nie jest przekrzywiona i to w sumie koniec jakis zabaw.

    Swiatlo na szerokim kacie wystarcza, pamietaj ze mozesz tu spokojnie utrzymac 1/15 sekundy. To fajne szklo, lubilem je bardzo i sprzedalem tylko z powodu przejscia na ff. No i dziala elegancko na korpusach 1d
    5D4, 1D4, 1Ds3 + TS-E 17L, TS-E 24mk2L, 24L, 35L, 50L, 135L, 24-105L, 100-400L, + 6x manfrotto

  9. #99
    Bywalec Awatar photogambler
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    wawa
    Posty
    105

    Domyślnie

    jezeli krajobraz to tylko sigma! nie zdarzylo mi sie focic pejzazu (glownie wieczornego) przy dziurze 2.8.Ale to moze moje przyzwyczajenie:-)2.8 do reportazu ale,jak ktos slusznie zauwazyl ...do 10%.Poza tym tokina na 2.8 rysuje troche mniej ostro niz sigma na 5.6 i wyżej.A pejzaz to przeciez przymknieta blenda + statyw. Pzdr:-)
    6d, 50 1,8 STM, 16-35 f4 IS L, 24-105 f4 IS L ,85 1,8 USM, 70-200 f4 IS L, pleśniaczki, itepe...

  10. #100
    Coś już napisał Awatar meg83
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Kraków
    Posty
    65

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez retter Zobacz posta
    Zastosowanie krajobraz o każdej porze roku i dnia (gdy jest ciemniej nie ma bata trzeba użyć statywu tak czy inaczej).
    to w takim razie nie masz co się przejmować światłem- bo nawet w dzień każdy zaczyna w końcu zawsze używać statywu - trochę kg więcej na plecach, ale za to jaka radocha przy spokojnym kadrowaniu

Strona 10 z 20 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •