Strona 11 z 16 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 159

Wątek: Stare lampy błyskowe a współczesne DSLR

  1. #101
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    36
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    Kup miernik napięcia i sprawdź czy spełnia normy - chcesz by ktoś Ci z fusów powróżył?

    I przeczytaj regulamin - skoro temat znasz to w nim mogłeś się dopisać.

  2. #102
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jul 2008
    Miasto
    Gliwice
    Posty
    256

    Domyślnie

    kiedyś mierzyłem i było to podajże 257V...
    / 6d / C15mm Fisheye / C17-40 / C50 1.8 STM / C135 2.0 / Fujifilm x100s / 430EX II / 2x YN685 / Voigtlander Bessa R4a + 21mm f4 + 35mm f2.5
    http://adamlakomy.pl - PORTFOLIO
    http://photoskateboarding.blogspot.com - skate portfolio

  3. #103
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    36
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    Jeśli to pewny pomiar to 350d spokojnie wytrzyma.

  4. #104

    Domyślnie

    Z tego co wyczytałem na jakiejś stronie to puszki Canona tylko do 6V wytrzymują z resztą podobnie jak wszystkie nowoczesne puszki. Dlatego są patenty na podłączanie takich lamp. Jeden to tak jak Ty stosowałeś przez samowyzwalacz(chociaż nie wiem jak to się robi), przez fotocelę a jeszcze inny jest opisany na forum Cyberfoto.pl przez niejakiego augusta: "Witam. Poniżej zamieszczam opis co trzeba zrobić, aby przystosować starą lampę błyskową do pracy z delikatnymi układami aparatów cyfrowych.

    Zasadnicze pytanie: po co to robić? Ano po to, zeby mieć pewność, że nic sie nie stanie i żeby nie myśleć przy każdorazowym naciskaniu spustu migawki czy to może ostatnie zdjęcie?

    Być może nie każdy wie, że na stopce lamp błyskowych (pomimo że są zasilane 2-4 paluszkami) występuje napięcie do kilkuset woltów!!! Takie napięcie przy kontakcie z układem elektronicznym aparatu spowoduje, ze (nie pamietam kto to napisal...) matryca wycieknie przez gwint od statywu... oczywiście byc moze to nie prawda i wszystko bedzie działać, jednak producenci aparatów zalecają używanie lamp dedykowanych (wydatek rzędu 200zł wzwyż)... A taką 'zwykłą' lampkę mamy juz za 20zł. I ja wcale nie mowie, ze lampa za 20zl nie bedzie dzialac, jednak nie ma nikogo kto by to sprawdził.. wiec na wszelki wypadek warto sie zabezpieczyc

    Ale do konkretów. W opisie posłuże się przykładem lampy NimnuL'a, którą niedawno przerabiałem. Jesto to niemiecka lampa UNOMAT BC24 CT.

    Jak widzicie na załączonym obrazku. Napięcie na stopce wynosi ponad 50V. Bylo wiecej, ale zanim podpiąłem miernik i ustawilem aparat to kondensator troszke sie rozladowal. Niemniej jednak to wciaż za dużo!!! Układy cyfrowe są przeznaczone do pracy do 5V!


    Bierzmy się więc do tuningu..

    UWAGA! W obudowie jest wysokie napięcie! Nawet po wyjęciu baterii! Przed demontażem należy rozładować lampe!

    Najważniejszym elementem przeróbki jest optotriak - układ scalony MOC3021.

    (optotriak MOC3021 może załączać obwody o napieciu do 400V i bodajże 15mA, jezeli nasza lampa ma wyższe napięcie na stopce - powinniśmy zastosować MOC3051 - na 600V i 5mA)

    Jest to urządzenie, które odizolowuje galwanicznie dwa obwody.. Krótko mówiąc - w takiej oto kostce:
    (te cyfry to numery nóżek układu)

    EDIT: Tu malutka pomyłka - nóżka oznaczona 4 to nóżka nr 6, a oznaczona 6 to oczywiście 4

    znajduje się dioda i czujnik. Gdy zapalamy diode czujnik wykrywa światło i zwiera końcówki. proste? no pewnie! A najlepsze jest to, ze wysokie napiecie nie ma mozliwosci przedostac sie do obwodu aparatu!

    Potrzebne nam jeszcze będa rezystor 100 Ohm (lub 27 Ohm - patrz niżej), lutownica, troche cyny, kabelków i chęci..

    Gdy już mamy wszystko co potrzebne, korzystamy ze schematu:


    odcinamy kabelki od stopki i montujemy między nie nasz układ. Napięcie 3V lub 6V bierzemy po prostu z ogniw (baterii) umieszczonych w lampie. Wszysto staramy sie zmontować bardzo mocno, gdyż przy nacisku w trakcie skladania lampy latwo o rozłączenie takiego układu.

    Rezystor 27 Ohm stosujemy wówczas jeśli wyprowadzamy napięcie 3V (np. dla lamp na dwa paluszki, lub poprostu bierzemy napięcie tylko z dwóch baterii, a nie z czterech)...

    Gdy lutujemy nie trzymamy lutownicy w dlugim kontakcie z elementami - po prostu ciach i juz przylutowane. Gdy bedziemy długo nagrzewac uklad - to go uszkodzimy.

    Zanim się zabierzemy - najlepiej będzie gdy najpierw znajdziemy miejsce w obudowie dla naszego nowego układu - należy pamiętać, że ścisk w lampie może spowodować przesunięcie się przełączników - i kolejny problem...


    Gdy wszystko gotowe - jeśli to możliwe - sprawdzamy czy lampa działa i ile wynosi napięcie na stopce... Jezeli wszystko gra - 'ładnie' izolujemy nasz układ:


    Następnie całość składamy. Napewno zanim złożymy to dobrze - namęczymy się nieźle, a na końcu okaże się, że coś się rozłączyło i nie działa... takie życie






    Aby wreszcie uzyskać oczekiwany efekt. Teraz nasza cyfrówka jest już na pewno bezpieczna!



    Uzyskaliśmy napięcie na stopce ok. 4V - przy bardzo małym prądzie.

    Cennik:
    MOC3021 - 1-3zł
    Rezystor 100/27 Ohm - 5gr.[/i]

    Z niektórymi lampami - powyższy układ może się wieszać - poniższy schemat powinien pomóc:


    Zamiast MOC3021 można zastosować MOC3051 lub inny bez detekcji przejścia przez zero.

    Ale w ogóle najprościej - kupić fotocelę MIF - wersję 2.1e również można wykorzystać jako separator napięć."




    a tu LINK do całego tematu

  5. #105
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    36
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Opa_Apo Zobacz posta
    Z tego co wyczytałem na jakiejś stronie to puszki Canona tylko do 6V wytrzymują z resztą podobnie jak wszystkie nowoczesne puszki.
    "Canon Digital SLRs safe for TCV up to 250 volts:
    EOS-1D Mark II N, EOS-1D Mark II, EOS-1Ds Mark II, EOS-1D, EOS-1Ds
    EOS 30D, 20D, 5D
    EOS Digital Rebel XTi, XT (400D/350D)
    EOS D6000/D2000, Kodak DCS560/DCS520 (circa 199
    EOS-DCS series (circa 1995)

    Canon Digital SLRs safe for TCV up to 6 volts:
    EOS 10D, D60, D30
    EOS Digital Rebel (300D)

    Canon 35mm SLRs safe for TCV up to 250 volts:
    EOS-1V, EOS-1N, EOS-1, EOS 3

    Canon 35mm and IX240 SLRs safe for TCV up to 6 volts:
    EOS 650, 620, 630, RT
    EOS 850, 750, 700
    EOS Rebel Series
    EOS Elan Series
    EOS 10s, A2E, A2
    EOS IX, IX Lite
    T90"

    Wszystko to jest w temacie do którego link podałem wcześniej - sprawdzone organoleptycznie i do 300V nie ma co się bać.
    Ostatnio edytowane przez wojkij ; 13-02-2009 o 00:08

  6. #106

    Domyślnie

    Właśnie przed chwilą to przeczytałem ale ja tam i tak bym nie eksperymentował. Wole kampienie na allegro. Sprawa nie była priorytetowa więc mogłem poczekać i po miesiącu upolowałem 430EX za 350zł gdy była jeszcze warta 800, bo ktoś kasy potrzebował.

  7. #107

    Domyślnie

    Chwile wcześniej zacytowałem w tym temacie augusta z cyberfoto.pl link Ja i tak nie ufam takiej nieoficjalnej stronie. Wole kampienie na allegro. Sprawa nie była priorytetowa więc mogłem poczekać i po miesiącu upolowałem 430EX za 350zł gdy była jeszcze warta 800, bo ktoś kasy potrzebował. Takie przypadki się zdarzają więc polecam jeżeli sprawa nienagli. A poza tym napięcie trzeba mierzyć raczej tak jak już ktoś powiedział podczas wyzwalania lampy, a nie gdy jest po prostu włączona i naładowana.

  8. #108
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Oct 2006
    Miasto
    Kraków/Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 641

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kreciu Zobacz posta
    Czy stara Xela 18LA1 podpięta do 40D przez kabel synchronizacyjny (do gniazda PC) nie narobi bigosu?
    Tylko po co? przecież ta zabawka nie daje większego światła niż lampa wbudowana ;-)
    Fotograf platoniczny

  9. #109
    Dopiero zaczyna Awatar vietcargo
    Dołączył
    Feb 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    33

    Domyślnie

    Znalazłem w "rupieciarni" starą lampę błyskową Nissin 350T. Mniej więcej doczytałem, że działa ze współczesnymi aparatami, jednak nie chce nic robić bez pewności. Żeby zadziałała potrzebuje byle jakiej fotoceli?

    Myślałem o wykorzystaniu jej jako drugiej lampy rozstawianej na statywie i połączonej kablowo z aparatem. Istnieje taka możliwość? ;-)

  10. #110
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2009
    Posty
    370

    Domyślnie

    witam sry za odkopanie tematu, stałem sie posiadaczem 350d
    i przy okazji odkopałem lampę starą od zenita na kabu "ELGAWA N128"
    Czy ktoś próbował takie kombo czy jest to raczej bardzo ryzykowne - moge zjarac aparat.
    Znalazłem na niej info jakieś z tyłu jedynie
    VEB Elgawa plaven
    220V~
    z tego co kojarze to lampa z NRD bodajże
    Ostatnio edytowane przez madc0w ; 27-08-2009 o 18:34

Strona 11 z 16 PierwszyPierwszy ... 910111213 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •