Owszem, zdarza sie ze obiektywy analogowe niezbyt dobrze radza sobie z cyfrowymi body, po to niektore firmy wypuszczaja specjalne serie obiektywow "dedykowanych" do cyfrowek (Tamron Di, Sigma DG) choc tak naprawde ta dedykacja oznacza nie ze obiektywy dobrze dzialaja tylko z cyfrowkami a ze dobrze dzialaja zarowno z analogami jak i cyfrowkami.Zamieszczone przez Czarek
tutaj masz skrotowo jak to wyglada z obiektywami z analogow do cyfrowek:
http://www.shutterbug.net/show_reports/1202sb_35mm/ oraz wyjasnienie jak to Tamron zaprojektowal swoja serie Di by tego uniknac
"Lenses designed for 35mm SLR cameras pose two problems with digital models: ghosting and flare in backlighting, as well as peripheral light falloff with less light reaching pixels at the edges of the image area. Depending on the specific focal length the problem is more, or less, noticeable. The optical systems of the new Di lenses were designed to decrease flare/ghosting and to offer increased peripheral light gathering capability or increased corner luminosity. Hence, they provide better performance with both silver halide film and digital sensors."
Drugi problem slabej ostrosci to moze byc stosowanie filtrow antyaliasingowych w cyfrowkach ktore zapobiegaja nakladaniu sie linii pikseli i znieksztalceniom obrazu (dosc slynna mora czyli efekt moire - to skutek nakladania sie linii) - stosowanie takich filtrow zmiekcza obraz co pwoduje prawie ze koniecznosc wyostrzania pozniej zdjecia software (ja np ogromna wiekszosc oryginalow traktuje unsharp mask na radius ok 1.5 , treshold 2 i wartos 50-60%)