Page 5 of 10 FirstFirst ... 34567 ... LastLast
Results 41 to 50 of 91

Thread: zestaw IDEALNY - ale też i z głową - WASZE TYPY

  1. #41
    Pełne uzależnienie gwozdzt's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Age
    52
    Posts
    5,780

    Default

    Quote Originally Posted by MacGyver View Post
    Wielkie, ciężkie, za wąskie na UWA, za krótkie na uniwersalny zoom, z olbrzymimi filtrami (wersja II),
    ja bym jeszcze dodał, że do wersji II na cropie to nawet osłony przeciwsłonecznej nie zaadoptujesz z czegoś węższego. (w przeciwienstwie do 17-40 i pierwotnego 16-35, do których dają się używać osłony z 24L, 24-105L, 17-55 IS oraz 28-300L)
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  2. #42
    Początki nałogu zuczek's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Age
    43
    Posts
    282

    Default

    a co proponujecie dla kogoś kto smiga po Tatrach z 400D ? ( fotograf: początkujący, pasjonat, informatyk )
    www.fotoadam.eu
    FF | 40D | s 50 1.4 | ef 24-105L 4IS | 2x430ex | 550R |

  3. #43
    Pełne uzależnienie gwozdzt's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Age
    52
    Posts
    5,780

    Default

    Quote Originally Posted by zuczek View Post
    a co proponujecie dla kogoś kto smiga po Tatrach z 400D ?
    http://canon-board.info/showthread.php?t=31432
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  4. #44
    Uzależniony ARN's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    wieś pod Warszawą
    Posts
    757

    Default

    Quote Originally Posted by Sarewok View Post
    chodzi o oiektyw a nie o to gdzie sie go wsadza, porownalem dwa obiektywy, czytaj uwaznie, a tak swoja droga to chyba CI sie cos pomylilo z 16-35 do 40D , bo to idealny zestaw

    wlasnie to ma byc alternatywa dla amatora.....i nie jest gruba przesada nazywanie go zamienikiem. Obejrzyj w necie zdjecia z koncertu ich troje, koles robil 350D i 18-55 a zdjecia sa rewelka
    Sarewok
    ja od ponad pół roku mam taki zestaw (16-35II i 40D). Oprócz tego coś tam jeszcze leży w plecakach (24-105 i 70-200, mówiąc tylko o zoomach). I uwierz mi, stwierdzam zdecydowanie, że ten tandem nie jest idealnym rozwiązaniem.
    McGyver ma rację - wiem, że nie wykorzystuję tego szkła w pełni (choć jakościowo szkło jest rewelacyjne!). Byłem ostatnio na wyjeździe (na trącącym Cepelią wulkanie na Teneryfie) i wściekłość mnie brała, że czasami było za wąsko.
    I od kilku tygodni/miesięcy miotam się z decyzją jakiejś zmiany, bo za 1,5 miesiąca znowu szykuje mi się fajny wyjazd (20 dni w poprzek zachodnich Stanów - Góry Skaliste, Wielki Kanion, Dolina Śmierci, Arizona itd), i wiem, że MUSZE się do tego czasu zdecydować: albo na C10-22 albo na 5D. Gdyby następca tego drugiego był dostępny miałbym dylemat z głowy...

    A co do Ich Troje (oprócz "dziękuję , postoję"), to nie jest żadna wykładnia. Zdjęcia tej kapeli są takie, jaka ich tfurczość . Sam, z racji zawodu, organizowałem im kilka sesji foto i wiem co mówię.

  5. #45
    Uzależniony
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    513

    Default

    ARN, też byłem ostatnio na Teneryfie z 40D i 17-55 2,8 Zdjęcia z samego wulkanu wyszły tak sobie - światło pionowo z góry to nie jest to ;-) Jak chcesz to moge Ci dać dla porównania

    PS: Co do samego wątku to jak na razie wniosek jest jeden - najlepiej mieć 5D i L-ki. Jeśli mamy 40D to lepsze są obiektywy dedykowane do cropa.

    Szkoda że nie ma żadnego dobrego tele dedykowanego do cropa (jest chyba tylko tani 55-250 IS) - taki odpowiednik 70-200 2,8 wielkości 70-200 4,0 pod cropa to by było to

  6. #46
    Pełne uzależnienie gwozdzt's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Age
    52
    Posts
    5,780

    Default

    Quote Originally Posted by Sober View Post
    Jeśli mamy 40D to lepsze są obiektywy dedykowane do cropa.
    Moze nie wszystkie, ale nie ma nic, co by zastąpiło 10-22 USM oraz 17-55/2.8 IS. (oczywiscie oprócz produktów niezależnych)

    Quote Originally Posted by Sober View Post
    Szkoda że nie ma żadnego dobrego tele dedykowanego do cropa (jest chyba tylko tani 55-250 IS) - taki odpowiednik 70-200 2,8 wielkości 70-200 4,0 pod cropa to by było to
    tele to jest akurat najmniejszy problem, właściwie crop działa tu korzystnie (powiedzmy TCx1.6 gratis ;-))

    notabene, sigma zrobiła coś w ten deseń (50-150/2.8 ) o rozmiarach i eqv. ogniskowych 70-200/4L, lecz wg dostępnych testów trochę im to szkło nie wyszło....
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  7. #47
    Uzależniony ARN's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    wieś pod Warszawą
    Posts
    757

    Default

    Quote Originally Posted by Sober View Post
    ARN, też byłem ostatnio na Teneryfie z 40D i 17-55 2,8 Zdjęcia z samego wulkanu wyszły tak sobie - światło pionowo z góry to nie jest to ;-) Jak chcesz to moge Ci dać dla porównania

    PS: Co do samego wątku to jak na razie wniosek jest jeden - najlepiej mieć 5D i L-ki. Jeśli mamy 40D to lepsze są obiektywy dedykowane do cropa.

    Szkoda że nie ma żadnego dobrego tele dedykowanego do cropa (jest chyba tylko tani 55-250 IS) - taki odpowiednik 70-200 2,8 wielkości 70-200 4,0 pod cropa to by było to
    Trzeba sie trzymać podstawowych zasad: dobre zdjęcia robimy TYLKO o świcie i o zmierzchu.

    Zgadzam sie też co do 5D i Lki (w tym zestawie brakuje mi tylko 1 elementu: 5D :grin: ), ale czekam na nową wersję. Z drugiej strony, jak pisałem, zbliża się fajna eskapada i muszę coś mieć za 1,5 miesiąca, a premiery 5D mkII (czy jak go nazwać) możemy się spodziewać najwcześniej jesienią.
    Stoję więc przed wyborem wymiany szkieł na szerokim kącie, a kupnem 5D w "starej" wersji.

    Żeby nie było tak całkiem OT: mam 70-200 i jestem w zupełności zadowolony (używam wymiennie z 24-105)

  8. #48
    Cenzor MacGyver's Avatar
    Join Date
    Apr 2006
    Location
    Wrocław
    Age
    47
    Posts
    7,043

    Default

    Quote Originally Posted by gwozdzt View Post
    notabene, sigma zrobiła coś w ten deseń (50-150/2.8 ) o rozmiarach i eqv. ogniskowych 70-200/4L, lecz wg dostępnych testów trochę im to szkło nie wyszło....
    Tokina też zrobiła, AF 50-135mm f/2.8 AT-X Pro DX, wg photozone.de całkiem niezły. Tyle że cena, wyższa niż 70-200/4 L, raczej nie zachęca do zakupu.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  9. #49
    Pełne uzależnienie banan82's Avatar
    Join Date
    Jun 2007
    Location
    Scotland
    Age
    42
    Posts
    1,165

    Default

    jesli jedziesz na taka wyprawe to kupilebym 5D, bo na pewno potem bys zalowal ze mogles piatka robic tam fotki
    Ja mam taka sama sytuacje, kupilem 5D bo jade na podroz poslubna (chce miec dobre fotki )ale przy okazji na inne okazje tez
    NIe widze sensu ograniczac sie waskimi szklami typu 17-55 czy nawet 16-35 na cropie, kupic 10-22 i nie gadac, to jest dopieroszeroko, 17mm jest za wasko na wiele sytuacji. Jesli bedzie 5D to 10-22 sie sprzeda i kupi ewentalnie 17-40 lub 16-35. Prosta filozofia. Nie ma sensu kupowac szkiel pod FF tylko maja cropa marzac ze za 5 lat kupi sie FF. To kompletnie bez sensu
    5Dmk3 + 1Dsmk2 + Fuji X-T1
    Crazy Apple Fanboy
    Ex Linux User

  10. #50
    Uzależniony ARN's Avatar
    Join Date
    Jan 2008
    Location
    wieś pod Warszawą
    Posts
    757

    Default

    Quote Originally Posted by banan82 View Post
    jesli jedziesz na taka wyprawe to kupilebym 5D, bo na pewno potem bys zalowal ze mogles piatka robic tam fotki
    Ja mam taka sama sytuacje, kupilem 5D bo jade na podroz poslubna (chce miec dobre fotki )ale przy okazji na inne okazje tez
    NIe widze sensu ograniczac sie waskimi szklami typu 17-55 czy nawet 16-35 na cropie, kupic 10-22 i nie gadac, to jest dopieroszeroko, 17mm jest za wasko na wiele sytuacji. Jesli bedzie 5D to 10-22 sie sprzeda i kupi ewentalnie 17-40 lub 16-35. Prosta filozofia. Nie ma sensu kupowac szkiel pod FF tylko maja cropa marzac ze za 5 lat kupi sie FF. To kompletnie bez sensu
    to ja może słówko wyjaśnienia, bo faktycznie wyglądam na błądzącego - otóż używam jeszcze sporadycznie analoga 50E i ta wymienność szkieł jest mi potrzebna. Teraz , z perspektywy czasu, pluję sobie w brodę, że wymieniłem mój backup w postaci 350D na 40D, a ten stał się głównym aparatem. Trzeba było wziąć 5D i mieć spokój z cropami i szkłami. Sam sobie zgotowałem ten los i muszę z niego wybrnąć Ale chyba w tej sytuacji- zostawię sobie 40D jako backup, bo szkła, które mam chciałbym raczej zostawić.

Page 5 of 10 FirstFirst ... 34567 ... LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •