Kupowanie pełnoklatkowego 16-35 do 40D ma taki ma sens jak montowanie opon z indeksem prędkości 250 km/h do seryjnej Astry 1.3 :rolleyes:
Ponadto 16-35 może i trochę winietuje, ale na pełnej klatce a nie na cropie. No chyba że ktoś chce badać brzegi zdjęcia spektrofotometrem.
Lol. Porównanie cropowego uniwersalnego zooma, klasy średnio-budżetowej , do płenoklatkowej szerokiej eLi... nieporozumienie to mało powiedziane.3) Zamiennik dla powyższych szkieł- Sigma 18-50 f/2.8 genialne szkło, nie winetuje tak jak Canony, jednak nie jest ogniskowany w środku, wykonanie również pozostawia wiele do życzenia.
Wiem wiem, to ma być alternatywa dla amatora, ale nazywanie go zamiennikiem jest bardzo grubą przesadą.
Całkowicie rozmyte tło przy 50 mm to masz i na f/2. Na 1.2 to rozmyte, poza kadrem, będzie jeszcze 2/3 głównego motywu zdjęcia :-)4) 50mm f/1.2 Jeżeli Twoim zawodem jest fotografia, musisz rozmyć tło, a lubisz oddawać foto prosto z aparatu bez zagladania do edytora to to szklo jest genialne.