Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 91

Wątek: zestaw IDEALNY - ale też i z głową - WASZE TYPY

  1. #21
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wacho Zobacz posta
    mam nadzieję że dyskusja przeniesie się też na dywagacje co do sensownych i tańszych rozwiązań
    proszę bardzo :-)

    mnie na 5D do amatorszczyzny wystarczają dwa zoomy poanalogowe 24-85 oraz 70-210 (oba f/3.5-4.5 USM); natomiast jeśli chodzi o stałki, to oprócz 100/2.8 macro chętnie widziałbym u siebie jeszcze trzy obiektywy:
    http://canon-board.info/showpost.php...4&postcount=41
    niestety istnieją one tylko w mojej wyobraźni :-) i zapewne skończy się na 28/1.8; 50/1.4 oraz 85/1.8

    Obiektywy z magiczną literką L nie wchodzą u mnie w rachubę, ponieważ i tak nie wykorzystam ich zalet (ani mechanicznych, ani optycznych); ponadto obiektywy te są duze, ciężkie i rzucające się w oczy, zaś ja nie widzę uzasadnienia dla tych niedogodności.

    Odwrotna sytuacja ma miejsce w przypadku 5D i uzasadnieniem dla niego jest fakt, że to jedyny mi dostępny aparat cyfrowy nie wchodzący w konflikt z moimi wieloletnimi przywyczajeniami do kątów widzenia poszczegolnych ogniskowych; jak również do tego, iż w wizjerze aparatu widać coś więcej niż tylko przysłowiowe "światełko w tunelu".

    Jeśli chodzi o moje sprzętowe pomyłki, to za największą uważam 300D + Sigma 18-50/2.8

    Cytat Zamieszczone przez wacho Zobacz posta
    najlepiej gdyby pojawiły się jakieś foty z tańszych szkieł, potwierdzające że poradzą one sobie nie gorzej niż 2, 3 x droższe
    wszystko zalezy jak te zdjęcia miałyby zostać zaprezentowane.

    Jeśli w rozmiarach mieszczących się na typowym monitorze 17" (np. 1200x800pix) lub odbitki w popularnych formatach "labowych" (10x15/13x18/15x21) to może się okazac, że każde tańsze szkło sobie poradzi;

    natomiast jeśli będą oglądane na monitorze w skali 100% lub odbitki w formatach wystawowych to wręcz przeciwnie - każde droższe szkło najprawdopodobniej pokaże swoją wyższość.
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  2. #22
    Coś już napisał Awatar wacho
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    79

    Domyślnie

    A co sądzicie o takim zestawie (z myślą o 5d lub następcy)

    16-35 2,8 (ten starszy)
    24-105 IS
    100-400 4,5-5,6
    35mm 1,4
    85mm 1,8

    kontra:

    rybie oko zenitar 16mm 2,8
    24-70 2,8
    70-200 f4 lub f2,8 (oba bez IS)
    35mm 1,4
    135mm 2,0

    o EX 580II nie wspominam...

  3. #23
    Pełne uzależnienie Awatar wojkij
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Meksyk Europy
    Wiek
    37
    Posty
    1 915

    Domyślnie

    5D mk2 () + sigma 12-24 + c35L(24L?) + c50L + c85L + c70-200 2.8 (is?) + c24-70 + c100-400L / t200-500 / c400 2.8 is

    : P

  4. #24
    Uzależniony
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    516

    Domyślnie

    5d + 35L +135L + 70-200 2.8L + 85L
    takim kompletem to można robić śluby
    Fotografia to pasja, moj Blog o fotografi, fotograficznie o wszystkim.

  5. #25
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sarewok Zobacz posta
    Na samym poczatku trzeba postawic pytanie: Do czego maja slużyć Ci szkla?


    Canon EOS 40D

    1) 16-35L f/2.8 Swietny szeroki kąt. Idealny na wesela, świeta w domu z rodziną, sesje studyjne

    2) 16-35L f/2.8 II Nowsze szklo od poprzednika. Lepiej ostrzy ale bardziej winetuje.
    Kupowanie pełnoklatkowego 16-35 do 40D ma taki ma sens jak montowanie opon z indeksem prędkości 250 km/h do seryjnej Astry 1.3 :rolleyes:
    Ponadto 16-35 może i trochę winietuje, ale na pełnej klatce a nie na cropie. No chyba że ktoś chce badać brzegi zdjęcia spektrofotometrem.
    3) Zamiennik dla powyższych szkieł- Sigma 18-50 f/2.8 genialne szkło, nie winetuje tak jak Canony, jednak nie jest ogniskowany w środku, wykonanie również pozostawia wiele do życzenia.
    Lol. Porównanie cropowego uniwersalnego zooma, klasy średnio-budżetowej , do płenoklatkowej szerokiej eLi... nieporozumienie to mało powiedziane.
    Wiem wiem, to ma być alternatywa dla amatora, ale nazywanie go zamiennikiem jest bardzo grubą przesadą.
    4) 50mm f/1.2 Jeżeli Twoim zawodem jest fotografia, musisz rozmyć tło, a lubisz oddawać foto prosto z aparatu bez zagladania do edytora to to szklo jest genialne.
    Całkowicie rozmyte tło przy 50 mm to masz i na f/2. Na 1.2 to rozmyte, poza kadrem, będzie jeszcze 2/3 głównego motywu zdjęcia :-)
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  6. #26
    Bywalec
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Wiek
    54
    Posty
    220

    Domyślnie

    Do 5d:
    Canon 17-40/4
    Canon 28-135 IS lub Canon 24-105/4 IS lub 24-70/2.8
    Canon 70-200/4 IS lub Canon 100-400 IS
    Canon 50/1.4 lub Canon 35/1.4
    Canon 85/1.8

    a może zestaw mini :
    Canon 24-70/2.8
    Canon 100-400 IS albo 70-200/4 IS
    Canon 85/1.8

    zestaw dla tradycjonalistów
    Canon 35/1.4
    Canon 85/1.8
    Canon 135/2

    ........

    itp itd zależy do czego w sensie JAKIEGO TYPU FOTOGRAFII a nie do czego w sensie JAKIEGO BODY :rolleyes:

  7. #27
    Dopiero zaczyna Awatar Sarewok
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    17

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Kupowanie pełnoklatkowego 16-35 do 40D ma taki ma sens jak montowanie opon z indeksem prędkości 250 km/h do seryjnej Astry 1.3 :rolleyes:
    Ponadto 16-35 może i trochę winietuje, ale na pełnej klatce a nie na cropie. No chyba że ktoś chce badać brzegi zdjęcia spektrofotometrem.
    chodzi o oiektyw a nie o to gdzie sie go wsadza, porownalem dwa obiektywy, czytaj uwaznie, a tak swoja droga to chyba CI sie cos pomylilo z 16-35 do 40D , bo to idealny zestaw

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Lol. Porównanie cropowego uniwersalnego zooma, klasy średnio-budżetowej , do płenoklatkowej szerokiej eLi... nieporozumienie to mało powiedziane.
    Wiem wiem, to ma być alternatywa dla amatora, ale nazywanie go zamiennikiem jest bardzo grubą przesadą.
    wlasnie to ma byc alternatywa dla amatora.....i nie jest gruba przesada nazywanie go zamienikiem. Obejrzyj w necie zdjecia z koncertu ich troje, koles robil 350D i 18-55 a zdjecia sa rewelka

  8. #28
    Uzależniony Awatar comatus
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Wybrzeże Pucyfiku
    Wiek
    41
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sarewok Zobacz posta
    a tak swoja droga to chyba CI sie cos pomylilo z 16-35 do 40D , bo to idealny zestaw
    To chyba nie jest taki idealny zestaw - bo za krótko. Już lepszy jest chyba (do xxD) 17-55 2.8 IS.
    Ale to moje dywagacje oparte na zerowym kontakcie z obydwoma obiektywami

  9. #29
    Zablokowany
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    145

    Domyślnie

    kurna skad wy macie tyle kasy na to wszystko ?

  10. #30
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ekrowa Zobacz posta
    kurna skad wy macie tyle kasy na to wszystko ?
    http://canon-board.info/showthread.php?t=5075
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

Strona 3 z 10 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •