Pokaż wyniki od 1 do 10 z 143

Wątek: 24-105 f4L oficjalnie (!)

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    bardzo sie cieszymy, ze Canon wypuszcza kolejne szklo dla pelnej klatki. 24mm ze stabilizacja mniej wiecej tak jest potrzebne jak dupie czyrak.
    Wow! Ales rabnal, z grubej rury (mowi sie tak jeszcze?). Stary, wszyscy
    narzekaja od nie wiem jak dawna, ze nie ma standardowego zoomu,
    ze 24-70L za ciezki i za drogi, Tamron "cos tam" sie robi jednym z bardziej
    popularnych szkiel do Canona (!). Canon wypuszcza odpowiedz... a ty
    narzekasz :-). A na serio, to przeciez masz 17-40L, ktory chyba kazdy
    posiadacz 20d ma (no ja nie mam...).Chcesz f2.8? Masz 16-35L.
    Teraz masz 24-105L. Chyba troche przesadzasz. Jasne, ze nadal nie
    odpowiedzieli na jeki o szeroki prime, myslisz, ze dlaczego ja mam
    Tokine 17, bo Canon nie ma nic takiego. Ale to jest dobry znak, bo
    wiele osob zaczelo watpic, czy Canon w ogole robi jeszcze jakies dobre
    szkla (zoomy EF-S pomijam).
    A co do IS w tym szkle, to moim zdaniem jest to super. Pamietaj, ze
    szklo jest swietne na wyjazdy, zdjecia z ulicy itd. Juz widze moje
    proby dlugich czasow z pokazaniem zycia ulicy np, wszystko w
    motion blur a jeden obiekt ostry (mozesz takie zdjecia robic z reki
    przy 1/30 lekko z tym nowym szklem).

  2. #2
    Uzależniony Awatar mxdanish
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Rumia
    Wiek
    46
    Posty
    632

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder
    Wow! Ales rabnal, z grubej rury (mowi sie tak jeszcze?). Stary, wszyscy
    narzekaja od nie wiem jak dawna, ze nie ma standardowego zoomu,
    ze 24-70L (....)Juz widze moje
    proby dlugich czasow z pokazaniem zycia ulicy np, wszystko w
    motion blur a jeden obiekt ostry (mozesz takie zdjecia robic z reki
    przy 1/30 lekko z tym nowym szklem).
    Wow!! przez chwilę poczułem się jak na wykładzie na uczelni... aż uroniłem łezkę
    5DmII/BG-E6 + 1DmIII | EF 17-40/4 L | EF 28/1.8 | EF 50/1.4 | EF 85/1.8 | EF 70-200/2.8 L
    RS-80N3 | Speedlight 580 EX II + Sigma EF-500 DG Super | Manfrotto 055CLB + 141RC

    ___________
    www.MD-FOTO.pl | Mój BLOG | Zapraszam

  3. #3
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 205

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder
    Wow! Ales rabnal, z grubej rury (mowi sie tak jeszcze?). Stary, wszyscy narzekaja od nie wiem jak dawna, ze nie ma standardowego zoomu, ze 24-70L za ciezki i za drogi, Tamron "cos tam" sie robi jednym z bardziej popularnych szkiel do Canona (!). Canon wypuszcza odpowiedz... a ty narzekasz :-).
    to ja widac jestem inne "wszyscy" bo dla mnie standardowy zoom zaczyna sie na ekwiwalencie 28mm. i dopiero przy takim szerokim kacie moge powiedziec, ze obiektyw jest przydatny tam, gdzie robi sie w swietle zastanym i gdzie ew. przydatna jest stabilizacja.

    ale dobra, jesli to 24-105 potraktowac jako standardowe szklo do 5D to nie da sie ukryc, ze jest to swietna propozycja za te pieniadze.

    natomiast w cropie ten obiektyw jest MSZ o kant ****. stabilizacja fajna rzecz, ale w cenie 3x nizszej niz ten obiektyw moge sobie wybrac 18-50/2.8 Sigmy, ktory w cropie jest zdecydowanie przydatniejszy. przynajmniej dla mnie, bo zdjecia w ktorych potrzebowalbym IS to znikomy procent mojej "tworczosci".

    MSZ, to szklo pojawia sie dlatego, ze 28-135 IS jest za cienkie na FF. no i dlatego, ze nie ma czerwonego paska na obudowie, ktory osobie z portfelem dostatecznie zasobnym na 5D raczej robi roznice.


    Cytat Zamieszczone przez snowboarder
    A na serio, to przeciez masz 17-40L, ktory chyba kazdy
    posiadacz 20d ma (no ja nie mam...).Chcesz f2.8? Masz 16-35L.
    Teraz masz 24-105L. Chyba troche przesadzasz.
    caly czas mowie o innym obiektywie. o szkle ktore w cenie 1000zl bedzie dawalo jakosc chociaz troche porownywalna z 18-70 DX Nikona. takim, ktore mozna wlozyc do 20D albo 350D i sie nie wstydzic - tak jak tego denka od butelki, ktore Canon wydumal do trabanta.

    17-40 nie spelnia tego warunku. jakbym kupowal 350D to zakup obiektywu za 3/4 ceny korpusu, ze srednica filtra 77mm (na co? po co? czemu placic za fi 77 jesli sie z tego nawet nie korzysta??) wydawalby mi sie glupi. w przypadku 20D moze juz mniej, ale tez wolalbym miec tanszy wybor. ja nie musze miec L-ki. byle szklo bylo w miare ostre, mialo wygodny zakres ogniskowych i przyzwoita konstrukcje mechaniczna. Nikkor 18-70 praktycznie idealnie spelnia te warunki. i co najwazniejsze, pozwala kupic w granicach 4000zl zestaw z bardzo porzadna (za te pieniadze) optyka. w Canonie jest to tymczasowo niemozliwoscia. co niestety odbiera rynek na rzecz Nikona

    Cytat Zamieszczone przez snowboarder
    Jasne, ze nadal nie
    odpowiedzieli na jeki o szeroki prime, myslisz, ze dlaczego ja mam
    Tokine 17, bo Canon nie ma nic takiego. Ale to jest dobry znak, bo
    wiele osob zaczelo watpic, czy Canon w ogole robi jeszcze jakies dobre
    szkla (zoomy EF-S pomijam).
    mnie sie marzy niedrogie szkielko 15-40 do cropa. niech sobie nawet bedzie 3.5-5.6, byle wystarczylo je lekko przymknac do dobrej ostrosci. bo taki zakres ogniskowych jest idealny do landszaftow. a i streetphoto mozna z przyjemnoscia porobic


    Cytat Zamieszczone przez snowboarder
    A co do IS w tym szkle, to moim zdaniem jest to super. Pamietaj, ze
    szklo jest swietne na wyjazdy, zdjecia z ulicy itd. Juz widze moje
    proby dlugich czasow z pokazaniem zycia ulicy np, wszystko w
    motion blur a jeden obiekt ostry (mozesz takie zdjecia robic z reki
    przy 1/30 lekko z tym nowym szklem).
    zgadzam sie, jesli mowimy o FF. natomiast w cropie efektywny kat widzenia 38mm jest (przynajmniej dla mnie) jednak za waski. nie plakalbym, gdyby to bylo szklo 15-70/4 IS do cropa. ale to dlatego, ze poki co pelna klatka mnie nie interesuje

    swoja droga, to pojawienie sie kolejnego szkla z IS chyba rozwiewa watpliwosci, ze Canon bedzie pracowal nad AS w korpusie. co tez nie jest dobra wiadomoscia
    www albo tez flickr

  4. #4
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    SoCal
    Posty
    1 358

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez akustyk
    17-40 nie spelnia tego warunku. jakbym kupowal 350D to zakup obiektywu za 3/4 ceny korpusu, ze srednica filtra 77mm (na co? po co? czemu placic za fi 77 jesli sie z tego nawet nie korzysta??) wydawalby mi sie glupi. w przypadku 20D moze juz mniej, ale tez wolalbym miec tanszy wybor. ja nie musze miec L-ki. byle szklo bylo w miare ostre, mialo wygodny zakres ogniskowych i przyzwoita konstrukcje mechaniczna. Nikkor 18-70 praktycznie idealnie spelnia te warunki. i co najwazniejsze, pozwala kupic w granicach 4000zl zestaw z bardzo porzadna (za te pieniadze) optyka. w Canonie jest to tymczasowo niemozliwoscia. co niestety odbiera rynek na rzecz Nikona
    Twoj wywod jest jak najbardziej sluszny. Tylko, ze jak muflon napisal,
    im chodzi o zarabianie pieniedzy, o nic wiecej. Poki co KAZDY wlasciciel
    20d jakiego znam ma 17-40 f4L. Ty chcesz to samo, tylko taniej. Masz
    takie prawo, ale skoro Canon sprzedaje tysiace 17-40 f4L drozej niz ty
    chcesz, to myslisz, ze nagle uzna "hej, dajmy im prezent, po co nam te
    zyski"? A Nikon niewiele im odbiera, pewnie tak, rynek takich,
    ktorzy kupia D70 kit i nigdy w zyciu wiecej obiektywow, masz pewnie
    racje. Ale Canon woli, by ten co kupi sobie 350d kit, zaraz polecial do
    sklepu i kupil 17-40L. I bardzo wielu tak robi. To nie wina Canona,
    ze ma tak mocna pozycje, jaka ma. Winny jest tylko i wylacznie
    Nikon ze swoim spoznialstwem i brakiem jaj. No i oczywiscie Minolta itd.,
    ale tu szkoda nawet pisac...

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •