Próbowałem dmuchania czujników i obu luster, ale nie pomogło.
Co do serwisu w Berlinie. Wysłałem do nich maila o następującej treści:
I dostałem odpowiedź:Hello,
My EOS 400D front focuses with my EF 85 f/1.8 and EF 50 f/1.4.
The problem is noticeable with the 85mm (and gets severe with
increasing distance), while the 50mm is almost unusable at large
apertures (f/2.2 and larger).
I'd like to have this issue corrected through the AF system's
adjustment/calibration (the body and the lenses are under European
warranty).
Could you do it during a single day? I would hand the gear in
in the morning and collect it in the afternoon, if that's possible.
The preferred days for me would be June 13th or 12th.
Sehr geehrter Herr xxx,
vielen Dank für Ihre Anfrage.
Bitte lassen Sie uns die defekten Geräte mit den Kaufunterlagen zukommen.
Reparaturdauer z.Z. ca. 7 Werktage.![]()
Co Babel Fish przetłumaczył mi jako:
Dear Mr. xxx, thank you for your inquiry. Please give us the defective devices with the purchase documents. Repair duration at present approx. 7 working-days. Yours sincerely Andreas Rabehl (Plant manager)![]()
Czyli co, nie da się w jeden dzień u nich? Jak się dogadywaliście z tym serwisem na regulacje w określony dzień? I czemu mi odpisali po niemiecku (złośliwość czy automat)???
A może można im kurierem sprzęt posłać? Pomijając już koszty 2 wypraw do Berlina, to są dwa dni urlopu w plecy![]()