Próbowałem dmuchania czujników i obu luster, ale nie pomogło.
Co do serwisu w Berlinie. Wysłałem do nich maila o następującej treści:

Hello,
My EOS 400D front focuses with my EF 85 f/1.8 and EF 50 f/1.4.
The problem is noticeable with the 85mm (and gets severe with
increasing distance), while the 50mm is almost unusable at large
apertures (f/2.2 and larger).
I'd like to have this issue corrected through the AF system's
adjustment/calibration (the body and the lenses are under European
warranty).
Could you do it during a single day? I would hand the gear in
in the morning and collect it in the afternoon, if that's possible.
The preferred days for me would be June 13th or 12th.
I dostałem odpowiedź:

Sehr geehrter Herr xxx,

vielen Dank für Ihre Anfrage.
Bitte lassen Sie uns die defekten Geräte mit den Kaufunterlagen zukommen.
Reparaturdauer z.Z. ca. 7 Werktage.


Co Babel Fish przetłumaczył mi jako:

Dear Mr. xxx, thank you for your inquiry. Please give us the defective devices with the purchase documents. Repair duration at present approx. 7 working-days. Yours sincerely Andreas Rabehl (Plant manager)


Czyli co, nie da się w jeden dzień u nich? Jak się dogadywaliście z tym serwisem na regulacje w określony dzień? I czemu mi odpisali po niemiecku (złośliwość czy automat)???
A może można im kurierem sprzęt posłać? Pomijając już koszty 2 wypraw do Berlina, to są dwa dni urlopu w plecy