Jeśli już doświetlanie cieni, to sugeruję cyknąć ze statywu 3 fotki, jedna z naświetleniem na cienie, druga z naświetleniem na światła, trzecia "w połowie drogi", i zrobić przecierkę w ps.
Jeśli już doświetlanie cieni, to sugeruję cyknąć ze statywu 3 fotki, jedna z naświetleniem na cienie, druga z naświetleniem na światła, trzecia "w połowie drogi", i zrobić przecierkę w ps.
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
Hmm... Gdybym robił te zdjęcia na cyfrze zapewne zrobił bym tak ja proponujecie. Niestety/Na szczęście (niepotrzebne skreślić) zdjęcia robione były na analogu, a na dodatek materiał bym forsowany o 4EV przez co wyszedł duży kontrast. Chociaż i tak wybiorę się tam jeszcze raz coby zdjęcia poprawić i na pewno będzie więcej zdjęć z syfry (jak mawia mój kolega). Dziękuje za rady, krytykę, komentarz.
"Jeśli zdjęcie jest nie dość dobre, to znaczy, że nie podszedłeś wystarczająco blisko"
Ostatnio edytowane przez Mellan ; 02-06-2008 o 18:03
C-F-K - forever
Polecam ten zameczek, świetne miejsce, i ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o zdjęcia. Z resztą będę tam w drugiej połowie czerwca, to coś pocykam więcej i zamieszczę na forum.
Co do analoga, Dżobercie, możesz zrobić tak, że w czasie robienia odbitek w inny sposób naświetlasz różne elementy, fachowo nazywa się to bodajże maskowaniem, acz głowy nie dam. A tak z ciekawości, Ilford? Takie Ilfordowskie kontrasty, ale mogę się mylić.
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
Niestety odbitek i skanów nie robię sam. Nie mam miejsca gdzie zorganizować ciemnię, a do skanowania nie mam dobrego sprzętu. Jedynie co robię sam to wołanie. Tak to jest Ilford, hp5+ forsowany na 6400 wywołany w ilfotecu LC29.
"Jeśli zdjęcie jest nie dość dobre, to znaczy, że nie podszedłeś wystarczająco blisko"
Ilfordy w sumie ładnie się forsuje, ale jak chcesz mieć dobre efekty forsowania, to polecam Fome Pan.
Nie wiem tylko, czy forsowanie o tak dużą ilość EV to dobry pomysł, o 1-2, góra 3 jest ok, ale bez przesady.
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
Da radę. Z tego co czytałem to granicą możliwości hp5+ jest iso równe 12800 (forsowanie o 4EV). Oczywiście pierwsze dwa nie są z tego samego negatywu, a dokładnie jest to ilford fp4+. Po zakończeniu roku szkolnego obiecuję kolejne zdjęcia z podobnych miejsc... tylko jeszcze średni format załatwię.
"Jeśli zdjęcie jest nie dość dobre, to znaczy, że nie podszedłeś wystarczająco blisko"
Że da radę, to wiem, ale chodzi mi o efekt, najlepszy jest, gdy nie przekraczasz 2EV. Średniaka używam P6 z Biometar 2,8/80, świetny sprzęt, i nie taki drogi.
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.
Raczej bym celował w jakiegoś TLR'a, najprawdopodobniej yashicę, no ostatecznie może być rolleiflex.
"Jeśli zdjęcie jest nie dość dobre, to znaczy, że nie podszedłeś wystarczająco blisko"
Jak tak celujesz, to może jakaś Mamiya od razu?
www.t-jack.pl
Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.