Strona 8 z 13 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 71 do 80 z 126

Wątek: pytanie o Canon EOS-1N w/ Power Drive Booster i nie tylko

  1. #71
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kwiatas Zobacz posta

    PS VAn ponawiam pytanie -obrabiasz poskanowaniu te zdjecia
    wszystkie muszę desatuarte bo mój tani skaner nie ma opcji skanowania BW, te z Kodaka 400TX musiałem dodatkowo pod-kontrastować bo prosto ze skanera były takie trochę wyblakłe, natomiast Acros to żyleta pod względem kontrastu prosto ze skanera jak na razie jestem bardzo zadowolony z tego filmu... ma dokładnie takie przejścia tonalne i kontrast jaki zawsze starałem się uzyskać w moich pracach, mam jeszcze kilka rolek do przetestowania,
    jedyne co pozostawia do życzenia to ostrość ale podejrzewam że to winna skanera Canon CanoScan4400F, na pewno na lepszym lub bębnowym było by znacznie lepiej ... slajdy mam zamiar wywoływać w fotolabie ze skanem w 16mpx wtedy zobaczymy co się z analoga da wycisnąć

    tak na marginesie pytanie czy jest cos takiego jak RAW ze skanera? fajna sprawa by była

  2. #72
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    kilka świeżo zeskanowanych fotek z rolki Acros'a:
    Acros 1. Acros 2. Acros 3. Acros 4.

  3. #73
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    kilka świeżo zeskanowanych fotek z rolki Acros'a...
    Bardzo acrosowe, ze tak powiem. Fajny efekt, ale do takich zdjęć ja poleciłbym raczej APX-a 100.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  4. #74
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Bardzo acrosowe, ze tak powiem. Fajny efekt, ale do takich zdjęć ja poleciłbym raczej APX-a 100.
    nieomieszkań spróbować wspominał już o nim kolega an_zak dzięki za sugestię
    pozdrawiam

  5. #75
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    APX-100 to najbardziej uniwersalna czarno-biała setka (z tych, które używałem bądź skanowałem). Charakteryzuje go świetna rozdzielczość, duża rozpiętość tonalna i bardzo ładne przejścia. Acros jest materiałem zdecydowanie bardziej kontrastowym, a więc skierowanym na uzyskanie konkretnego efektu.
    Na początku wątku wspominałeś że kliszaka chcesz używać głównie do zdjęć pamiątkowo-rodzinnych więc wydaje mi się iż APX da tu większe możliwości. Do efektu Acrosa można się zbliżyć skanując APX-a z większym kontrastem, w drugą stronę to nie wyjdzie.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  6. #76
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    APX-100 to najbardziej uniwersalna czarno-biała setka (z tych, które używałem bądź skanowałem). Charakteryzuje go świetna rozdzielczość, duża rozpiętość tonalna i bardzo ładne przejścia. Acros jest materiałem zdecydowanie bardziej kontrastowym, a więc skierowanym na uzyskanie konkretnego efektu.
    Na początku wątku wspominałeś że kliszaka chcesz używać głównie do zdjęć pamiątkowo-rodzinnych więc wydaje mi się iż APX da tu większe możliwości. Do efektu Acrosa można się zbliżyć skanując APX-a z większym kontrastem, w drugą stronę to nie wyjdzie.

    Ok dzięki to ma sens, na Acros'ie widać dużą utratę szczegółowe(clipping) w highlights na rzecz kontrastu. A duża rozpiętość tonalna to faktor na który tez liczę ...

    pozdr

  7. #77
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez VanMurder Zobacz posta
    Ok dzięki to ma sens, na Acros'ie widać dużą utratę szczegółowe(clipping) w highlights na rzecz kontrastu. A duża rozpiętość tonalna to faktor na który tez liczę ...

    pozdr
    Rozpiętość powinna Cię zadowolić. Skoro wpadłeś w analoga - polecam temat filtrów barwnych, coby zakochać się do reszty.

  8. #78
    Uzależniony Awatar VanMurder
    Dołączył
    Jan 2007
    Wiek
    49
    Posty
    600

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez an_zak Zobacz posta
    Rozpiętość powinna Cię zadowolić. Skoro wpadłeś w analoga - polecam temat filtrów barwnych, coby zakochać się do reszty.
    no nieźle ugrzęznę w temacie chyba na amen szczególnie jak zobaczyłem przykład działania tak na marginesie jak się ma użyczcie filtrów barwnych w czarno-białej fotografii portretowej ?

  9. #79
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Używa się w zasadzie dwóch w porywach do czterech:
    - żółtozielony: do 95% portretów, rozjaśnia i wygładza skórę, przyciemnia oczy (zwłaszcza niebieskie)
    - niebieski: do fotografowania osób o bladej cerze, do uwydatniania piegów i warg
    a także
    - jasnożółty: ogólnie podbija lekko kontrast, przyciemnia oczy, włosy trochę te ż (chyba że jasny blond, wtedy je jeszcze rozjaśni)
    - zielony: obniża kontrast, rozjaśnia oczy
    To co powyżej odnosi siś do portretowania "białasów", przy portretowaniu osób innych ras trzeba pokombinować, zgodnie z zasadą że filtr o danym kolorze przyciemnia kolory znajdujące się na kole barw na przeciw a rozjaśnia swój własny i te leżące obok, np filtr niebieski: rozjaśnia błękity, zielenie i fiolety, przyciemnia pomarańcze, żółcie i czerwienie.

    Pracę z filtrami można też potrenować na sucho, w PSie od CSa w górę: otwierasz zdjęcie, nakładasz odpowiedni "photographic filter" a następnie konwertujesz do "grey scale" (zwykła konwersja, żadnego kręcenia suwaczkami) i następnie powtarzasz zabieg dla innych filtrów. W starszych wersjach szopki można zrobić to samo nakładając półprzezroczystą warstwę, wypełnioną jednolicie odpowiednim kolorem.
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  10. #80
    Początki nałogu Awatar an_zak
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    35
    Posty
    427

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MacGyver Zobacz posta
    Używa się w zasadzie dwóch w porywach do czterech:
    - żółtozielony: do 95% portretów, rozjaśnia i wygładza skórę, przyciemnia oczy (zwłaszcza niebieskie)
    Przy czym należy podkreślić wygładzanie. Zwykły żółtozielony filtr za 10zł tak wygładza, że często nawet mocny trądzik przestaje przeszkadzać

    Warto jeszcze wspomnieć:

    - pomarańczowy - rozjaśnia skórę osób mocno opalonych i śniadych - bez tego często ich twarze wychodzą zdecydowanie zbyt ciemno, co przeszkadza zwłaszcza w fotografii kobiet
    - czerwony - skrajnie rozjaśnia cerę oraz usta, może być przydatny przy fotografiach high key

Strona 8 z 13 PierwszyPierwszy ... 678910 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •