Też nie wiem jak to do końca jest. Podałem tylko sposób jak można mniej więcej sobie radzić z brakiem shadow-highlights w DPP - oczywiście, że nie jest to rozwiązanie doskonałe. Ciekawe, czy to kiedyś wprowadzą...
Też nie wiem jak to do końca jest. Podałem tylko sposób jak można mniej więcej sobie radzić z brakiem shadow-highlights w DPP - oczywiście, że nie jest to rozwiązanie doskonałe. Ciekawe, czy to kiedyś wprowadzą...
Miłego dniamoja www
Pisząc shadow/highlights miałem na myśli właśnie ACRowskie/Lightroomowskie fill light/recovery (w C1 nazywa się właśnie shadow/highlight). Narzędzia te działają bezpośrednio na danych raw i pozwalają zawęzić ich dynamikę (jak ktoś wyżej już napisał - przez redukcję kontrastu lokalnego), niejako "upychając" więcej detali w docelowej przestrzeni. Spójrz, jak np. pojedynczy peak na krawędzi histogramu zaczyna "wprowadzać do obrazu dane" po użyciu fill light/recovery. Gdyby to samo spróbować zrobić po wywołaniu rawa na krzywych, to stała wartość peaku została by zmapowana na inną stałą wartość.
Przynajmniej ja tak to widzę. Jak się mylę, to poprawcie![]()
Body, stałki, zoomik
Widocznie mam inne DPP ;-) To, że się nazywa Brightness nie znaczy, że to nie jest korekta ekspozycji. Zresztą zobacz sobie na histogram. Korekty gamma za to właśnie nie maMożna sobie zrobić ręcznie na krzywych, choć raczej niekoniecznie wyjdzie z tego krzywa gamma.
Co do odzyskiwania szczegółów w światłach, nie wiem, zapewne DPP jakieś metody implementuje, w zależności od metody efekty mogą być różne, a i tak jest to wymyślanie danych tam, gdzie ich nie ma.
Apropos przywych w DPP, to patrząc po histogramie plików wynikowych, jednak w przypadku rawów działają na danych w pełnej rozdzielczości bitowej.
Przed chwilą rzuciłem jeszcze raz okiem na Jasność. Porażka - to jest tylko przesuwanie histogramu lewo / prawo bez żadnych korekt. Jedynym wyjściem jest więc tryb liniowy i ręczne nakładanie krzywych. I nadal nie ma odzyskiwania wyjarek w światłach. To jest powód, dla którego nie mogę się przekonać do DPP.
A może rzucicie jakimś rawem dla przykładu i jpegiem wynikowym, to się okaże co się da a czego się nie da, bo na razie jest dyskusja o uroku osobistym suwaków i krzywików. Sugestia zwłaszcza dla tych co twierdzą, że w DPP się nie da. ;-)
mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\
Słuchaj - wiem, co to jest korekta ekspozycji. Suwak "jasność" nią nie jest. Mam chore dzieciaki i teraz nie mam czasu. Wieczorem coś pokażę.
No właśnie. A tak twierdził kolega Misiaque.
No to pobawiłem się tak "mocniej". Okazuje się, że... DPP wyciąga szczegóły z przepałów nie gorzej niż ACR. Kluczem jest (jak się domyślałem) tryb linear + krzywe. Niestety jest problem w kolorami w przepałach. ACR radzi sobie z nimi lepiej (w DPP na wyjaranych chmurach informacji o kolorze w zasadzie nie było - w ACR tak). Plamę dał... mój ulubiony C1 v4. Na podglądzie małego obrazka przepały daje się odzyskiwać (pojawia się posteryzacja kurde blaszka), ale podgląd w 100% i wyeksportowany obrazek zawierają całe... szare plamy bez szczegółów! Jest to ewidentny bagol C1 i wkurzył mnie mocno.
Mój obecny ranking ;-) :
- C1 (jednak) - jeśli nie ma drastycznych przepałów - jakoś go ogarniam
- ACR - choć mam w nim małe problemy z naturalnością fotek
- DPP - GUI nie do używania, choć efekty bardzo fajne. Dla cierpliwych ;-)
Ostatnio edytowane przez miklo ; 02-06-2008 o 19:04