Strona 9 z 17 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 90 z 164

Wątek: Dpp 3.4.1

  1. #81
    Pełne uzależnienie Awatar jinks
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    40
    Posty
    2 178

    Domyślnie

    Też nie wiem jak to do końca jest. Podałem tylko sposób jak można mniej więcej sobie radzić z brakiem shadow-highlights w DPP - oczywiście, że nie jest to rozwiązanie doskonałe. Ciekawe, czy to kiedyś wprowadzą...
    Miłego dnia
    moja www

  2. #82
    Pełne uzależnienie Awatar Krzychu
    Dołączył
    Aug 2004
    Miasto
    Ambush Country
    Wiek
    49
    Posty
    3 611

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomdz Zobacz posta
    O ile się nie mylę, krzywe tu nic nie dadzą, bo modyfikują już obraz "wywołany" (czyli w docelowej przestrzeni RGB), a nie bezpośrednio z matrycy. Innymi słowy, "na wejściu" krzywej mamy już obciętą dynamikę do tego zakresu, który udało się wycisnąć z RAW i nic więcej z tym nie da się zrobić.
    A Shadow/Highlights to niby na czym działa jak nie na "wywołanym" obrazie ?
    W ACR4 Fill Light/Recovery daje coś zbliżonego do Shado/Highlight ale jednak działa trochę inaczej...
    Pozdrowienia,
    KZ
    KZ Aviation Photography

  3. #83
    Uzależniony Awatar tomdz
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    637

    Domyślnie

    Pisząc shadow/highlights miałem na myśli właśnie ACRowskie/Lightroomowskie fill light/recovery (w C1 nazywa się właśnie shadow/highlight). Narzędzia te działają bezpośrednio na danych raw i pozwalają zawęzić ich dynamikę (jak ktoś wyżej już napisał - przez redukcję kontrastu lokalnego), niejako "upychając" więcej detali w docelowej przestrzeni. Spójrz, jak np. pojedynczy peak na krawędzi histogramu zaczyna "wprowadzać do obrazu dane" po użyciu fill light/recovery. Gdyby to samo spróbować zrobić po wywołaniu rawa na krzywych, to stała wartość peaku została by zmapowana na inną stałą wartość.
    Przynajmniej ja tak to widzę. Jak się mylę, to poprawcie
    Body, stałki, zoomik

  4. #84
    Uzależniony Awatar miklo
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    681

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Misiaque Zobacz posta
    Regulację taką możesz osiągnąć korektą ekspozycji
    A gdzie tam jest korekcja ekspozycji? Ja widzę tylko suwak Jasność. A to jest korekta gammy czy coś w ten deseń. Nie da się odzyskać szczegółów w światłach (ACR 4.x potrafi, C1 4.x nieco gorzej, ale też potrafi). W DPP nie udało mi się niestety nic takiego.

  5. #85
    Początki nałogu Awatar Misiaque
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Szczecin
    Posty
    392

    Domyślnie

    Widocznie mam inne DPP ;-) To, że się nazywa Brightness nie znaczy, że to nie jest korekta ekspozycji. Zresztą zobacz sobie na histogram. Korekty gamma za to właśnie nie ma Można sobie zrobić ręcznie na krzywych, choć raczej niekoniecznie wyjdzie z tego krzywa gamma.

    Co do odzyskiwania szczegółów w światłach, nie wiem, zapewne DPP jakieś metody implementuje, w zależności od metody efekty mogą być różne, a i tak jest to wymyślanie danych tam, gdzie ich nie ma.

    Apropos przywych w DPP, to patrząc po histogramie plików wynikowych, jednak w przypadku rawów działają na danych w pełnej rozdzielczości bitowej.

  6. #86
    Uzależniony Awatar miklo
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    681

    Domyślnie

    Przed chwilą rzuciłem jeszcze raz okiem na Jasność. Porażka - to jest tylko przesuwanie histogramu lewo / prawo bez żadnych korekt. Jedynym wyjściem jest więc tryb liniowy i ręczne nakładanie krzywych. I nadal nie ma odzyskiwania wyjarek w światłach. To jest powód, dla którego nie mogę się przekonać do DPP.

  7. #87
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    A może rzucicie jakimś rawem dla przykładu i jpegiem wynikowym, to się okaże co się da a czego się nie da, bo na razie jest dyskusja o uroku osobistym suwaków i krzywików. Sugestia zwłaszcza dla tych co twierdzą, że w DPP się nie da. ;-)
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  8. #88
    Uzależniony Awatar miklo
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    681

    Domyślnie

    Słuchaj - wiem, co to jest korekta ekspozycji. Suwak "jasność" nią nie jest. Mam chore dzieciaki i teraz nie mam czasu. Wieczorem coś pokażę.

  9. #89
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez miklo Zobacz posta
    Słuchaj - wiem, co to jest korekta ekspozycji. Suwak "jasność" nią nie jest.
    No pewnie, że nie jest!
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  10. #90
    Uzależniony Awatar miklo
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    50
    Posty
    681

    Domyślnie

    No właśnie. A tak twierdził kolega Misiaque.

    No to pobawiłem się tak "mocniej". Okazuje się, że... DPP wyciąga szczegóły z przepałów nie gorzej niż ACR. Kluczem jest (jak się domyślałem) tryb linear + krzywe. Niestety jest problem w kolorami w przepałach. ACR radzi sobie z nimi lepiej (w DPP na wyjaranych chmurach informacji o kolorze w zasadzie nie było - w ACR tak). Plamę dał... mój ulubiony C1 v4. Na podglądzie małego obrazka przepały daje się odzyskiwać (pojawia się posteryzacja kurde blaszka), ale podgląd w 100% i wyeksportowany obrazek zawierają całe... szare plamy bez szczegółów! Jest to ewidentny bagol C1 i wkurzył mnie mocno.

    Mój obecny ranking ;-) :
    - C1 (jednak) - jeśli nie ma drastycznych przepałów - jakoś go ogarniam
    - ACR - choć mam w nim małe problemy z naturalnością fotek
    - DPP - GUI nie do używania, choć efekty bardzo fajne. Dla cierpliwych ;-)
    Ostatnio edytowane przez miklo ; 02-06-2008 o 19:04

Strona 9 z 17 PierwszyPierwszy ... 7891011 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •