Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 421

Wątek: JAPANFOTO przestrzegam! Oszust!

Mieszany widok

  1. #1
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    właściwie to nie rozumiem całego zamieszania z tym sklepem facet wysłał do serwisu obiektyw bez papierów, więc serwis odmówił naprawy, zostaje pytanie skąd i na jakiej podstawie serwisant stwierdził że za obiektyw nie uiszczono wymaganych podatków oraz na jakiej podstawie podejrzewa o to ww sklep?

  2. #2
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2006
    Posty
    55

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez foto-net
    Z informacji mi dostępnych wynika, że nie dostarczył dowodu zakupu świadczącego, że nabył towar legalnie oraz dostarczył nie wypełniona kartę gwarancyjną.
    jesli to jest prawda z ta karta gwarancyjna, to wszystko jasne, szkoda tylko ze andrzej_z nie podal nam powodow odmowy naprawy(ta informacja powinna pojawic sie o wiele wczesniej, wiele by to ulatwilo i uproscilo), z drugiej strony warto wiedziec ze japanfoto wysyla takie gwarancje skoro nie mozna osobiscie odebrac i sprawdzic na miejscu, wiec dobrze ze nas andrzej_z ostrzegl.

    Cytat Zamieszczone przez cyganos
    zostaje pytanie skąd i na jakiej podstawie serwisant stwierdził że za obiektyw nie uiszczono wymaganych podatków oraz na jakiej podstawie podejrzewa o to ww sklep?
    z tego co zrozumialem z postow foto-net to cena byla nizsza niz cena u sigmy bez jej marzy, co nie znaczy ze sklep specjalnie na poczatek nie doklada aby zrobic sobie reklame, chociaz patrzac na ten watek to im raczej nie wyszlo.

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    Witam
    Mój pierwszy post na forum jest związany z firmą JapanFoto. Nie jestem ich przedstawicielem lecz klientem który kupił obiektyw (na aukcji allegro). Dostałem paragon(cóż tak jak Pan napisał wydrukowany) oraz kartę gwarancyjną UE. Na wszystkim są pieczątki JapnFoto.

    Obiektyw okazał się źle skalibrowany (mój pierwszy posta dlatego że mam Sony a nie Canona). Zadzwoniłem do Sigmy i powiedziałem że mam takie obiektyw i aparat Sony praz jakie dokumenty otrzymałem od sklepu. Pan przez telefon powiedział że jeżeli obiektyw był zakupiony w Polsce to MUSI miec tez polską gwarancje inaczej towar nie był legalnie zakupiony i koniec kropka co się równa że nie mam gwarancji i każda naprawa będzie odpłatnie.

    Zapytałem więc jaki jest koszt naprawy (kalibracji) odpowedź 256 zł + koszty wysłki. Niestey telefon do serwisu był długi czas zajęty i w między czasie wysłalem również email odpowiedź jaką uzyskałem to:
    Witam

    Niestety obiektyw 28-70 f:2,8 EX DG jest nieprogramowalny.

    W przypadku takiego obiektywu, zostają ściągnięte parametry i przesłane do producenta (Japonia), gdzie zostanie wykonana płyta główna. Czas takiej procedury wydłuża się nawet do 6 tygodni.

    Do ściągnięcia poprawnych danych niezbędne jest dostarczenie korpusu i obiektywu.

    Koszt około 390zł brutto + koszty transportu.



    Pozdrawiam,

    Piotr Niklas

    Dział Obsługi Klienta
    No cóż w wiadomości zadałem jeszcze pytanie czy jest jakaś gwarancja na tę czynność jak widzicie zostało to pominiete przez serwis.

    Cały wątek jest na na nowo otwartym forum Sigmy (tak mi się wydaje biorąc pod uwagę ilość postów)
    http://fototok.pl/forum/viewtopic.php?p=101#101

    Dzine jest to że np jak to Pan administrator napisał że kalibracja do Canona (bo niby w pierwszym telefonie o to się pytałem) kosztuje właśnie te 256 zł zaś do Sony to już 390 ale nie mnie to oceniać.

    Sigma ma również czarną listę sklepów umieszczoną na stronie:
    http://www.sigma-foto.pl/?q=node/39

    Coż tak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy że sam nie wiem co ma się dziać ile mnie wyniesie kalibracja (bo serwis sam nie wie chyba jak ma to zrobić i ile mu to zajmie)

  4. #4
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    280

    Domyślnie

    Obiektyw okazał się źle skalibrowany
    Niemozliwe, jak tu ktos napisal obiektywy z fabryki sigmy wychodza IDEALNE i bez skaz, tak wiec jako jedyna fabryka czegokolwiek gwaratuja oni idealnosc swoich wyrobow - w sumie wiec gwarancja jest niepotrzebna

    Niestety obiektyw 28-70 f:2,8 EX DG jest nieprogramowalny.
    Jesli seria EX jest nieprogramowalna to co wlasciwie w sigmie jest ?

    wow sigma pl ma czarna liste

    to teraz juz jestem w kropce, czyli co KAZDE szklo sigma kupione w UE przez czlowieka oraz przez firme polska do dalszej odsprzedazy jest nielegalne i nie zostanie uznana gwarancja europejska na sigme?

  5. #5
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kubaj Zobacz posta
    Niemozliwe, jak tu ktos napisal obiektywy z fabryki sigmy wychodza IDEALNE i bez skaz, tak wiec jako jedyna fabryka czegokolwiek gwaratuja oni idealnosc swoich wyrobow - w sumie wiec gwarancja jest niepotrzebna
    Administrator forum Sigmy napisał mi że niestety mam pecha bo mój obiektyw znajduje się w 1-2% tych nieskalibrowanych

    Jak pech to pech na całości

    to teraz juz jestem w kropce, czyli co KAZDE szklo sigma kupione w UE przez czlowieka oraz przez firme polska do dalszej odsprzedazy jest nielegalne i nie zostanie uznana gwarancja europejska na sigme?
    Jak to mi Pan wytłmuaczył przez telefon wszystko byłoby OK gdybym miał gwarancję unijna i paragon unijny a nie polski bo jak mam Polski to MUSZĘ mieć tez gwarancję polską.

  6. #6
    Pełne uzależnienie Awatar piast9
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Posty
    3 267

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chodus Zobacz posta
    Jak to mi Pan wytłmuaczył przez telefon wszystko byłoby OK gdybym miał gwarancję unijna i paragon unijny a nie polski bo jak mam Polski to MUSZĘ mieć tez gwarancję polską.
    To np. niemiecki nie może być?
    650D, T 12-24 4.0, S 30 1.4, S 18-35 1.8, C 70-210 3.5-4.5, C 50 2.5 macro, M42: Praktica LLC, Jupiter 9, Pentacon 135 2.8, Orestegor 300 4.0

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    najwyraźniej tak ale też nie jestem tego pewien

    Najbardziej mnie dziwi podejście Sigmy do kalibracji że sami nie wiedzą co i jak i z jakim obiektywem co się robi

  8. #8
    cyganos
    Guest

    Domyślnie

    kolego rzecznik praw konsumenta się kłania idź do niego niech się zajmie sprawą bo mając gwarancję europejską masz też gwarancję obowiązującą w Polsce. Zresztą sprawdź sam na gwarancji jest napisane że obowiązuje ona w krajach UE. Poza tym olej serwis i domagaj się naprawy przez sklep na podstawie niezgodności towaru z umową, jako konsument uzyskujesz w ten sposób większe pole manewru, są ściśle określone prawnie obowiązki jakie musi podjąć sklep żeby załatwić sprawę, zresztą rzecznik wszystko Ci wyjaśni.

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    280

    Domyślnie

    czy oficjalny dystrybutor sigmy w polsce ma obowiazek servisowac szkla z UE ?

    jesli tak to moze znalesc kilka maili od prawdziwej sigmy i nawysylac im od nas listow ze polski przedstawiciel nie dba o marke

  10. #10
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    34

    Domyślnie

    Hej
    nie wiem jak to jest z tym wszystkim jednak zeskanowałem wam żebyście sami ocenili gwarancję jaką otrzymałem. Zeskanowałem wersję po angielsku bo chyba inne języki nie wchodzą w grę.
    Treść gwaracnji
    Kilka serwisów gdzie można się udać

    Więc jak to jest nikt tego nie wie

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •